Capital'e abone olun.
CEO'LARIN GÖZÜNDEN RİSK VE FIRSATLAR

CEO'ların gözünden risk ve fırsatlar

9 temel sektördeki çevresel riskleri ve bunların yarattığı fırsatları bu sektörlerin fikir lideri olan CEO'lara sorduk..

Son Güncelleme: 01.08.2013

Her sektörü tehdit eden çevresel riskler var. Kimyada artan enerji maliyetleri, ulaşımda karbondioksit emisyonu ve gürültü kirliliği, gıdada doğal su kaynaklarının azalması, turizmde iklimsel değişiklikler bu sektörlerin geleceklerine ilişkin kendilerini yeniden sorgulamalarını zorunlu kılıyor. 9 temel sektördeki çevresel riskleri ve bunların yarattığı fırsatları bu sektörlerin fikir lideri olan CEO'lara sorduk.. İş liderlerinin gözünden 9 sektör için çevresel risk ve fırsatları ortaya koyan bir harita çıkardık.klim değişiklikleri, enerji kaynaklarının tükeniyor oluşu, su ve hava gibi hayati unsurlarda yaşanan kirlilik tüm canlı yaşamını olduğu gibi tüm sektörleri de tehdit ediyor. Sektörlerin iş yapış biçimlerinin de çevreye verdiği zarar, bu tehditleri her geçen gün daha da ciddi bir boyuta taşıyor.

Tabloları görmek için görsellere tıklayın.
Örneğin kimya sektöründe artan enerji maliyetleri, ulaşımda karbondioksit emisyonu ve gürültü kirliliği, gıda sektöründe doğal su kaynaklarının azalması ve erozyon, turizm sektöründe iklimsel değişiklikler bu sektörlerin geleceğine ilişkin kendilerini yeniden sorgulamalarını zorunlu kılıyor.

Sektörlerin büyük oyuncuları da bu duruma her zamankinden daha duyarlı yaklaşıyor. Birçoğu artık sürdürülebilir üretim için oyunun kurallarını değiştirmek gerektirdiğini düşünüyor. Green Business da bu ortamda hangi sektörde hangi risklerin en önemli tehditler olduğunu ortaya koydu. Bu tehditler karşısında sektörlerin nasıl aksiyonlar aldıklarını araştırdı.

YENİ BÜYÜME MODELLERİ GEREK
“2050 yılında 9 milyarlık bir nüfusun beklendiği, gezegenimizin her yıl 2 derece daha ısındığı, tarımsal alanların yüzde 40’ının ciddi tehdit altında olduğu bir dünyada, doğal kaynaklarımızı maalesef doğanın yerine koyamayacağı bir hızda tüketiyoruz. Kendi penceremizden baktığımızda gezegenimiz için acilen bir şeyler yapma gereksinimi hissediyoruz. Bu durum, hem doğal kaynakların sürdürülebilirliği hem işimizin sürdürülebilirliği açısından risk oluşturuyor.” Bu sözler Unilever Türkiye, Rusya, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Orta Asya ve Kafkasya Bölgesi Başkanı ve Unilever Türkiye CEO’su İzzet Karaca’ya ait. Dünya kaynaklarını tüketmeden 9 milyar insana iyi yaşam koşulları sağlama hedefine ulaşmak için yeni büyüme modelleri bulmak gerektiğini savunan Karaca, herkesin kendisini bu sorunların çözümünde bir taraf olarak görmek zorunda olduğunu söylüyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER