Capital'e abone olun.
ÇEVRECİ PROJELER ZAMANI

Çevreci projeler zamanı

Son yıllarda iş dünyasında kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarının arasında çevreci projeler ön plana çıkyor.

Son Güncelleme: 01.06.2013

Son birkaç yılda iş dünyasındaki kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarının arasında çevreci projelerin ön plana çıktığı dikkat çekiyor. Bu durumun nedeni, hiç kuşkusuz tüm dünyada artan çevre duyarlılığı. Bu trend şirketleri de daha sürdürülebilir bir yaşam için çevreye daha fazla odaklanmaya itiyor.

Örneğin Akbank ve Bilim İlaç, iklim değişikliğine dikkat çeken kurumsal sosyal sorumluluk projeleriyle önemli bir konuda bilinç yaratmaya çalışıyor. Coca-Cola, Siemens ve Yapı Kredi ise en önemli kaynaklarımızdan suyun sürdürülebilirliği için çeşitli projeler yürütüyor. Migros ve Omsan Lojistik de geri döşümle kaynakları kullanıma sunmaya çalışıyor. Doğal kaynaklarımız, dünya nüfusundaki artış ve tüketim alışkanlıklarının değişmesi nedeniyle her geçen gün azalırken malzeme tüketimini azaltmak, değerlendirilebilir nitelikli atıkları geri dönüştürmek, doğal kaynaklarımızı verimli kullanmak artık bir zorunluluk. İşte bu yüzden geri dönüşüm uygulamaları doğal kaynakların korunması ve verimli kullanılması için son derece önemli.

Bu gerçekten yola çıkan çok sayıda şirket de kurumsal sosyal sorumluluk bütçelerini çevreye ayırmaya başladı. Kimi iklim değişikliğine dikkat çekmek için çalışanlarıyla birlikte gönüllülük projeleri gerçekleştiriyor, kimi çevre konusunda eğitim programları yapıyor...

Su gibi kritik doğal kaynakların korunması için çaba sarf eden çok sayıda şirket bulunuyor. Yerli ya da yabancı pek çok şirket de kaynakların tekrar kullanımını mümkün kılmak için geri dönüştürme projelerine ağırlık veriyor. Özellikle son 5-10 yılda artan sürdürülebilirlik esaslı çevre projelerinin ortaya koyduğu değer ise şimdilik ölçülemeyecek kadar büyük. Çünkü bu projelerden bazıları bir bölgenin bazıları nesli tükenmekte olan canlı türlerinin hayatını kurtarıyor.

İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ GÜNDEMDE
Çevre konusuna eğilen birçok şirketin gündeminde iklim değişikliği var. Akbank ve Bilim İlaç da bu şirketlerden. Akbank “Vakit Yok” adını taşıyan projesi ile Türkiye’de iklim değişikliğine dikkat çekmeye çalışıyor. Banka genelinde 60 çalışanın gönüllü olduğu bu projede amaç, iklim değişikliğinden etkilenmiş ya da yakın zamanda etkilenmesi beklenen 15 alanı belirleyerek, buralarda fo-toğraflama ve röportaj çalışmasının yapılması. Bu çalışmanın amacına ulaştığını belirten Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “Ayrıca gönüllülerimiz yaklaşık 7 bin 500 öğrenci ile bir araya gelerek, çevre ve iklim değişikliği konularında farkındalık yaratmak için eğitimler verdi. Proje ayrıca, en iyi kurumsal sosyal sorumluluk çalışması kategorisinde itibarlı ödüllerden ‘Best Business Award’ alarak, uluslararası arenada da dikkat çeken bir proje oldu” diye konuşuyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER