Capital'e abone olun.
FIRSAT ÇOK, ÇIKANLAR OLABİLİR

Fırsat çok, çıkanlar olabilir

Dünya sigorta devlerinden Aviva, Türkiye’yi en önemli büyüme pazarları arasında sayıyor. Aviva Avrupa CEO’su, önümüzdeki 20 yıl için AvivaSA’da yıllık ortalama yüzde 30 büyüme hedefliyor. CEO, Türkiye’de bu büyümeyi getirecek pek çok fırsat olduğuna da inanıyor. Öte yandan Türkiye’de yeterli ölçeğe ulaşamadığı ve dolayısıyla kâr edemediği için pek çok şirketin çıkabileceğini de belirtiyor. AvivaSA büyüme planı kapsamında mevcut ve yeni ürünlerle Sabancı Holding’in diğer şirketlerinin 14 milyonu bulan müşterilerine ulaşmayı planlıyor. Emeklilik tarafında ise ölçeği büyütmek için satın alma fırsatlarına açık kapı bırakıyor. Ayrıca şirket sağlık sigortacılığına da göz kırpıyor.

Son Güncelleme: 01.05.2015

Aviva, 31 milyon sigortalısıyla hem hayat hem elementer sigortada Avrupa’nın devlerinden biri. Sabancı Holding ile ortak olduğu AvivaSa ile Türkiye’de güçlü hedefleri var. Aviva’nın Avrupa bölgesi ve sağlık sigortaları grubundan sorumlu Avrupa CEO’su David McMillan, Türkiye’de önümüzdeki 20 yıl boyunca yıllık ortalama yüzde 30 büyüme planı yapıyor. McMillan, “Türkiye bizim büyüme pazarlarımızdan, dünyada 2-3 önemli yatırım pazarımızdan biri olarak görüyoruz. Bu pazarı seviyoruz, fırsatlarla dolu olduğunu düşünüyoruz” diyor. McMillan’ın Türkiye’de büyüme için farklı planları mevcut. Bir yandan sağlık sigortalarına girmeyi fikren düşündüklerini belirtiyor, diğer yandan Sabancı Holding’in şirketlerinin 14 milyona ulaşan müşteri kitlesine yeni ve mevcut ürünlerle ulaşmayı hedeflediklerini belirtiyor. Ayrıca BES’te ölçek büyütmek adına satın almalara da soğuk bakmıyor. Aviva Avrupa CEO’su David McMillan, Türkiye’de uzun vade planlarını, zorlu bir dönemden geçen emeklilik ve hayat sigortalarında büyüme fırsatlarını Capital’e anlattı: 
*Aviva’nın Türkiye pazarına dair planları nasıl? 
* Türkiye’yi bizim büyüdüğümüz, dünyada 2-3 önemli yatırım pazarımızdan biri olarak görüyoruz. Bu pazarı seviyoruz, fırsatlarla dolu olduğunu düşünüyoruz. Yüksek ve genç bir nüfusa sahip. Türkiye giderek dünyada daha önemli bir ekonomi haline geliyor. Bu anlamda heyecan verici. Ancak, Türkiye’deki işimizin Aviva’ya yaptığı katkı ve ulaştığı büyüklük oldukça küçük kalıyor. Geçen yıl AvivaSa 90 milyon TL kâr etti, yani Aviva’ya 15 milyon Sterlin kâr katkısı oldu. Bizim global kârımız ise 2,3 milyar Sterlin olarak gerçekleşti. Ancak bizim için şu an önemli olan Türkiye’de büyüme potansiyelimiz. Biz işimizin ne kadar büyüyebileceğine odaklanıyoruz. Türkiye’de sigorta pazarı İngiltere, Amerika, Fransa’ya göre daha genç ve olgunlaşmamış durumda. Pazarda düşük bir penetrasyon oranı var ve bu nedenle güçlü büyüme imkanı görüyoruz. Bu ortamda bizim önceliğimiz, önümüzdeki dönemde hızlı büyüme gerçekleştirmek.
* Yıllık ne kadarlık bir büyümeden bahsediyoruz? 
* Türkiye’nin yıllık yüzde 30 büyüme gerçekleştirmesini hedefliyoruz. Önümüzdeki 20 yıl için yıllık yüzde 30 büyüme istiyoruz. Diğer Avrupa ülkelerinde ise büyüme yüzde 4-5’lerde gerçekleşiyor. Geçmişte Türkiye’deki işlerimizde güçlü büyümeler kaydettik. 2013’te yüzde 40 büyüme yakaladık. Geçen yıl bu rakamın biraz altında, yüzde 10-15 büyümemiz oldu. Kesinlikle Türkiye gibi sigorta penetrasyonunun düşük olduğu gelişmekte olan ülkelerde büyüme beklentimiz daha yüksek oluyor. Örneğin son 2 yılda Çin’de yüzde 100 büyüdük. 
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler: avivasa,sigorta,Fırsat,büyüme

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER