Capital'e abone olun.
YEREL KALANLARIN BÜYÜMESİ ZOR

Yerel kalanların büyümesi zor

Vestel İcra Kurulu Başkan Vekili Turan Erdoğan, bu hedefe ancak yurtdışında var olarak ulaşılabileceğini söylüyor

Son Güncelleme: 01.04.2011


Son dönemde Türk şirketlerinin adını yurtdışındaki başarılı satın almalarla daha çok duyar olduk. Bu başarılı satın almalara imza atanlardan biri de Vestel. Türkiye'nin en büyük beyaz eşya ve elektronik üreticilerinden Vestel, 2006 yılında İskandinavyalı Finlux ile Luxor'u, 2008'de ise Batı'nın önde gelen beyaz eşya markalarından Vestfrost'u satın alarak küreselleşme yolunda önemli bir adımlar atmıştı. Zaten şirketin asıl hedefi de bu. Küresel bir oyuncu olmak. Global olarak büyüyebilmek için farklı coğrafyalarda iş yapmak gerektiğini söyleyen Vestel İcra Kurulu Başkan Vekili Turan Erdoğan, "Yerel bazda kalan oyuncuların büyümesi de sınırlı oluyor" diyor ve ekliyor: "Bu anlamda farklı ülkelerde üretim, ticaret ve servis yapabilme niteliklerine sahip olmayan şirketler global oyuncu olamazlar. Biz Vestel olarak, buna başından beri çok dikkat ettik ve bu yüzden bugün toplam ticaret hacmimizin yüzde 80'ini yurtdışı oluşturuyor." Uluslararası arenada iş yapabilmek için çok kültürlü çalışma ortamları sağlamak gerektiğini belirten Erdoğan, Türk şirketlerin bu anlamda daha şanslı olduğuna inanıyor. Erdoğan, "Türkiye olarak, bu konuda diğer birçok ülkeye göre çok daha avantajlı bir durumdayız. Çünkü kültürel olarak hem Doğuyu hem Batıyı anlayabiliyor, onlarla iletişim kurabiliyoruz" diye konuşuyor. Vestel İcra Kurulu Başkan Vekili Turan Erdoğan ile yaptığımız söyleşide Vestel'in küresel marka olma yolunda kat ettiği yolu dinledik. Erdoğan, hem Vestel'in geldiği noktayı hem şirketin geleceğe dönük yurtdışı yatırım stratejilerini anlattı.

Vestel'in yurtdışına dönük satın alma ve yatırımları şu anda ne aşamada? Hangi ülkelerde, ne kadar büyüklükte yatırımınız var?
- 2010 yılından itibaren anapazarımız olan Avrupa'nın yanı sıra, Rusya, Ortadoğu, Afrika ve Hindistan'da da hızla büyüdük. Avrupa ülkelerinde buralarda bilinen ve güvenilen markaları bünyemize katma ve bu markalarla var olma stratejisiyle hareket ediyoruz. İskandinav ve Kuzey Avrupa ülkelerinde yüksek bilinirliğe sahip Finlux ve Luxor, Avrupa ve Rusya'nın en prestijli beyaz eşya markalarından Vestfrost, Almanya'nın ünlü markalarından Graetz bu ülkelerde satış gücümüzü artırıyor. Ayrıca, birçok ülkede lisans haklarını satın aldığımız Telefunken ile satışlarımızda kayda değer artış sağladık. İskandinavya'nın popüler ve saygın ev elektroniği markası Finlux'u 2006 yılında bünyemize kattık. Büyük atılım yaptığımız bu markayla gerçekleştirdiğimiz satışları 2010'un ilk yarısında bir önceki yıla göre yüzde 42 artırdık. Bugün 18 ülkeye Finlux satıyoruz. Rusya'daki fabrikamızda yaklaşık 10 yıldan bu yana buzdolabı, çamaşır makinesi ve LCD TV üretimimizi sürdürüyoruz. Bu ürünlerde önümüzdeki yıl yüzde10 olarak belirlediğimiz pazar payı hedefini yakalayacağız.

Grubunuzu yurtdışında satın alma yapmaya yönlendiren temel faktörler neler oldu? Dışa açılma ilk ne zaman başladı, nereden nereye geldi?
- Faaliyet gösterdiğimiz sektörde özellikle Doğu Avrupa'daki küçük ölçekli üreticilerin krize yenilmesiyle birlikte, Avrupa'nın yeni üretim alanı Türkiye oldu. Ülkemiz kaliteli ve hızlı üretiminin yanı sıra Avrupa'ya yakın konumuyla da rekabette avantaj sağladı.   
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER