Capital'e abone olun.
UNİLEVER'İN 4 ÖNEMLİ KOŞULU

Unilever'in 4 önemli koşulu

"Unilever Türkiye olarak kendine özgüveni olan, risk alabilen, hayalkri olan, zorluklar karşısında yılmayacak ekip arkadaşları arıyoruz"

Son Güncelleme: 01.05.2011


Unilever Türkiye, 5 bini aşkın istihdamıyla Türkiye'nin önde gelen çok uluslu şirketlerinden biri... içeriden terfi sistemiyle kendi liderlerini yetiştirmeye odaklanan ve bu amaçla çalışanlarına sürekli eğitim olanakları sunan şirket, yeni mezunların en çok çalışmak istediği kurumlardan biri olarak öne çıkıyor. Unilever Türkiye insan Kaynaklarından Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Lennard Boogaard, 'Yeni nesil gençler aramıza katıldıklarında bir fark yaratabileceklerini biliyor; onlara daha kariyerlerinin başlarında gerçek sorumluluklar veriyoruz. Ayrıca onlara hem kariyer hem de kişisel gelişim alanlarında katacaklarımızın farkında olduklarını biliyoruz" diyor. Ayrıca şirketin çok uluslu olma avantajıyla her kademede yurtdışında kariyer olanağı sağlaması da yeni mezunlar için şirketin cazibesini artırıyor. Unilever Türkiye, global organizasyonda diğer merkezlere yetenek gönderen ilk beş ülke arasında yer alıyor. Boogard, "Dünyanın farklı noktalarında orta ve üst düzey yöneticilik yapan 51 yöneticimiz var. 'Yönetici Okulu' misyonuyla yurtdışından yöneticilerin ve yönetici adaylarının en çok çalışmak istediği ülke haline geldik" diye konuşuyor. Şirket her yıl, iş planlarına ve organizasyondaki kariyer planlarına göre işe alım gerçekleştiriyor. Yeni işe alımların yüzde 80'i, yeni mezun ve ya 2 yıllık iş tecrübesi olan kişilerden oluşuyor. İşe alımlarda Unilever Türkiye, farklı bir yol izliyor ve proaktif bir yaklaşım sergiliyor. Üniversite öğrencileri için bu yıl beşincisini düzenlediği BizzTrip2Unilever ve Ideatrophy gibi etkinlik ve organizasyonlara katılan öğrenciler, işe alım sürecine bir adım önde başlıyor. Boogaard, bu proaktif süreci şöyle anlatıyor: "Bu gibi organizasyon ve etkinliklerimiz sayesinde öğrenciler kariyerlerinin başında farklı akti-vitelere katılıp deneyimlerini genişletiyor ve çalışmak istedikleri firmayı da yakından tanıyor." Unilever Türkiye insan Kaynaklarından Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Lennard Boogaard, şirketin insan kaynakları politikalarını, proaktif olarak tanımladığı kariyerlerinin başında farklı aktivitelere katılıp deneyimlerini genişletiyor ve çalışmak istedikleri firmayı da yakından tanıyor." Unilever Türkiye insan Kaynaklarından Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Lennard Boogaard, şirketin insan kaynakları politikalarını, proaktif olarak tanımladığı işe alım sürecini şöyle anlattı:

Üniversite öğrencilerine yönelik etkinlikler düzenliyorsunuz. Örneğin bu yıl beşincisini düzenlediğiniz BizzTrip'e katılan öğrencileri nasıl belirliyorsunuz?
BizzTrip etkinliği katılımcıları, şirketimizin internet sitesi üzerinden belirtilen süre içerisinde etkinlik için başvuru yapan 3. sınıf,4. sınıf ve master öğrencileri arasından seçiliyor. Burada öğrenciler, kendilerine sunulan başvuru formunda bulunan 5 soruluk bir anket ve aynı zamanda 1 adet yetkinlik bazlı soruya verdikleri yanıtlar üzerinden, puana dayalı bir sıralamaya alınıyor. Bu yıl da yine sıralama içerisinde belirli bir puanın üzerinde kalan ilk 120 öğrenciyi BizzTrip'e davet ettik.

Bu tip etkinliklerin şirketinize ne gibi artıları olduğunu düşünüyorsunuz?
Türkiye organizasyonu, tüm Unilever ülkeleri arasında da çok önemli bir yere sahip. Bu anlamda Unilever olarak Türkiye'deki bu genç potansiyeli çok önemsiyoruz. Bu gibi organizasyon ve etkinliklerimiz sayesinde öğrenciler kariyerlerinin başında farklı aktivitelere katılıp deneyimlerini genişletiyor ve çalışmak istedikleri firmayı da yakından tanıma fırsatı elde etmiş oluyor. Aynı şekilde biz de onları gözlemleme, tanıma şansı elde etmiş oluyoruz. Sonunda da bu kişilerin Unilever'e başvurup bu süreci başarıyla tamamlamalarını gözlemlemek de bizler için en büyük ödül oluyor; biz de bu şekilde proaktif bir işe alım gerçekleştirmiş oluyoruz.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER