Capital'e abone olun.
ÇEVRE DOSTU ÜRÜN DÖNEMİ

ÇEVRE DOSTU ÜRÜN DÖNEMİ

Araştırma sonuçları günümüzde tüketicilerin yüzde 75’inin çevre farkındalığına sahip olduğunu gösteriyor. Uzun yıllar önce ozon tabakasının zarar gördüğüne ilişkin bulguların duyurulmasıyla birlikte başlayan bu farkındalık şirketleri de çevreci ürünlere yöneltti. Arçelik’ten Vestel’e BASF’den Duravit’e, P&G’den Toshiba’ya şirketler çevreci ürün portföyleriyle dikkat çekiyor. Enerji duyarlılığından geri dönüşüme, yeşil tedarikten su tasarrufuna doğaya daha az zarar verme hedeflerini gerçekleştiriyorlar.

Son Güncelleme: 01.03.2015

P&G’nin global olarak yaptırdığı son araştırmalara göre tüketicilerin yüzde 75’i çevre ve ekoloji konusunda farkındalığına sahip. Ancak fiyat ve performanstan taviz vermek istemiyorlar. P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu da “Bu nedenle biz de daha geniş kitlelere ulaşarak ürün performansından taviz vermeden, tüketici için ek bir bütçe gerektirmeyen, çevresel ayak izi azaltılmış ürünler üretmek için çalışıyoruz” diyor.Deneyimli yönetici geleceğin üretim trendi olan çevre dostu yeşil ürünlerin önemini bu sözlerle ifade ediyor. Pek çok şirket de tüketicilerin hayatını kolaylaştıran, gelecek nesillerin yaşanılabilir çevre hakkını koruyan ürünler üretmeyi ajandalarının üst sıralarına taşıyor. Bu ürünleri tasarlarken onların üretiminde kullanılan hammaddeleri de dikkate alıyorlar. Çevre dostu ürün tedarikten başlıyor diğer yandan karbon emisyonu, geri dönüşüm ve kaynak tasarrufu yönünden ortaya çıkacak çevresel etkilerin hesaplanmasıyla üretim süreci devam ediyor. Sadece P&G değil BASF’den Vestel’e, Arçelik’ten Toshiba’ya sürdürülebilirlik odaklı pek çok şirket çevre dostu ürünler için çalışıyor.
ÇEVRECİ PORTFÖYLER
Arçelik, global platformda enerji verimliliğinin liderleri arasında yer alıyor. Arçelik Türkiye Pazarlama Direktörü Barış Orbay, “Küresel enerji verimliliğine ve dolayısıyla iklim değişikliğiyle mücadeleye destek veriyoruz” diyor. Arçelik ürün portföyünün tamamının çevre dostu ürünlerden oluştuğunu ifade eden Orbay, ev cihazlarının çevreye etkisinin yüzde 95’inin tüketicinin kullanımı sırasında gerçekleştiğini söylüyor. Orbay, en çevreci ürünleri hakkında şöyle konuşuyor: “Arçelik 8147 CMK A+++ çamaşır makinesi, A+++ enerji sınıfından yüzde 50 daha fazla verim sağlıyor. Arçelik 3887 KT kurutma makinesi A+++ enerji sınıfından yüzde 10 daha verimli. Arçelik 63101 I bulaşık makinesi A+++ sınıfına göre yüzde 10 daha az elektrik harcıyor.” Fakir Elektrikli Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Aslı Şahin, enerji verimliliğinin Fakir’in öncelikli konuları arasında yer aldığını söylüyor. Özellikle az elektrik harcayan süpürgeleri, deterjan kullanımına gerek kalmadan sadece su ile hijyenik bir ortam sağlayan buharlı temizleyicileriyle tüketicilerin ihtiyaçlarına yönelik çözümler ürettiklerini belirtiyor. Şahin, en çevre dostu ürünlerinin S 350 Öko Power elektrik süpürgesi, Deluxe 9800 S Öko Line halı yıkama makinesi ve Steam Mop buharlı temizleyici olduğunu belirtiyor.
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler: GREENBUSINESS

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER