Capital'e abone olun.
İKİNCİ BİR YAŞAMIN HIZLI YOLU

İkinci bir yaşamın hızlı yolu

Günümüz trenlerinde kullanılan malzemelerin her geçen gün artan bir yüzdesi geri dönüşümlülerden oluşuyor.

Son Güncelleme: 01.05.2012

Siemens bu gerçeğin farkında olarak, geri dönüşüm oranları ile süreçler hesabının çok daha şeffaf olmasını sağlayan rehber yönetmelik uyguluyor. Avusturya, Viyana'daki Siemens Mobilite'de, devasa bir montaj alanı yarım yamalak trenler ve demiryolu araçlarına eklenebilecek yedek parçalarla dolu. Bu bileşenlerin içinde fiber izolasyonlu bir panel ile alüminyüm folyolu plastikle birleştirilmiş duvarlardan ibaret olan Avusturya devlet demiryolları şirketi için yapılmış bir tren kabini de var. Çevre dostu ürünler geliştirme uzmanı olan Dr. Walter Struckl, "Her geri dönüştürücünün en büyük kabusu, ayrıştırılması neredeyse imkansız olan malzemelerle ilgilenmek zorunda kalmaktır" diyor. Bu üretim alanının sadece birkaç metre ötesinde Struckl, bu işleri daha iyi yapmanın bir yolu olduğunu gösteriyor. Burada Güney Kore'nin Uijeongbu şehrine gitmekte olan insanlara ait bir resim gösteriliyor. Bu trenin alüminyum kasası kolaylıkla ayrıştırılabilecek ve çok dirençli altıgen vidalarla birbirine tutturulmuş ve dış panelleri de kasa ile iç mekan arasındaki sarsıntıları emebilecek şekilde tasarlanmış. Bugünlerde demiryolu endüstrisinin yüzleştiği en önemli sorunlardan biri de geri kazanımla enerji etkinliği. Yeni metrolar veya tramvaylar yapılması gündeme geldiğinde müşteriler artık bu işi yapacak tedarikçilerden kullanılacak bütün malzemelerin yeniden kullanılabilir ve geri kazanılabilir olmasını talep ediyor. Oysa Siemens bir adım daha ileriye giderek, bir trenin fren hidrolik yağından plastik parçalarının ufalanıp ayrılmasına ve çeşitli bileşenlerinden nasıl ayrıştırılmasına kadar, meraklı tüketicilere yönelik adım adım bir imha planı sunuyor. Söz konusu geri dönüşüm konseptinin en muhteşem örneklerinden biri de muhtemelen dünyanın en çok kaynak tasarrufu yapan demiryolu sistemi olan Oslo metrosu. Şehrin demiryolu araçlarında kullanılan metallerin pek çoğu, zaten en azından bir kez geri dönüştürülmüşlerden oluşuyor. Bu geri kazanım aşamasını bir konsept tanımlamasıyla açıklayan ilk şirket Siemens. Sonuçta ortaya çıkan bilgiler, müşterilerin bakım ve onarım el kitapçıklarının bir parçası haline gelmiş durumda. ISO 22628 geri kazanım standardının getirilerinden faydalanan otomotiv endüstrisinin aksine, demiryolu endüstrisi daha birkaç yıl öncesine kadar geri kazanım vagonuna binmemişti bile. Bu kadar geç kalmasının sebebi ise bütün bir sektör için geri kazanım oranlarını ve zorunlu geri dönüşüm süreçlerini hesaplayan bağlayıcı bir yönetmeliğin olmamasıydı. Siemens işte bu nedenle Brüksel'deki Avrupa Demiryolu Endüstrisi Derneği'nde (UNIFE) tekdüze bir geri kazanım yönetmeliğinin oluşturulması girişimini başlattı. Siemens, Bombardier ve diğer önemli rakipler de dahil olmak üzere 73 asil üyesi olan bu derneğin toplam pazar payı yüzde 80 civarında. Bu şirketler, Uluslararası Demiryolları Sendikası (UIC) tarafından onay verilir verilmez bu yılın sonlarına doğru Avrupa yönetmeliği için bir temel olacak teknolojik tavsiye kararlarında bulunmak istiyor.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER