Capital'e abone olun.
ÇITA HIZLA YÜKSELİYOR

Çıta hızla yükseliyor

Beyaz eşyadan otomotive, ambalajdan tekstile bu yeni yeşil standartların neler olduğunu ve gereklerini araştırdık...

Son Güncelleme: 01.09.2012

Doğal enerji kaynakları sınırlı. Dünya nüfusu ise hızla artıyor. Karbon salımındaki artış doğamızı tehdit ediyor. Tüketici bilinci arttıkça organik ürünlere, doğa dostu cihazlara olan ilgi de yükseliyor. Dolayısıyla çok sayıda sektörde ve üründe enerji verimliliği konusunda yüksek performanslı, çevre dostu ürünler gözde. Bundan 10 yıl önce kabul gören “yeşil standartlar” ise artık yetersiz kalıyor. Pek çok sektör ve ürün, çok daha ileri düzeyde “yeni yeşil standartlar” benimsemiş durumda. Beyaz eşyadan otomotive, ambalajdan tekstile bu yeni yeşil standartların neler olduğunu ve gereklerini araştırdık... 2035’te dünya nüfusunun 8,5 milyara ulaşması, enerji tüketiminin yüzde 43 artması bekleniyor. Bu gelişmelere bağlı olarak da sera gazı emisyonlarının günümüze kıyasla yüzde 43 yükseleceği öngörülüyor. Böylesine bir enerji talebi karşısında en düşük düzeyde enerji kullanımına gitmek artık bir seçenek değil zorunluluk. Dolayısıyla son yıllarda şirketler, hızla enerji verimliliğine ve çevreye duyarlı üretime odaklanıyor. Tüm ürünlerde özellikle enerji verimliliği çıtası da giderek artıyor. Sadece enerji verimliliği standartları değil tüm yeşil standartlar yenileniyor, daha ileri düzeye taşınıyor. Her sektörde uzun zamandır çevreci ürünler var. Ancak son dönemde hem ürünlerde hem üretim yöntemlerinde standartlar hızla yükseliyor. Örneğin beyaz eşyada eskiden A sınıfı ürünlerin reklamları yapılırken şimdi A+++’lara geçildi... Neredeyse her geçen gün çevreci ve enerji tasarruflu ürünlerde yeni standartlar gelişiyor. Sadece beyaz eşyada değil otomotivden tekstile kadar birçok sektörde aslında standartlar yeniden yazılıyor. Geçmişte kullanılan standartların yerini çok daha “yeşil standartlar”almış durumda. Bu durum rekabetin rotasını da değiştirdi. Şirketler farklılaşmayı, tüketiciye sağlayacakları enerji verimliliği üzerinden yaparken bu konuda ciddi bir yarış yaşandığı da gözlerden kaçmıyor. Örneğin bundan 10-15 yıl öncesine kadar beyaz eşya sektöründe ağırlıklı olarak C ve B sınıfı ürünler yer alıyordu. 2000’li yılların başından itibaren sektörde enerji verimli ürünler yaygınlaşmaya başladı. Daha sonra hızla tüm ürünler A enerji seviyesine ulaştı. Son 3-4 yıldan beri de A enerji seviyesinin de üzerinde A+, A++, A+++ ürünler pazara çıkmaya başladı. Gelinen noktada sektörün tüm oyuncuları daha fazla enerji tasarrufu sunan ürünler üzerinden rekabeti yürütüyor. Arçelik, bu konuda sektörün öncü şirketlerinden. Arçelik AR-GE Direktörü Cem Kural da 1999 yılından beri enerji verimli ürünlerde çıtayı sürekli yükselterek, dünya rekorlu ürünleri müşterilerine sunduklarını söylüyor. “Arçelik, halen, en verimli ürünlerde liderliğini sürdürüyor. A+++ buzdolabı, çamaşır ve bulaşık makinesi ürünlerimiz ile çıtayı daha da ileriye taşıyoruz” diyor.
Tabloyu görmek için görseli tıklayın.

4 SEKTÖRÜN PERFORMANSI
Sadece Arçelik değil sektördeki tüm şirketler aynı rotada ilerliyor. Bosch da tasarruf odaklı rekabet içinde.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER