Capital'e abone olun.
KAMPÜSTE YETENEK AVI

Kampüste yetenek avı

Pek çok şirket, “kariyer günleri” ile üniversitelerde yetenek avına çıkıyor.

Son Güncelleme: 01.08.2012

Son 5 yılda Aras Kargo 1.200, Yaşar Holding 250, Deloitte 150, Ford Otosan ve Aydınlı Giyim 100’er öğrenciyi kampüsten transfer etti. Onlar gibi bugün pek çok şirket, “kariyer günleri” ile üniversitelerde yetenek avına çıkıyor. Türkiye’deki bütün üniversiteler ziyaret ediliyor, öğrencilere sunumlar yapılıyor, fikirleri alınıyor. Yetenekli gençler, daha sıralarda okurken keşfediliyor. Bilkent’in ekonomi bölümünden mezun oldum. Mezuniyet öncesinde aklımda iki yol vardı: Ya ekonomi alanında akademik kariyer yapabilir ya da yurtdışma gidip iş hayatına atılabilirdim. Üniversitedeki hocalarımın beklentisi, akademik kariyer yapmam yönündeydi. Ama iş hayatına atılmayı tercih ettim. Çünkü daha fazla değişik şey öğrenme isteğim vardı. McKinsey, 1998’de Türkiye’de bir ofis açıyordu. Ofise Türkiye’den üniversitelerden yeni mezun birkaç kişi alacaktı. Bu seçim için Bilkent’e gelerek yaptıkları sunum beni çok etkiledi. Sunumu yapan kişiler, gerçekten çok iyi geçmişlere sahipti. Çok iyi okullarda okumuş ve genç yaşlarda iyi görevlere gelmişlerdi. Onlardan çok etkilendim ve birlikte çalışmayı istedim. Daha fazla bilgi alınca McKinsey’de çalışmanın benim için çok güzel bir gelişme olacağını anladım. Mülakat süreci sonunda McKinsey’ye girmeye karar verdim.” Bu sözler, ING Bank Genel Müdürü Pınar Abay’a ait. Abay üniversitelerde keşfedilen ne ilk ne son başarılı isim. İş dünyasında tıpkı Abay gibi henüz üniversiteden yeni mezun olduğunda seçilen çok sayıda başarılı yönetici bulunuyor. Türkiye’nin önde gelen şirketleri, Pınar Abay gibi başarılı gençleri kazanmak için üniversitelerde pek çok etkinlik düzenliyor. Tanıtımlarla şirketler kendilerini gençlere anlatırken onları da tanıma fırsatı yakalıyor. Bu şekilde kazanılan onlarca genç, şirketlerin yetenek havuzunu dolduruyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

EN BÜYÜK SAHA
Bugün birçok şirket, yetenek avı konusunda üniversiteleri en büyük saha olarak görüyor. Bankacılıktan telekoma, gıdadan beyaz eşyaya birçok sektörden şirket, insan kaynağı temininde üniversitelere büyük önem veriyor. Türkiye’nin dört bir yanındaki üniversitelerde “kariyer günleri” başlığı altında çeşitli aktiviteler gerçekleştiriyor. Bu aktivitelerde bir yandan kendilerini geleceğin çalışanlarma tanıtırken bir yandan da onlar arasından en iyilerini erkenden seçme şansı elde ediyorlar. Örneğin Yapı Kredi Bankası, gençlerle diyaloğa girmenin hem onların iş hayatıyla ilgili beklentilerini görmek hem onlara doğru şekilde ulaşabilmek için son derece önemli olduğuna inanıyor. Yapı Kredi’den Ayşe Özpirinççi, “Profesyonel hayata atılacak gençlere bankacılık sektörünü tanıtarak gelecekte daha donanımlı çalışanlar yetişmesi için bir adım atıyoruz” diyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER