Capital'e abone olun.
BİRLİKTE-GELİŞTİRME: FİZİKSEL DÜNYAYI HIZLANDIRMAK

Birlikte-geliştirme: Fiziksel dünyayı hızlandırmak

John B. Rogers Jr, araba üretiminde "kitlesel kaynaklandırma" yöntemini kullanan Local Motors isimli yeni bir teknoloji şirketinin başkanı.

Son Güncelleme: 01.10.2013

Şirketiniz Rally Fighter adında dünyanın ilk açık kaynakla üretilmiş aracını ve halen test edilmekte olan XC2V adındaki dünyanın ilk kitlesel-kaynaklandırmalı, muharebe-destekli aracını yaratmayı başardı. Araç üretimini kitlesel kaynaklandırma yaklaşımıyla yeniden hayat döndürme fikri nasıl aklınıza geldi?
Birlikte-geliştirme: Fiziksel dünyayı hızlandırmak Üretim ve inovasyon Röportaj

John B. Rogers Jr, araba üretiminde "kitlesel kaynaklandırma" yöntemini kullanan Local Motors isimli yeni bir teknoloji şirketinin başkanı, CEO'su ve kurucu ortağı. Altı yıl boyunca ABD Deniz Piyadeleri Birliği'nde hizmet vermiş. McKinsey&Co.'da danışman, Ewing&Partners ile Çin'de yeni kurulmuş teknolojik bir tıbbi cihazlar şirketinde yatırım analisti olarak çalışmış. Şu anda bir yardım kuruluşu olan RBR Vakfı'nda yatırımlardan sorumlu başkan yardımcılığı gibi bir unvanı da var. Princeton Üniversitesi, Woodrow Wilson Kamu ve Uluslararası İlişkiler Okulu mezunu ve Harvard Business School'dan MBA derecesine sahip.

Rogers: Araçlar, geliştirilmeleri için fevkalade uzun bir zaman dilimine ihtiyaç duyulan kompleks sistemlerdir. Yeni bir araç geliştirmenin en klasik yolu, işe bir milyar dolar para yatırmak, en iyi mühendisleri işe almak, büyük bir fabrika kurmak ve ürününüzü satabilmeyi ümit etmekten ibarettir. Zannedersem bu biraz kaba bir yaklaşım oldu. Oysa onun yerine bizim birlikte-geliştirme dediğimiz kitlesel kaynaklandırma yaklaşımıyla, eğer elinizde insanların ne istediğini anlamak için daha iyi bir yöntem varsa ve fazlasıyla uzun bir geliştirme dönemi boyunca insanları gelişmeler hakkında bilgilendirmenin bir yolunu bulmuşsanız, o zaman muhte-
melen bunu yapmadığınız takdirde elde edeceğinizden çok daha yüksek bir kabul görme oranına sahip bir ürünle ortaya çıkmış olduğunuzu fark edeceksiniz.

Yani birlikte-geliştirmenin, kitlelerin yaratıcılıklarından faydalanmanın yanı sıra müşterilerin aslında ne istediklerini keşfetmekle ilgili olduğunu mu söylemek istiyorsunuz?
Rogers:
İnsanların çoğu bizim kitle kaynaklı yaklaşımla insanların iyi fikirlerini bedavaya kapattığımızı varsayar. Her şeyden önce bu fikirler ücretsiz değildir. Ancak daha önemlisi şirketimizin arkasındaki asıl itici gücün bizim ne inşa ettiğimizle ilgilenen ve ona dahil olan gelecekteki müşteriler olmasıdır. Burada, çalışırken sergilenen kolektif bir dinamik de vardır. Sınırlı sayıda üyesi olan bir ekibiniz olduğunda yeteneklerinizin de sınırı olacaktır. Oysa devasa büyüklükte bir topluluğa sahip olduğunuzda gayet organik bir yoldan sadece doğru insanları bir araya getirme potansiyeline sahip olursunuz.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER