Capital'e abone olun.
DAHA VERİMLİ ULAŞIM

Daha verimli ulaşım

Siemens, ulaşımda da enerji verimliliği odaklı ürün ve çözümler sunuyor.

Son Güncelleme: 01.05.2011



Ulaşımda enerji verimliliği ve karbondioksit emisyonunda düşüş sağlayan Siemens elektrikli tahrik sistemleri, otobüslerden vapurlara geniş kullanım alanlarıyla hayatın her alanına katkıda bulunuyor. TEMSA tarafından üretilen Türkiye'nin ilk hibrid otobüsü Hybrid Avenue'da da Siemens'in ELFA hibrid sistemleri kullanılıyor. Küresel ısınmanın olası etkileri ve fosil yakıtlarının yakın gelecekte tükenmesi hem tüketicileri hem üreticileri alternatif yakıt kaynaklarına yöneltirken bu noktada devreye çevre dostu hibrid teknolojisi ve elektrikli araç sistemleri giriyor. Bu yüksek bilinçle elektrikli araç kavramını aktif bir şekilde gündeme taşıyan Siemens, tüm endüstriye elektrikli tahrik sistemi yönelik çözüm geliştiriyor. ELFA hibrid tahrik sistemleriyle ilgili çalışmalarını hızlandırarak sürdüren ve Türkiye'de ekibiyle ilerleyen dönemde bölgedeki ülkelerin bu alandaki ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlayan Siemens'in çözümleri elektrik motorları, invertörler, alternatörler gibi farklı güçlerde modüler ürünlerden oluşuyor. Çeşitli yapılandırmalarla birleştirilerek her otobüs üreticisine birbirinden farklı tahrik sistemi oluşturma imkânı veren bu modüler çözüm, bu sayede her üreticinin kendi araç tasarımını kendisinin yapmasını sağlıyor. TEMSA Hybrid Avenue'de frenleme esnasında oluşan enerji, elektrik motorlarının yardımıyla depolanıyor ve aracın tekrar hareketi esnasında kullanılıyor. Elektriğin depolandığı ultra kapasitörlerde yeterli enerji olduğu müddetçe araç bunu kullanarak dizel motora gelen ek yüklenmeleri karşılıyor. Dolayısıyla dizel otobüslere kıyasla yakıt tüketiminde ve karbondioksit emisyonunda yüzde 25'e varan tasarruf sağlıyor. Bunlara ek olarak ELFA sayesinde araçta mekanik bir sistem ve vites kutusu bulunmaması, aracın daha sessiz ve konforlu olmasının yolunu da açıyor.

Gemicilikte de kullanılıyor. Siemens, elektrik tahrik sistemini mobil uygulamalara taşıyarak dünya çapında hibrid ve dizel elektrikli gemi, hibrid ve elektrikli yatlar ya da daha küçük boyutlu tekne ve elektrikli araç üretiminin gerçekleşmesine de katkıda bulunuyor. Hibrid araçlardaki gibi gemilerde de dizel hibrid sistemi kullanan Siemens'in bu alandaki çözümleri, gemilerdeki pervanelerin elektrik motorları ile çevrilmesi sistemine dayanıyor. Siemens Türkiye'de, bu sistemi baz alarak İstanbul Deniz Otobüsleri'ne (İDO) ait 9 geminin elektrikli tahrik sistemini yaptı. İDO'ya ait gemilerin motor ihtiyaçlarında yüzde 20'nin üzerinde tasarruf sağlandı. Geminin daha hızlı çalışmasına, çevreye saldığı emisyon oranlarını azaltmasına, bakım ve onarım maliyetlerini düşürmesine hizmet eden sistem, gemide kullanılan malzemenin ömrünü de uzatıyor. Tüm dünyada gemicilik sektöründe Siemens'le başlayan ve enerji anlamında büyük tasarruf sağlayan bu uygulamanın geçmişi Siemens'in 120 yıl öncesinden başlattığı çalışmalara dayanıyor. Siemens sistemleri, Norveç'ten Kore'ye, denizcilik sektöründe gelişmiş tüm ülkelerin bir numaralı tercihi konumunda.

Elektrikli otomobil çağı. Otomotiv sektörü, tarihin sadece son 100-150 yılında var olsa da hayatın vazgeçilmezleri arasındaki yerini aldı. Gelişen teknoloji ve değişen çevre şartlarıyla zaman içinde adeta kabuk değiştiren bu sektör, şimdi de elektrikli otomobillerle tarihinde yeni bir sayfa açmaya hazırlanıyor.   
  • 1
  • 2

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER