Capital'e abone olun.
E-TİCARET YENİ MESLEKLER DOĞURDU

E-ticaret yeni meslekler doğurdu

Son yıllarda e-ticaret tüm dünyada hızlı bir gelişim gösteriyor.

Son Güncelleme: 01.11.2013

E-ticaret sektöründeki hızlı gelişim bu alandaki istihdamın da artmasına neden oluyor. Kariyer.net ’in verilerine göre 2013 ’ün ilk sekiz ayında sektörde 500’ü aşkın iş ilanıyla 1.509 kişiye yeni iş imkanı doğdu. Yenibiris. com ’a göre de e-ticaretteki ilanlar, son 2 yılda önceki 2 yıla göre yüzde 169 oranında arttı. Ortaya çıkan ve aranan iş dalları ise alışılmışın dışında... SEM ve SEO uzmanlığı, veri analistliği, UX tasarımcılığı, satış analistliği, iş zekası uzmanlığı, dijital pazarlama yeni iş dallarından sadece birkaçı... Son yıllarda e-ticaret tüm dünyada hızlı bir gelişim gösteriyor. Webrazzi’nin Haziran 2012’de yaptığı bir araştırmaya göre Türkiye’deki e-ticaret sektörü 3 bin 676 kişiye istihdam sağlıyor. Bu alanda hizmet veren sektörler de artıyor. Bu durum yeni meslek dallarının ortaya çıkmasına neden oluyor, mevcut pozisyonlar da değişim gösteriyor. E-ticaretle popüler olan pozisyonların başında performans pazarlama uzmanlığı, veri analistliği, arama mo-toru reklamcılığı, dijital pazarlama ve mobil pazarlama uzmanlığı, iş geliştirme uzmanlığı, UI/UX uzmanlığı geliyor. Bunun yanı sıra e-ticaret temel bilgisine sahip yazılımcı, tasarımcı, müşteri hizmetleri personeli gibi pozisyonlar da farklı deneyimleri gerektiren işler arasında yer alıyor Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Orhun, sektörde reklam ajansları, lojistik gibi 3’üncü parti iş ortaklarıyla birlikte yaklaşık 200 bin kadar kişiye istihdam sağlandığını belirtiyor. Sektörde en çok operasyon, satın alma, pazarlama, muhasebe, finans, BT departmanlarında yeni elemana ihtiyaç oluştuğunu söyleyen Orhun, önümüzdeki dönemde gözde olacak pozisyonları şöyle sıralıyor: ‘Yazılım konusu e-ticaretin en önemli ihtiyaçlarından biri. Gençler bu alanlarda kendilerini yetiştirebilir veya halihazırda benzer iş yapanlar bu sektöre kayabilir.”

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
BÜYÜK VERİ ÖNEMLİ
Hizlial.com Genel Müdürü ve Yönetici Ortağı Kaan Dönmez, ABD’de yapılan bir araştırmaya göre klasik perakendenin küçüleceğini söylüyor. Ancak yok olan her pozisyon için e-ticaret tarafında üç yeni pozisyon oluşacağını belirtiyor. Bu durumunda başta yazılım, veri merkezi ve güvenlik gibi işe özel alanlarda yeni pozisyonlar oluşacağına dikkat çeken Dönmez, “Büyük veri kavramı daha çok önem kazanacak. Veri işlemeyle ilgili analitik modeller, kampanya yönetimi ve davranışsal model-lemeyle ilgili konularda bilgili ve deneyimli personel ihtiyacı doğacak” diyor.

İnternetin her çalışmanın ölçümlenebildiği, getirilerinin değerlendirilebildiği bir sektör olduğunu hatırlatan Altıncı CaddeKurucu Ortağı ve Genel Müdürü Başak İlhan, bu rakamları iyi analiz eden, dijital pazarlama kanallarını iyi yöneten dijital analistlerin popülerliğinin artacağını öngörüyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER