Capital'e abone olun.
YOLLARA KONUŞMAYI ÖĞRETMEK

Yollara konuşmayı öğretmek

Karayollarını daha güvenli, daha verimli ve daha çevre dostu kılmanın yollarından biri de arabaları altyapılarla iletişim kurabilir hale getirmektir. Siemens işte bunun mümkün kılınmasına yardımcı olacak pilot projeleri destekliyor.

Son Güncelleme: 01.09.2014

Gelecekte araçlar trafik akışı, yollardaki kazalar ve yol yapım çalışmalarıyla ilgili bilgileri gerçek zamanlı olarak ulaşım altyapısıyla paylaşabiliyor olacak. Sayısız araştırma projesi bu gibi "işbirlikçi sistemlerin" gelecekte mümkün olabileceklerini gösteriyor.

Örneğin Avusturya Viyana'da birtelematik test alanındaki 45 kilometrelik bir deneme şeridinde, şu anda çeşitli uygulamalar sınavdan geçiriliyor. Bunların arasında potansiyel olarak tehlikeli durumlar ve trafik sıkışıklıklarıyla ilgili bilgilendirmeler, ikaz işaretleri hatırlatıcıları ve araç içi hız azaltma cihazları var.

Araçlar arasında açık iletişimleri desteklemek için tasarlanmış bir organizasyon olan Car2Car konsorsiyomundaki Avrupalı otomobil üreticileri, kendilerini 2015 yılında piyasaya işbirlikçi sistemlere sahip araçlar sürmeye adamış durumda.

Karayolu işletmecileri de bu modaya ayak uyduruyor. 2013 Ha-ziran'ında Almanya, Avusturya ve Hollanda ulaştırma bakanları işbirlikçi sistemlerin ortak şekilde piyasaya sürülmesi konusundaki niyetlerini beyan eden bir anlaşmaya imza attı.

Bu endüstriden ortakların yardımlaşmasıyla Viyana ile Rotterdam arasındaki otobanlara ilk iş olarak yol inşaatı var yazılı ikaz tabelaları konulacak. Özel donanımlı inşaat sahası treylerleri WLAN veya mobil radyo ağları aracılığıyla bir ulaştırma merkezine bilgiler gönderecek ve ardından bunlar araçlara iletilecek. Bunun karşılığında gerekli teknolojilerle donatılmış araçlar da trafik hareketleri veya hava durumuyla ilgili bilgileri bu ulaştırma merkezine gönderecek.

Avusturya'da tüm bu önlemler, işbirlikçi sistemlere yönelik ürünler ve hizmetlerin tümü için şartnameler geliştirmek üzere tasarlanmış Eco-AT projesi kapsamında birleştiriliyor. Bu sistemler daha sonra yaklaşık on kilometre uzunluğunda bir deneme pistinde sınanacak. Siemens bu test sürüşü ve kontrol merkezi için gerekli donanımların yanı sıra yol kenarı üniteleri, taşıt üzeri birimler ve ilgili iletişim yazılımlarını da sunuyor.

Yarınların işbirlikçi sistemleri alanında veri güvenliğinin kilit bir rolü olduğuna hiç kuşku yok. Güvenlik veya ulaşım teknolojileriyle ilgili tüm mesajların standart bir PKI (Kamu Kilit Altyapısı) koduyla donatılması planlanıyor. Bu arada iletişim mahremiyetini korumak için her aracın ID'si anonimleştiri-lecek. 2015 yılından itibaren Viyana ile Rotterdam arasındaki koridorun tamamı bu gibi işbirlikçi sistemlerle donatılmış olacak.  

Etiketler: Siemens,Karayolları,yatırım,piyasalar

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER