Hedefimiz ilk 10'a girmek

Dünyada ilk üçe giren Generali Sigorta, 152 yıldır bulunduğu Türkiye’de de hızla büyümek istiyor. Şirket, 2014’ü yüzde 80 artışla 158 milyon TL prim üretimiyle kapattı. Bu yıl için ise daha mütevazı, yüzde 30’luk bir hedefi var. Generali Sigorta Genel Müdürü MINE AYHAN 2015’in ilk çeyreğinde prim üretimini yüzde 49,5 artırmayı başardıklarını söylüyor. Ayhan, “Türkiye’de hedefimiz, önce ilk 10’a, sonra sırasıyla ilk 5’e ve ilk 3’e girmek” diye konuşuyor.

24.08.2015 16:21:450
Paylaş Tweet Paylaş
Hedefimiz ilk 10'a girmek
152 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteren Generali Sigorta için 2014, gerçek bir büyüme yılı oldu. Türkiye Sigorta Birliği verilerine göre yüzde 80 büyüme gerçekleştiren şirket, 2014’ü 158 milyon TL prim üretimi ve yaklaşık 250 bin sigortalı sayısıyla kapattı. Şirket, 2015’in ilk çeyreğinde de hedefinin üzerine çıkarak prim üretiminde yüzde 49,5 artış gerçekleştirdi. Hedeflerinin Türkiye’de önce ilk 10, daha sonra da ilk 3’e girmek olduğunu söyleyen Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan, bu amaçla yeni ürünler çıkardıklarını ve dağıtım politikalarını dijitalleşme üzerine kurduklarını aktarıyor. Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan, sektörün ilk üç ay sonuçlarını ve bu ortamda kendi büyüme stratejilerini şöyle değerlendiriyor: 
* 2014 yılını nasıl geçirdiniz? Bu yıl da bu büyümeyi sürdürecek misiniz? 
* 2014 yılını 158 milyon TL prim üretimi ve yaklaşık 250 bin sigortalı ile kapattık. Bu, bir önceki yıla göre yüzde 80 artışa denk geldi. 3-4 yıldır yaptığımız altyapı çalışmalarının meyvesini bu yükselişle aldık. Bundan sonra da istikrarlı bir şekilde büyümeye devam edeceğiz. Generali Grubu, dünyadaki ilk üç sigorta şirketinden biri. 2013 yılında 66 milyar Euro toplam prim geliri elde ettik. 60’dan fazla ülkede ve 65 milyon müşteriye hizmet veriyoruz. Türkiye’de de hedefimiz, önce ilk 10’a, sonra sırasıyla ilk 5’e ve ilk 3’e girmek. Ama bunun gerçekleşmesi zaman alacak. 2015’te, 2014 kadar büyük bir büyüme beklemiyoruz. Yılbaşındaki büyüme hedefimiz yüzde 30’du. İlk çeyrekte yüzde 49,5 prim üretimi artışı yaparak bu hedefimizi aştık. Bu yıl sonunda 200 milyon TL prim üretimi ve 350 bin civarında sigortalı sayısına ulaşmayı istiyoruz. Biz özellikle mühendislik ve havacılık branşlarında çok etkiliyiz. Onun dışında otellerin, AVM’lerin ve plazaların sigortalanmasında rekabetçi fiyatlarımız var. Kasko ve trafikte de iyi sürücüler için en rekabetçi fiyatları sunuyoruz. 
* Peki bu büyümeyi nasıl sağlayacaksınız? Büyüme nerelerden gelecek? 
* Özellikle oto branşında yeni ürün paketlerimiz var. Mini kasko, mini kasko ekstra ve prestij kasko olmak üzere üç yeni paketimiz var. Mini kaskoyla otomobilini trafiğe çok az çıkaran yani risklere maruz kalmayan insanlara yöneldik. Bu pakette 2 bin TL’ye kadar teminat veriyoruz. Bunun dışında Türkiye’de kasko branşında ilk olarak vadeli teklif uygulamasını geliştirdik. Örneğin trafik sigortası olan bir müşterimize kasko sigortası için de teklif veriyoruz ve fiyatı sabitliyoruz. Trafik sigortasını yenilediği zaman teklif aldığı fiyata kaskosunu da yaptırabiliyor. Ayrıca rekabette öne çıkmak adına mevcut dağıtım kanalları dediğimiz, acente, brokerler ve banka şubelerine ek olarak Türkiye’de ilk kez internet üzerinden satış ve 7/24 sigorta danışmanlığı şirketi kurduk. Acente sayımızı geçen yıla göre 2 kat artırarak 700’e çıkardık. Acentelerimizi de büyütüyor ve onları da teknolojiye adapte ediyoruz. Dağıtım kanallarında izlediğimiz politikayı, dijitalleşme üzerine kurduğumuzu söyleyebilirim. Sigortacılıkta da artık tüketicilerin davranışları değişti. Akıllı telefonlarını ve interneti kullanarak araştırma yapıyorlar. Biz de acentelerimize, müşterilerle dijital kanallardan iletişim kurmayı öğrenmeleri gerektiğini söylüyoruz. Şirket olarak dijitalleşiyor ve buna “Yeni nesil acentecilik” diyoruz. Bu alana yaptığımız yatırımlardan biri de “Sigortacenteminfo” sitesi. Sigorta şirketi olarak internetten satış yapan ilk şirketiz. İnternet sitemizden teklif almak 1, poliçe satın almak 3 dakika sürüyor. Bu tip projeleri, Hazine Müsteşarlığı da çok destekliyor. 
~
* Sektöre dönersek 2015’in ilk ayları nasıl geçti? Büyüme hangi branşlardan gelecek? 
* 2015’in ilk çeyreğinde elementer sigortacılık yüzde 12,3 artışla 6,9 milyar TL prim üretimi gerçekleştirdi. Biz bu yıl sektörde yüzde 15 nominal büyüme bekliyoruz. Bu yıl Türkiye’de yapılan altyapı yatırımları, 3’üncü havalimanı, 3’üncü köprü gibi büyük yatırımlar, HES’lerin ve enerji santrallerinin özelleştirilmesiyle mühendislik branşında önemli bir büyüme söz konusu olacak. Ancak tabii mühendislik branşı, sektörden ufak bir pay alıyor. Bu yüzden buradaki büyümenin sektörün toplamını çok fazla etkileyeceğini sanmıyorum. Sektörün prim üretiminde yüzde 50 pay alan oto branşında ise poliçe adetleri artıyor ama prim üretimi çok hızlı büyümüyor. Bunun nedeniyse şirketlerin pazar payı kapmak için yarış içinde olması. Aslında 2009 dışında poliçe adetleri ve prim üretiminde istikrarlı bir büyüme var. Burada en kötü büyüme geçen yıl yaşandı. Öyle ki hayat sigortaları ve otomobil satışlarındaki düşüşe bağlı oto branşındaki gerilemeyle geçen yıl kaydedilen yüzde 9’luk büyüme, enflasyon işin içine katıldığında küçülme anlamına geliyor. 
* Hayat dışı sigortada 2014’te bir değişim trendi vardı. KOBİ ve ticari işletmelerin desteklenmesi sonucu yangın, nakliyat sigortaları önemli büyüme kaydetmişti. Bu trend, 2015’te de sürüyor mu? 
* Evet, devam ediyor. Yangın ve nakliyat sigortalarında büyüme sürüyor. 
* Siz bu yıl elementer sigortada bireysel sigortalarda mı kurumsal tarafta mı daha çok büyüme öngörüyorsunuz? 
* Bireyselde daha çok büyüme öngörüyorum. Çünkü kurumlarda bugün de sigortalanma oranları yüksek. Kurumsaldaki büyüme, daha çok yatırımlara bağlı. Yatırım yapıldıkça bu alandaki sigorta primleri de doğal olarak artıyor. Baktığınızda Türkiye’de sigortalanma oranları bireysel tarafta, hem kişi başına düşen prim oranı hem adet bazında düşük seyrediyor. Öyle ki 75 milyon nüfusa sahip Türkiye’de bin kişiye düşen motorlu araç sayısı 250. İtalya’da ise bu sayı 850’yi buluyor. Buradan otomobil satışlarının yükseleceğini görebiliyoruz. Ayrıca mevcut 8,5 milyon otomobil sahibinin sadece yüzde 25’inin kasko sigortası var. Otomobil satışlarının hiç artmayacağını varsaysak bile kasko oranının ikiye katlaması bile yüksek bir potansiyel anlamına geliyor. Ne yazık ki KOBİ’lerde de sigortalanma oranı çok düşük. Aslında sektör, KOBİ’lere çok kapsamlı ürünler sunuyor. Ayrıca Hazine Müsteşarlığı’nın tanıtım faaliyetlerinde de spesifik olarak KOBİ tanımı geçmese bile ciddi bilinçlendirme çalışmaları yapılıyor. 
* Sektörde bu yıl oyuncular en çok hangi alanda büyümek istiyor? Hangi alanlardan uzak duruyorlar? 
* Sigorta şirketlerinin büyümekten kaçtığı bir branş yok. Sadece bazı sigortalar, portföy dağılımını belli segmentlerde yoğunlaştırabiliyor. Özellikle alacak sigortalarında yoğunlaşma gösteren bazı şirketler var. Bazı şirketler de sadece yangın, mühendislik ve nakliyat sigortasında uzmanlaşıyor. Biz ise bütün branşlarda büyümek istiyoruz. 2014 sonunda 26 milyar TL olan prim üretiminin yakın gelecekte 100 milyar TL’yi bulacağını bekliyoruz.
~
BU YIL KAR DÜŞECEK
YENİ DÜZENLEME ETKİSİ
Aslında 2014 yılında oto dışında diğer tüm branşlar kâr etti. Elementer sigortada kârlılık 1,1 milyar TL’ye çıktı. Ama ben bu yıl kârın düşeceğini öngörüyorum. Hazine Müsteşarlığı’nın hasar rezervlerinin şirket aktüerleri tarafından serbestçe hesaplanması konusunda bu yıl başından itibaren geçerli olan bir düzenlemesi mevcut.
UZUN VADEDE OLUMLU Bu düzenlemeyle şirketlerin uluslararası muhasebe standartlarına göre hasar rezervi ayırması gerekiyor. Böylece şirketlerin finansal tablolarının üzerinde önemli ölçüde rezerv artış etkisi görülecek. Bu düzenleme uzun vadede sektör için iyi. Ama bu yıl bilançolarda kârlılığa düşüş olarak yansıyacak. 2015 sonrasında yeniden toparlama gelir.

YENİ TRENDLER
1. Oto ve sorumluluk dışında tüm branşlarda sektörkar ediyor
2. En çok yangın, nakliyat ve mühendislik branşları kazandırıyor. 
3. Elementerde 500 büyük şirkette sigortalanma oranı çok yüksek. 
4. KOBİ’lerde sigorta oranı düşük, potansiyel çok yüksek. 
5. Kaskoda kârda 2-3 yıldır toparlanma vardı, tekrar rekabetle fiyatlar düşüyor. 
6. Otodaki zarar, diğer branşlardaki ufak kârlarla telafi edilmeye çalışılıyor. 
7. İlk çeyrekte elementerde yüzde 12,3 artışla 6,9 milyar TL prime ulaşıldı. 
8. 2015 yıl sonunda sektörde yüzde 15 nominal büyüme bekliyoruz. 

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz