Capital'e abone olun.
HEDEFİMİZ İLK 10'A GİRMEK

Hedefimiz ilk 10'a girmek

Dünyada ilk üçe giren Generali Sigorta, 152 yıldır bulunduğu Türkiye’de de hızla büyümek istiyor. Şirket, 2014’ü yüzde 80 artışla 158 milyon TL prim üretimiyle kapattı. Bu yıl için ise daha mütevazı, yüzde 30’luk bir hedefi var. Generali Sigorta Genel Müdürü MINE AYHAN 2015’in ilk çeyreğinde prim üretimini yüzde 49,5 artırmayı başardıklarını söylüyor. Ayhan, “Türkiye’de hedefimiz, önce ilk 10’a, sonra sırasıyla ilk 5’e ve ilk 3’e girmek” diye konuşuyor.

Son Güncelleme: 01.06.2015

152 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteren Generali Sigorta için 2014, gerçek bir büyüme yılı oldu. Türkiye Sigorta Birliği verilerine göre yüzde 80 büyüme gerçekleştiren şirket, 2014’ü 158 milyon TL prim üretimi ve yaklaşık 250 bin sigortalı sayısıyla kapattı. Şirket, 2015’in ilk çeyreğinde de hedefinin üzerine çıkarak prim üretiminde yüzde 49,5 artış gerçekleştirdi. Hedeflerinin Türkiye’de önce ilk 10, daha sonra da ilk 3’e girmek olduğunu söyleyen Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan, bu amaçla yeni ürünler çıkardıklarını ve dağıtım politikalarını dijitalleşme üzerine kurduklarını aktarıyor. Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan, sektörün ilk üç ay sonuçlarını ve bu ortamda kendi büyüme stratejilerini şöyle değerlendiriyor: 
* 2014 yılını nasıl geçirdiniz? Bu yıl da bu büyümeyi sürdürecek misiniz? 
* 2014 yılını 158 milyon TL prim üretimi ve yaklaşık 250 bin sigortalı ile kapattık. Bu, bir önceki yıla göre yüzde 80 artışa denk geldi. 3-4 yıldır yaptığımız altyapı çalışmalarının meyvesini bu yükselişle aldık. Bundan sonra da istikrarlı bir şekilde büyümeye devam edeceğiz. Generali Grubu, dünyadaki ilk üç sigorta şirketinden biri. 2013 yılında 66 milyar Euro toplam prim geliri elde ettik. 60’dan fazla ülkede ve 65 milyon müşteriye hizmet veriyoruz. Türkiye’de de hedefimiz, önce ilk 10’a, sonra sırasıyla ilk 5’e ve ilk 3’e girmek. Ama bunun gerçekleşmesi zaman alacak. 2015’te, 2014 kadar büyük bir büyüme beklemiyoruz. Yılbaşındaki büyüme hedefimiz yüzde 30’du. İlk çeyrekte yüzde 49,5 prim üretimi artışı yaparak bu hedefimizi aştık. Bu yıl sonunda 200 milyon TL prim üretimi ve 350 bin civarında sigortalı sayısına ulaşmayı istiyoruz. Biz özellikle mühendislik ve havacılık branşlarında çok etkiliyiz. Onun dışında otellerin, AVM’lerin ve plazaların sigortalanmasında rekabetçi fiyatlarımız var. Kasko ve trafikte de iyi sürücüler için en rekabetçi fiyatları sunuyoruz. 
* Peki bu büyümeyi nasıl sağlayacaksınız? Büyüme nerelerden gelecek? 
* Özellikle oto branşında yeni ürün paketlerimiz var. Mini kasko, mini kasko ekstra ve prestij kasko olmak üzere üç yeni paketimiz var. Mini kaskoyla otomobilini trafiğe çok az çıkaran yani risklere maruz kalmayan insanlara yöneldik. Bu pakette 2 bin TL’ye kadar teminat veriyoruz. Bunun dışında Türkiye’de kasko branşında ilk olarak vadeli teklif uygulamasını geliştirdik. Örneğin trafik sigortası olan bir müşterimize kasko sigortası için de teklif veriyoruz ve fiyatı sabitliyoruz. Trafik sigortasını yenilediği zaman teklif aldığı fiyata kaskosunu da yaptırabiliyor. Ayrıca rekabette öne çıkmak adına mevcut dağıtım kanalları dediğimiz, acente, brokerler ve banka şubelerine ek olarak Türkiye’de ilk kez internet üzerinden satış ve 7/24 sigorta danışmanlığı şirketi kurduk. Acente sayımızı geçen yıla göre 2 kat artırarak 700’e çıkardık. Acentelerimizi de büyütüyor ve onları da teknolojiye adapte ediyoruz. Dağıtım kanallarında izlediğimiz politikayı, dijitalleşme üzerine kurduğumuzu söyleyebilirim. Sigortacılıkta da artık tüketicilerin davranışları değişti. Akıllı telefonlarını ve interneti kullanarak araştırma yapıyorlar. Biz de acentelerimize, müşterilerle dijital kanallardan iletişim kurmayı öğrenmeleri gerektiğini söylüyoruz. Şirket olarak dijitalleşiyor ve buna “Yeni nesil acentecilik” diyoruz. Bu alana yaptığımız yatırımlardan biri de “Sigortacenteminfo” sitesi. Sigorta şirketi olarak internetten satış yapan ilk şirketiz. İnternet sitemizden teklif almak 1, poliçe satın almak 3 dakika sürüyor. Bu tip projeleri, Hazine Müsteşarlığı da çok destekliyor. 
  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler: sigortacılık,sigorta,büyüme,generali sigorta

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER