Capital'e abone olun.
AZ TÜKETEREK FAZLA ÜRETİYORUZ

Az tüketerek fazla üretiyoruz

Türkiye, Ortadoğu ve Afrika Bölge Direktörü Güneş Karababa, Barilla daha az tüketerek nasıl daha fazla ürettiklerini konuştuk.

Son Güncelleme: 01.08.2013

Barilla, Türkiye makarna pazarında yüzde 33,7 payla lider durumda. Kendi alanında öncü rol üstlenen şirketin odağında ise sürdürülebilirlik var. Hammaddeden tüketiciye kadar olan iş sürecini dörde bölen şirket, her bir süreci daha sürdürülebilir kılmak için çalışıyor. Barilla Türkiye, Ortadoğu ve Afrika Bölge Direktörü Güneş Karababa, "Sürdürülebilirlik felsefemiz, daha az tüketerek daha fazla üretmek" diyor. Bugüne kadar yapılan çalışmalar sonucunda ise şirkette su tüketimini yüzde 25, karbon emisyonunu ise yüzde 25 azalttıklarını anlatıyor. Yönetici, iyi tarım uygulamalarıyla buğday rekoltesini de iki katına çıkardıklarını açıklıyor. Barilla, dünyanın en büyük makarna üreticisi. Türkiye’de de yüzde 33,7’lik pazar payıyla açık ara makarna sektörünün lideri. Global cirosu 4 milyar Euro’yu bulan Barilla’nın en önemli özelliği, dünyanın en büyük ve köklü aile şirketlerinden biri olması. Geçmişi 136 yıl öncesine dayanıyor ve bugün ise 4. kuşak tarafından yönetiliyor. Makarnanın dışında makarna sosları, bisküvi ekmek alanında da faaliyet gösteriyor. Ancak hammaddesi buğday olmayan hiçbir iş koluna yatırım yapmıyor. Bildiği işte en iyi olmayı hedefliyor.

Makarnacı Barilla’nın bugünlerde en önemli önceliği ise sürdürülebilirlik... İtalyan aile şirketi, 136 yıl daha yaşamak için hammaddeden üretime, dağıtımdan nihai tüketiciye kadar 4 ana kalemde süreçlerini gelecekte de var olabilmek için yeniden yapılandırıyor. Barilla Türkiye, Ortadoğu ve Afrika Bölge Direktörü Güneş Karababa, sürdürülebilirlikte ana felsefelerinin “daha az tüketerek, daha fazla üretmek” olduğunu söylüyor. Barilla, daha az tüketerek hem çevreyi koruyor hem de dünyanın gelecekte daha kıtlaşacak kaynakları israf etmiyor. Ancak buna rağmen verimliliği sağlayarak daha fazla üretiyor. Karababa, “Son 10 yılda hayata geçirdiğimiz bu felsefeyle su ve elektrik kullanımını yüzde 30 düşürdük” diyor. Karababa, hammadde üretiminde daha az su daha az gübre ve daha az tohum kullanarak ürün rekoltesini de 2 kat artırdıklarını söylüyor.

Barilla’nın Türkiye dahil faaliyette bulunduğu 34 ülkeden sorumlu olan Türkiye, Ortadoğu ve Afrika Bölge Direktörü Güneş Karababa, Barilla daha az tüketerek nasıl daha fazla ürettiklerini konuştuk:

Barilla’nın pazarındaki yerine ve cirosuna dair son verileri paylaşır mısınız?
Barilla, global cirosu 4 milyar Euro’yu bulan dünyanın en büyük makarna üreticisi. Aynı zamanda dünyanın en büyük ve köklü aile şirketlerinden biri. Bugün ailenin 4’üncü kuşağı şirketi yönetiyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER