Capital'e abone olun.
ALTYAPI YATIRIMLARINDA 57 TRİLYON DOLARLIK AÇIK

Altyapı yatırımlarında 57 trilyon dolarlık açık

Dünya genelinde birkaç İstisna dışında altyapı harcamaları ya azalıyor ya da durma noktasında. Bu sorun özellikle de ülke borcu ve finansal krizlerle boğuşan Avrupa'da çok ciddi boyutlarda.

Son Güncelleme: 01.09.2014

Uluslararası Taşımacılık Forumu, 1970'li yıllardan bu yana Batı Avrupa'da ulaştırma altyapılarına yapılan yatırımların sürekli düşüşte olduğunu bildiriyor. Bu alandaki yatırımlar, 1975 yılında gayri safi yurtiçi hasılanın (GSYİH) yaklaşık yüzde 1,5'ine denk gelirken 2009 yılında sadece yüzde 0,8'ine tekabül ediyordu. Üstelik bu fonların neredeyse yüzde 30'u, şu anda sadece mevcut altyapıların bakım ve onarım harcamalarına gidiyor.

Alman Endüstrileri Federasyonu'nun bir değerlendirmesine göre Almanya'daki karayolları, şu anda 1970'li yıllardaki haline kıyasla yüzde 14 oranında daha az modern durumda. Bu durum başka yerlerde de daha iyi değil. ABD Ulaştırma Bakanlığı, bu ülkedeki karayollarının yüzde 15'inin "kabul edilemez" durumda olduğunu rapor ediyor.

Enerji sektöründe ise Güney Afrika'nın sadece elektrik şebekesinin bakımı için gerekli tutar 4 milyar dolar ve bu rakam, bu ülkenin yıllık elektrik yatırımları bütçesinin yarısına eşit. Endonezya'da her geçen gün daha fazla sayıda karayolu kullanılamaz duruma gelmesine rağmen 2005 ile 2009 yılları arasında Jakarta'da trafiğe çıkan araç sayısı, her yıl yüzde 22 oranında arttı.

McKinsey Global Institute tarafından yapılan bir araştırmada, Latin Amerika'nın gelişmiş Doğu Asya ülkelerinin yakaladığı seviyeyi tutturabilmek için altyapılara
GSYİH'sinin yüzde 8'ini yatırmak zorunda olduğu sonucuna varılmış. McKinsey, ayrıca dünya genelinde altyapıların beklenen ekonomik büyüme hızına yeterince ayak uydurabilecek şekilde büyütülmelerini sağlamak için

2013 ile 2030 yılları arasında yapılması gereken yatırımların 57 trilyon dolar olacağını da hesapladı. Bu devasa miktardaki yatırım, aslında son 18 yıl içinde yapılmış toplam yatırımların yüzde 60'ından daha fazla. Tarihsel olarak dünya genelinde altyapılara her yıl GSYİH'nin yaklaşık yüzde 3,8'i yatırılırdı.

Avrupa Birliği'nde (AB) ise aksine 1992 ile 2011 yılları arasında bu amaçla kullanılan yatırımların GSYİH'ye oranı sadece yüzde 2,6. Danışmanlık firması BearingPoint'te sigortacılık bölümü başkanı olan Patrick Mader, "Artık insanların perspektifleri değişti. Hükümetlerin bütçelerinde altyapı yatırımlarının yerini artık emeklilik aylıkları ve sağlık harcamaları aldı" diyor.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler: altyapı yatırımları,elektrik,bütçe açığı,ulaşım,elektrik

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER