Capital'e abone olun.
EN DEĞERLİ BAŞLANGIÇ

En değerli başlangıç

Uzmanlara göre satış ve pazarlama departmanları iyi bir başlangıç yapmak için ideal. Bu departmanları bilgi teknolojileri, finans, insan kaynakları ve satın alma takip ediyor.

Son Güncelleme: 01.07.2014

Yeni mezunsunuz ve iş arıyorsunuz. En yüksek ücretli başlangıcı nerede yapabileceğinizi merak ediyorsunuz ? Uzmanlar, başlangıç seviyesinde en değerli departmanların pazarlama, satış, finans ve BT olduğunu söylüyor.

Bu departmanlarda ilk işine başlayacak yeni mezunları ise başlangıç seviyesinde 1.200 ila 3.000 TL arasında ücret bekliyor. Microsoft gibi bazı şirketlerde bu oranlar daha da yükselebiliyor. Yeni mezun oldunuz. İş dünyasına adım atacaksınız. Ancak hangi kademenin sizin için iyi bir başlangıç olacağını bilmiyorsunuz?

Üstelik hangi kademelerde yeni mezunlara daha iyi koşullar ve ücret sunuluyor merak ediyorsunuz. Bu soruların yanıtlarını sizler için araştırdık. Uzmanlara göre satış ve pazarlama departmanları iyi bir başlangıç yapmak için ideal. Bu departmanları bilgi teknolojileri, finans, insan kaynakları ve satın alma takip ediyor.

Satışın iş ve özel hayatın her yerinde olduğunu belirten Karena İK ve Yönetim Danışmanlık Genel Müdürü Alper Arıduru, “Bilişim teknolojileri departmanının önemi de her geçen yıl hissedilir şekilde artıyor” diyor.

Öte yandan sektörlere özel baktığımızda değerli departmanlar daha da çeşitleniyor. Akbank İK ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce, bankacılık sektöründe yeni mezunlar için en avantajlı bölümlerin hazine, risk yönetimi ve pazarlama olduğunu belirtiyor. ‘Yeni mezunların bu bölümlere ilgisi de nispeten daha fazla” diyor.

Perakende sektöründe satış yönetimi, kategori yönetimi ve pazarlama ön planda. CarrefourSA İK Direktörü Asena Yalınız, özellikle yeni mezunların bu bölümlere daha fazla talep gösterdiğini söylüyor. Turkcell Superonline İnsan Kaynakları Müdürü Gözde Tutanç ise network operasyonları gibi teknik bölümlerinde giriş seviyesi ücretlerinin göreceli olarak daha yüksek olduğunu açıklıyor.

BAŞLANGIÇ AVANTAJI
Satış, pazarlama, BT gibi departmanların, yeni mezunlar tarafından talep görmesinin arkasında sundukları cazip olanaklar var. Bu olanakların başında ise tabii ki kariyer fırsatları geliyor.

Kendilerini daha üst noktalarda görmek isteyenler, kariyerde zirveye giden basamakların bu departmanlardan geçtiğini düşünüyor. Uzmanlar, satış departmanının bu kadar gözde olmasının en önemli nedeninin de bugün CEO’ların büyük çoğunluğunun satıştan geliyor olmasına bağlıyor.

Karena İK ve Yönetim Danışmanlık’ın Genel Müdürü Alper Arıduru, satış yetkinliklerine sahip olan veya deneyimle satış yetkinliklerini geliştirenlerin her daim çalıştıkları organizasyona ölçülebilir katma değer sağladığını söylüyor. ‘İleride kariyer değişikliği veya rotasyon düşünüldüğünde satış departmanında elde edilen yetkinlikler, her zaman fark yaratıyor ve diğer departmanlara geçişi kolaylaştırıyor” diye devam ediyor.

Finans da yine zirve yolunda değerli departmanlar arasında yer alıyor. Deloitte İK Direktörü Ebru Pilav, parayı yöneten bölüm olan finans ve mali işlerde edinilen deneyimlerin organizasyonun bütününe hakim olma avantajı sağladığını ifade ediyor. “Ayrıca bazı CEO’ların finans geçmişlerinin kuvvetli olması bu departmanın önemini gösteriyor” diye konuşuyor.

ÜCRET ARALIĞI
Bir departmanı değerli yapan kriterlerden biri de ücretlendirmedeki konumu. Giriş seviyesinde yeni mezunların en çok tercih ettiği bölümlere baktığımızda, bu bölümlerin aynı zamanda ücret skalasında farklı bir yeri olduğu dikkat çekiyor. Şirketler ve sektörler açısından farklılık göstermekle birlikte bu departmanlarda giriş seviyesi ücretleri diğerlerine kıyasla daha yüksek.

İK uzmanları ve çeşitli sektörlerden şirketlerin yöneticilerine göre en yüksek giriş ücreti BT departmanında alınıyor. Uzmanlar bu departman için giriş ücreti aralığını 2-3 bin TL arasında veriyor. En değerli ikinci departman satış ve pazarlamada ise aralık 1.500 TL-2 bin 200 TL seviyesinde. Uzmanlar, finans, satın alma ve lojistik, üretim departmanlarında ise giriş aralığını 1.200 TL-2 bin TL olarak veriyor.

Bu rakamların şirkete göre değiştiğini söylemek lazım. Örneğin Deloitte’da finans ve denetim gibi bölümler diğerlerine göre daha ön plana çıkıyor ve giriş ücretleri 2 bin 700 ile 3 bin 500 TL aralığında değişiyor. Renault Mais İnsan Kaynakları, Kalite ve Endüstriyel İlişkiler Müdürü Cenap Binici, sektör ortalaması olarak satış ve pazarlamada giriş ücretlerinin 1.500-3 bin 500 TL arasında değiştiğini açıklıyor.

ÖNE ÇIKAN ÖZELLİKLER
Peki hem kariyer hem ücret olarak vaadi büyük departmanlar için hangi özelliklere sahip olmak gerekiyor? Bu konuda genel hatlarıyla iletişim becerisi, ikna kabiliyeti, prezantasyon, sabır, sonuç odaklılık, analitik düşünme ve problem çözme becerisi öne çıkan özellikler olarak sıralanıyor. Karena İK ve Yönetim Danışmanlık’ın genel müdürü Alper Arıduru, departmanlar bazında aranan özellikleri ise şöyle sıralıyor: “Satış departmanı için stres yönetimi, risk alabilme ve yaratıcılık, finans departmanı için de dikkatli odaklanma becerisi ve analiz yeteneği kritik öneme sahip.”

Alanyalı&Alanyalı İK Danışmanlığı Yönetici Ortağı Mehtap Alanyalı, BT departmanları için stres yönetiminin mutlaka gerektiğini ifade ediyor. “Algoritma, soyutlama becerisi ve yaratıcılık da aranan özellikler” diye konuşuyor. Deloitte İK Direktörü Ebru Pilav, giriş ücreti yüksek departmanlarda yeni mezunlarda aradıkları özelliklerle ilgili olarak, “Adaylardan iyi bir iletişimci, meraklı, çevresinin ve kurum ikliminin farkında, sosyal sorumluluk projelerinde yer almış, farklı kültürlerle çalışmaktan keyif alan kişiler olmalarını bekliyoruz” diyor.

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Pınar Kalay, “Telekomünikasyon alanında kariyer yapmak isteyen genç adayların sektörün dinamizmine uygun şekilde kendini iyi ifade edebilen, girişimci, hızlı, analitik düşünen ve aksiyon alabilen ve gelişime açık olması gerektiğine inanıyoruz” diyor.

NE İSTİYORLAR?
Sektörünün önde gelen şirketlerinin beklentileri de neredeyse benzer nitelikte... Akbank İK ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce, tüm bölümler için iletişim becerileri, kalite odaklılık, kendini geliştirme, takım çalışması ve değişen koşullara uyum kriterlerinin önemli olduğunu ifade ediyor. CarrefourSA, satış yöneticisi adayları için özellikle perakendecilik konusunda kariyeri hedefleyen, ekip çalışmasına yatkın, iletişimi güçlü, dinamik kişileri tercih ediyor.

CarrefourSA İK Direktörü Asena Yalınız, “Bununla birlikte kategori yönetimi bünyesinde özellikle geleceğin satın almacılarını yetiştireceğimiz için iletişim ve ikna kabiliyeti güçlü, analitik ve sonuç odaklı kişilere daha çok şans veriyoruz” diyor. Renault, tüm çalışanlarının uluslararası rekabete uygun yetkinliklere sahip olmalarını bekliyor.

Renault Mais İnsan Kaynakları, Kalite ve Endüstriyel İlişkiler Müdürü Cenap Binici, “Çok iyi eğitim almış, teknolojiyi iyi seviyede kullanabilen, özgüveni yüksek, hedefleri olan enerjik kişileri istihdam ediyoruz” diye konuşuyor. Turkcell Superonline İnsan Kaynakları Müdürü Gözde Tutanç ise yeni mezunlardan beklentilerini şöyle ifade ediyor:

“Müşteri odaklılık, birlikte çalışma yeteneği ve yenilikçilik önemli. Bu özellikler sayesinde hangi departmanda olursa olsun yeni çalışanlarımızın hem
kendilerini geliştirme hem yaptıkları işe katkıda bulunma konusunda önemli mesafe kat ettiğini görüyoruz.”

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Pınar Kalay, “Gençlerin liderlik rollerine hazırlanması, yetenek yönetimi stratejimizin temelini oluşturuyor. Dolayısıyla yeni mezun alımlarına oldukça önem veriyoruz. İşe alımlarımızın çoğunluğunu “Discover Genç Yetenek” Programı kapsamında gerçekleştiriyoruz. Discover Genç Yetenek Programı ile iş birimlerimiz içerisinde genç yeteneklerimize gerçek sorumluluklar vererek kendi mezunlarımızı yetiştiriyoruz” diyor.

MURAT YEŞİLDERE EGON ZEHNDER YÖNETİCİ ORTAĞI
“Pazarlama öne çıkıyor”
YÖNETİME EN YAKIN FONKSİYON

İşe yeni başlayan yeni mezunlar açısından, özellikle talep gören şirketlerde, pazarlama fonksiyonu öne çıkıyor. Pazarlama sıklıkla şirketin dışa dönük ve yönetim kademesine en yakın fonksiyonu olduğu için bu bölümde çalışanlar, kendi profesyonel gelişimi haricinde iş hayatı, sektör, şirketle ilgili en güncel ve sıklıkla da stratejik bilgilere ulaşabiliyor.

ÜCRET GELİŞİMİ DAHA HIZLI
Verilen kararların 360 derece arka planlarının görülmesi, stratejik gelişimlerine de katkı yapıyor. Şirketler son dönemde yönetici adaylarının hemen her fonksiyondaki giriş ücretlerini eşitleme yoluna gidiyor. Ancak pazarlama, finans gibi fonksiyonlarda görev yapan çalışanların performanslarıyla paralel olarak ücret gelişimleri de daha hızlı oluyor.

DÜNYAYI TAKİP ETMELİ
Değerli departmanlarla kısıtlamadan yeni işe başlayan profesyonel adaylarından daha esnek olmaları, değişime açık olmaları, kolay pes etmemeleri, takım içinde rahat çalışmaları, bireysel olmamaları, ama rekabetçi yaklaşımı da elden bırakmamaları bekleniyor. Dünyayı takip etme, birkaç lisan bilme ve olabildiğince mobil olma da önemli beklentiler arasında.

KEMAL ÖZEL MICROSOFT TÜRKİYE İNSAN KAYNAKLARI MÜDÜRÜ
“Maaşlarımız piyasanın çok üstünde”
2 YILLIK GLOBAL EĞİTİM

Microsoft’un global yeni mezun programı olan MACH (Microsoft Academy for College Hires) kapsamında satış, pazarlama ve teknik bölümlerimize her yıl artan oranda yeni mezun arkadaşımızı almaktayız.

Aramıza yeni katılan yeni mezun MACH arkadaşlarımız, yaklaşık 2 yıllık global eğitimlerin ve rotasyon programlarının ardından satış, pazarlama ve teknik bölümlerimizde farklı alanlarda görev yapmaya başlıyor.

FARKLI KÜLTÜRLERLE ÇALIŞMA
MACH programının global bir program olması ve merkezi olarak yönetilmesi nedeniyle bu program çerçevesinde işe alınan yeni mezun arkadaşlarımız, sadece Türkiye’de değil özellikle bizim de içinde bulunduğumuz Ortadoğu-Afrika bölgesi içerisinde diğer ülkelerde de kariyer beklentileri doğrultusunda çalışma imkanı buluyor.

Bir örnek vermek gerekirse MACH olarak başladıktan sonra ilk 3 ayını Türkiye’de, sonraki 3 ayının Güney Afrika’da ve sonraki 3 ayını da Dubai’de geçirebilir. Böylece çok farklı kültürler, pazarlar, insanlar tanıma ve deneyimleme imkanı buluyorlar.

SATIŞ DEPARTMANI ÜCRETİ
Microsoft Türkiye olarak her yıl Türkiye çapında piyasa araştırmaları gerçekleştirmekte ve hem yeni mezunlara sağlamış olduğumuz baz maaş hem diğer yan hakları buna göre belirliyoruz. Hem vermiş olduğumuz giriş seviyesi baz maaşın hem sunmuş olduğumuz yan hakların piyasadaki şirketlerin çok daha üzerinde olduğunu söyleyebiliriz. Giriş seviyesi en yüksek departman satış departmanı. Ortalama maaşı sektör ortalaması brüt 7 bin TL.  

Etiketler: yeni mezun,Kariyer,finans,yönetim,teknoloji,pazarlama

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER