Capital'e abone olun.
KATILIMCI OPTİMİZASYON

Katılımcı optimizasyon

Siemens, demiryolu trafiğinin anında takip edilebilmesini sağlayan "çoklu temaslı bir masa" geliştirdi.

Son Güncelleme: 01.09.2013

Siemens, demiryolu trafiğinin anında takip edilebilmesini sağlayan "çoklu temaslı bir masa" geliştirdi. Burada temel amaç servis aksamalarının yönetimini kolaylaştırmak. Peter ile Inge sabahın erken saatlerinde evlerinden çıkarken o gün ne yapacaklarını dikkatlice planlamışlardı. Peter'ın bir toplantı için şehir merkezine inmesi gerekiyordu ve Inge de bir arkadaşıyla birlikte bir kaç gün geçirecekti. Peter yolculuğunun son bir kaç kilometresini tramvayla yapmak istiyordu, ancak akıllı telefonu ona bir kaç dakika önce bir kamyonun bir tramvayla çarpıştığını ve raylı sistemde ulaşımın durduğunu haberver-mişti. Ardından Inge'nin rezervasyon yaptırdığı yüksek hızlı trenin de devrilen bir havai enerji hattı direği yüzünden hizmet dışı kaldığı haberi gelmişti. Onların şansına ki, demiryolu operatörü onlara olası gecikme bilgileriyle birlikte alternatif seyahat seçeneklerini de sunmuştu.

Peter'ın güzergahında metro ile birden fazla transfer içeren dolambaçlı bir yol vardı. Inge'nin vakti biraz daha fazlaydı. Zaten aşırı kalabalık gelen trene değil de bir sonra gelecek olana binmeye karar vermişti. Sergilediği dayanışma için demiryolu operatörü tarafından ödüllendirilecek ve bu sayede bedava bir kahvaltı kazanacaktı. Her ne kadar planlanandan biraz daha geç bir vakitte olsa da Peter ile Inge sonunda kendi varış noktalarına ulaştılar. Ancak bu gecikme onlara hiç de pahalıya patlamamıştı, çünkü onlar dakikası dakikasına demiryolu operatörü tarafından bilgilendirilmişler ve demiryolu operatörü bu kesintinin olumsuz etkilerini minimum seviyede tutmayı başarabilmişti.

Şu anda dünyanın hiçbir yerinde herhangi bir tren operatörü müşterilerine buna benzer bir gecikme ve planlama uygulaması sunamıyor. Çünkü veritabanları ağlarla uygun bir şekilde birbirine bağlanmamış durumda. Ve, tarihsel nedenleryüzünden, hepsi farklı farklı geliştirilmişler. Oysa çabucak ve esnek bir şekilde reaksiyon verme yeteneği burada çok işe yarardı. Seyahat edenler açısından daha az zaman ve daha az sorun avantajı getirirken, demiryolu sistemi operatörü bakımından da daha fazla para kazanmak anlamına gelebilirdi.
Siemens mühendisleri ve teknisyenleri, halen oldukça eğreti bir şekilde ele alınan, hata ve acil durum yönetimini, BT çağına taşımak ve onu matematiksel bir temele oturtmak için yıllardır çalışıp duruyorlar. Bu sorunlar şimdilik bozulmuş demiryolları, kar fırtınaları ve kusurlu lokomotifler deneyimine indirgenmiş durumdalar ve bu mühendisler ne yapılması gerektiğiyle ilgili olarak çalışmaya devam ediyorlar.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER