Capital'e abone olun.
ŞİRKET 2.0

Şirket 2.0

Pek çok insan artık Wikipedia, Amazon, Facebook ve diğerlerinin olmadığı bir yaşamı hayal bile edemiyor.

Son Güncelleme: 01.10.2011


Web 2.0 aynı zamanda çalışma kültürünü de değiştiriyor. Siemens, inovasyonları ve sorun çözme süreçlerini hızlandırmak için sosyal medyanın her türünden faydalanıyor. İngiltere, Swindon'daki Siemens'in Teşhis Çözümleri Kıdemli Direktörü Alistair Gammie, Brezilyalı bir müşterisinden multimilyon Euro'luk teşhis laboratuvarı siparişini bir türlü alamıyor. Çünkü müşterilerinden birinin teşhis laboratuvarına gittiğinde barkod okuma sisteminde bir sorun olduğunu farkediyor. Ancak en azından şimdilik elinde bu siparişi almasını sağlayacak bir çözüm yok. Akşam bilgisayarını kapatmadan önce çalıştığı şirketin çevrimiçindeki forumuna yaşadığı sorunu tanımlayan bir yazı gönderdi. Ertesi günün sabahında Almanya, Hindistan ve ABD'li 23 meslektaşı tarafından gönderilen e-postaları gördüğünde büyük bir şaşkınlığa uğradı. Sonuçta sadece iki gün içinde beş tane güvenilir çözüm önerisinde bulunabilir hale geldi ve nihayetinde siparişi kapadı. Daha çabuk inovasyon yapar hale gelmek isteyen şirketlerin kendi ağ kurma kapasitelerini artırmaları gerekir. Google, IBM, Apple ve Microsoft gibi global IT devlerinin yıllardır sosyal ağlar kurma yaklaşımını benimsemiş olmalarının temelinde de bu yatıyor. IBM yeni fikirler bulmak için, dünyanın dört bir yerinden binlerce çalışanına çevrimiçinde beyin fırtınası seansları yaptırıyor. Danışmanlık firması McKinsey tarafından yapılan bir araştırmada, anket yapılan 3 binden fazla şirketin çoğunun sosyal medyadan ekonomik bir kazanç sağladığı görülmüş. İçlerinden yüzde 18'i ise bu gibi medyaların kullanımı sayesinde gelirlerinin arttığını bildirmiş.

Hızlı iş süreçleri.
Siemens bundan 5 yıl önce, hepsi bilginin daha hızlı paylaşılmasını amaçlayan dahili bir wiki hizmeti, çalışan blogları ve bölümsel forumlar oluşturarak bilinçli bir şekilde Web 2.0 enstrümanlarını kullanmaya başlayan, Alman DAX endeksine dahil ilk şirketlerden biri olmuştu. Bugün Siemens'in "Technoweb" forumu, geliştiricilerden büro çalışanlarına kadar herkesin karmaşık teknik sorular göndermelerine ya da basit operasyonel destekler almalarına olanak sağlıyor. Bu forumdaki yaklaşık 9 bin kayıtlı kullanıcı, 850 civarındaki tema gruplarında çeşitli sorunları tartışıyor. Özellikle Alistair Gammie'nin faydalandığı "Acil İstek" işlevi çok kullanışlı. Burada veritabanlarını saatlerce harmanlamak, arama motorlarına başvurmak ya da telefon görüşmeleri yapmak yerine sadece tek bir tuşla yardım isteği gönderiliyor. Soru derhal belirli bir kategoriye yönlendiriliyor ve bu konu alanıyla ilgili Technoweb kullanıcılarının tümüne e-posta şeklinde gönderiliyor. Böylece tek bir kişinin şahsi bağlantılar çevrimiyle sınırlı kalmayıp geniş bir uzmanlar yelpazesinin bilgisinden faydalanılmış oluyor.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER