Capital'e abone olun.
GERİYE DAHA DÜZGÜN ŞEHİRLER BIRAKMAK

Geriye daha düzgün şehirler bırakmak

Şirketler artık ticari malların mağazalara ve tüketicilere dağıtımını optimumlaştırarak trafiği, çevre kirliliğini ve gürültüyü nasıl azaltacaklarını keşfediyor.

Son Güncelleme: 01.07.2013

Kentsel konsolidasyon merkezleri bu alandaki en iyi çözümlerden biri. Çin'in doğu kıyı şeridinde 6 milyon nüfuslu Ningbo şehrinin merkezindeki Tianyi Meydanı'nda bir süpermarket. Her akşam önünde günlük tüketim mallarını teslim etmek için bekleyen bir kamyonlar zinciri oluyor: Ekmek, oyuncak, çanak çömlek, şekerleme. Depo girişlerinin tamamının önü daima tıka basa dolu. Bu durumda kamyon sürücülerine kalan tek seçenek, çevrede bir yerde beklemek, çünkü bu süpermarketin kendine ait otoparkı yok. Gündüzleri ise Ningbo şehir merkezinde trafik saatte ortalama 20 kilometrenin altında seyrettiğinden durum daha kötü. Ayrıca birkaç istisna dışında küçük kamyonların şehir merkezine girmesi yasak. Bu gibi kısıtlamalara tepki olarak pek çok şirket yönünü daha küçük dağıtım minibüslerine veya standart otomobillere çevirmiş durumda. Sonuçta gün içinde şehrin dört yanında yollardaki araç sayısı artıyor ve trafik iyice kötüye gidiyor.

Tüm bunlara bir de Ningbo'nun sürekli büyüyen bir şehir olduğu gerçeği eklendiğinde, şehir planlamacılarının neden uzun vadeli bir çözüm arayışı içinde olduğu kolaylıkla anlaşılabilir. Örneğin lojistik operatörü DHL, şehir içinde ticari malların taşınmasını iyileştirecek inovatif seçeneklerle ortaya çıkmak için Siemens ile güçbirliğine gitti. Siemens'in Mobilite ve Lojistik Bölümü'nde şehir lojistiğinden sorumlu Dr. Norbert Bartneck, "Bu öneriler ileride pilot bir projenin temellerini oluşturacak. Çin'de Ningbo gibi çok sayıda şehir var. Lojistik söz konusu olduğunda hepsinin öğreneceği daha çok şey var. Aynı zamanda hepsi, bu gibi sorunlara çare bulacak önlemleri hayata geçirme kapasitesine sahip" diyor.

Bu yeni kavramın kilit bileşenleri, perakendecilere teslim edilecek bütün ticari malların önce biraraya toplandığı ve ardından semt ve hatta sokak bazında topluca sevkedildikleri depolar olan kentsel konsolidasyon merkezleri (UCC'ler). Bu sayede kamyonların kapasitesinden daha iyi faydalanıldığı için yeni karayolları veya demiryolları yapmaya gerek kalmadan trafik hacmini düşürmek mümkün. Örneğin Londra'nın Heathrow Havalimanı'nda bunun gibi bir merkez şimdiden faaliyete geçmiş durumda. Heathrow'daki UCC ile etkinlik gözle görülür derecede arttı ve kamyon kullanımı da yılda ortalama 250 bin kilometre azaltıldı. Diğer metropol alanlar da bu modaya ayak uyduruyor. Örneğin Mexico City'nin çok sayıda UCC inşa etme yönünde planları var.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER