Capital'e abone olun.
SEÇİLMİŞ ÖĞRENCİLERE EĞİTİMLERİMİZİ AÇTIK

Seçilmiş öğrencilere eğitimlerimizi açtık

Selen Zarakol ile İK yaklaşımlarını ve gençlere yönelik stratejilerini konuştuk...

Son Güncelleme: 15.03.2016

Telekomünikasyon, son derece hızlı gelişen ve değişen bir sektör. Bu gelişim, farklı iş olanaklarını da beraberinde getiriyor. Ancak sektörde var olabilmenin tek yolu çalışanların kendini sürekli geliştirmesinden geçiyor. Ericsson Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Selen Zarakol, “Öğrenen organizasyon olmak ve bunu kültürümüzün bir parçası haline getirmek için yönetim ve çalışanlar olarak ciddi hedeflerimiz var” diyor. Ericsson Academy adını verdikleri bir eğitim portal’lerinin olduğunu ve burada sadece teknik değil aynı zamanda kişinin bireysel ve davranışsal gelişimine yönelik programların da bulunduğunun altının çizen Zarakol, “İşi yaparak öğrenme konusunda da çalışanlarımıza destek veriyoruz. Çalışanlarımıza kısa ya da uzun dönemli sürelerle yurtdışında çalışma imkânları sunuyoruz” ifadesini kullanıyor. Ericsson Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Selen Zarakol ile İK yaklaşımlarını ve gençlere yönelik stratejilerini konuştuk:
Telekomünikasyon sektörü iş olanakları açısından ne kadar cazip ve önümüzdeki yıllarda insan kaynağı ihtiyacının ne yönde değişmesini bekliyorsunuz?
Telekomünikasyon, hem global pazarda hem de ülkemizin en dinamik ve hızlı büyüyen sektörlerinden biri. 2000’lerden önce her 10 kişiden 1-2’si telefona erişebiliyordu. Bu sayı tam 10 yıl sonra 10 kişiden 7’ye çıktı. 2 milyar cep telefonuna sahip olmamız, 20 yılımızı aldı. Önümüzdeki 4 yıl içinde ise 6 milyara ulaşacak. Arthur D. Little’ın yaptığı bir araştırmaya göre dünyada geniş bant bağlantı altyapıları her yüzde 10 arttığında gayri safi milli hasıla (GSMH) yaklaşık yüzde 1 artıyor. Geniş bant bağlantı altyapıları, her yüzde 1 arttığında yüzde 3,8 oranında yeni iş olanakları oluşuyor. Bağlantı hızı her iki katına ulaştığında GSMH ek olarak yüzde 0,3 daha artıyor ve her yeni 1000 bağlantı gerçekleştiğinde 80 yeni istihdam olanağı oluşuyor. Sektör bu hızla ilerlerken geleceğin dünyasında Türkiye, Avrupa ülkeleri içindeki en genç (15-24 yaş arası) nüfusuyla öne çıkıyor. Ülkemizde her gün akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 79’u sosyalmedyada, yüzde 48’i internete fotoğraf yüklüyor ve yüzde 70’i elektronik postalarını okuyor. Türkiye genç potansiyeliyle yeni fikir ve servislerin bulunması, nitelikli mühendislik kapasitesiyle bu servislerin ve teknolojilerin geliştirilmesi ve nihayet bu teknolojilerin son kullanıcıya ulaşması için çok uygun bir konumda. Tüm bunlar da hemdünyada hemTürkiye’de bu sektörü iş olanakları açısından çok cazip kılıyor.
Bize Ericsson’un insan kaynakları vizyonunu anlatabilir misiniz?
Sektördeki gelişmeler ve Ericsson’un Networked Society vizyonu doğrultusunda İK stratejimizi, çalışanlarımızı sektörün en yetkin ve en iyi yetenekleri olarak yetiştirmek ve geliştirmek olarak özetleyebiliriz. Çalışanlarımız, yaptığımız işin kalbi. Dolayısıyla yetenekleri şirketimize çekmek, çalışanlarımızı geliştirmek şirketimize bağlılıklarını sürekli kılmak ve de doğru liderlikle yüksek performans kültürünü oluşturmak Ericsson’un geleceği açısından çok önemli. İK olarak bu vizyonu gerçekleştirebilmek için çeşitli çalışmalarımız ve projelerimiz devam ediyor. Çalışanlarımız bizim en büyük değerimiz, ancak onlar sayesinde müşterilerimize sunmak istediğimiz değeri yaratabiliriz. Bunun için de doğru insan kaynağını doğru pozisyonlara yerleştirebilmek, bunu yaparken de çeşitliliği sağlayabilmek bizim için önemli.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler: genç capital telekom ericsson selen zarakol

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER