Capital'e abone olun.
İŞE ALIMDA BİREYİ ÖN PLANDA TUTUYORUZ

İşe alımda bireyi ön planda tutuyoruz

Mercedes-Benz Türk İK Direktörü Salih Ertör, şirketinin İK stratejilerini ve gençlere bakışlarını anlattı.

Son Güncelleme: 01.11.2013

Mercedes-Benz Türk, hem otomotiv sanayinin hem de DaimlerChrysler’in önemli şirketlerinden biri. Sunduğu küresel kariyer imkanlarıyla gençlerin ve yeni mezunların gözde işyerleri arasında yer alan şirketin İKDirektörü Salih Ertör, işin yapısı gereği mühendisleri tercih ettiklerini, ancak diğer bölümlerden nitelikli gençlere de kapılarının açık olduğunu söylüyor. Yönetici, “Biz daha fazla bireyi ön planda tutmaya çalışıyoruz. Birey kendisini nasıl geliştirmiş, bizim bugünkü ve gelecekteki stratejik ihtiyacımıza uygun mu ona bakıyoruz ” diye konuşuyor.


İhracat macerasına 1970 yılında otobüsle başlayan Mercedes-Benz Türk, bugün Türkiye’deki büyük yabancı sermayeli ihracatçılar arasında yer alıyor... Hem otobüs hem de kamyon üretiminde DaimlerChrysler’in Almanya’daki üretimi dışında Avrupa kıtasındaki en önemli üretim tesisleri Türkiye’de. Profesyonel yapısına ek olarak küresel bir şirketin gözbebeği olmak, işveren olarak cazibesini artıran en önemli unsur. Şirket de profesyonel yapısına yakışır şekilde işe alım sürecini en baştan, yani daha stajdan başlatıyor.

Mercedes-Benz Türk İK Direktörü Salih Ertör’ün deyimiyle şirket, “Eleman seçer gibi stajyer seçiyor, hem de aynı enstrümanlarla.” Ertör, “Stajyer alırken normal personel alır gibi aynı kriterleri kullanıyoruz. Yani yine ilk olarak profilin iyi olması lazım; okul durumu, yabancı dil bilgisi, bilgisayar hakimiyeti, notlar, o süre içerisindeki spor veya başka sosyal organizasyon angajmanlarına bakıyoruz. Tabii şirkete olan ilgi, şirket değerlerine ve kültüre uyum da yine çok önemli” diyor.

Her yıl ortalama 100 beyaz yakalı istihdam eden şirketin çalışanlarının yüzde 60’ını mühendisler oluştursa da Ertör, bireysel yetkinliğiyle kendini kanıtlayan her branştan mezuna fırsat verdiklerini söylüyor. Bir de Mercedes-Benz Türk’te yükselmek isteyen geçlerin sabırlı olması gerektiği uyarısını yapıyor. Mercedes-Benz Türk İK Direktörü Salih Ertör, şirketinin İK stratejilerini ve gençlere bakışlarını şöyle anlattı:

Mercedes-Benz Türk olarak nasıl bir İK stratejiniz var?
İK stratejimiz, aynı zamanda küresel olarak da geçerli olan bir strateji. Globalde Daimler'in İK stratejisini biz de benimsiyoruz.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER