Capital'e abone olun.
İKİ KITA ARASI 5 DAKİKA

İki kıta arası 5 dakika

Politikacılar, 160 yıldır İstanbul Boğazı'nın altından geçen bir tünel yapmanın hayalini kuruyordu. Ancak yüzleşilecek güçlükler fevkalade göz korkutucuydu. Oysa mühendisler, artık buna bir çözüm buldu.

Son Güncelleme: 01.09.2014

Bugün yaklaşık 1 milyon insan her gün Asya ile Avrupa kıtaları arasındaki Marmaray Tüneli aracılığıyla seyahat edebiliyor.
İki genç kadın, artık o büyük an için hazırdı. Üsküdar tren istasyonunda sırtlarını raylara dönmüş bir şekilde kolkola girerek cep telefonlarıyla pozisyon almış bekliyorlardı.

Kırmızı ve mavi şeritli bir yolcu treni olan İstanbul banliyo trenleri istasyona yanaşırken onlarda ardı ardına fotoğraf çekti. Birkaç dakika sonra ise bu resimler, Facebook'da
"Marmaray'ın İlk Seferi Harika!!!!" başlığı altında görülecekti.

Harun Oruç'un elinde de bir akıllı telefon vardı. Ancak o yaklaşmakta olan trenle ilgilenmedi. Sadece e-postalarına baktı. Trenin kapıları açıldığında ise hıncahınç dolu vagonlardan gözüne kestirdiğinin birinin içine girdi. 32 yaşında bir patent avukatı olan Oruç, hemen her gün Asya'dan Avrupa'ya ve sonra geriye banliyo seyahati yapıyor.

Onun iş yeri, boğazın karşı tarafında olmasına rağmen müşterileri için sık sık diğer tarafa da geçiyor. "Eskiden Boğaz'ın bir yakasından diğer yakasına geçmek en az 1 saat sürerdi. Boğaz'ı geçmenin sadece iki yolu vardı: Feribot ya da köprüler.

Feribota giderken bile yolda trafikte sıkışıp kalırdınız ve her iki köprüde de sürekli trafik izdihamı olurdu" diyor. Eskiden bütün randevularına takım elbisesi kırışmış ve bir sinir küpü olmuş halde giden Oruç, "O zamanlar gerçekten bir kıtadan diğerine geçiyormuş gibi hissederdim. Bugün ise Asya'da trene atlıyorum, hoop 5 dakika sonra Avrupa'dayım. Fantastik!" diyor.

Depreme dayanıklı tünel.
Şark ile Garp arasında bir köprü görevi gören İstanbuladındaki bu 2.600 yaşındaki eski metropolde, bugün yaklaşık 15 milyon insan yaşıyor. Bunlardan üçte biri gerek iş veya gerek diğer nedenlerle her gün Boğaz'ı geçiyor.

Ancak 29 Ekim 2013 tarihinden itibaren onlar yepyeni bir alternatife kavuşmuş durumda: Türkiye Cumhuriyeti'inin 90'ıncı kuruluş yıldönümüne denk gelecek şekilde tam zamanında bitirilmiş olan Marmaray Tüneli'ne...  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler: avrupa,İstanbul Marmaray projesi,banliyö,tren

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER