Capital'e abone olun.
EN ÇEVRECİ HEDEFLER

En çevreci hedefler

Green Business, birçok şirkete çevreci hedeflerini ve bu hedefleri ne kadar zamanda gerçekleştirmeyi planladıklarını sordu.

Son Güncelleme: 01.03.2012

İş dünyası sadece kârlılık ve pazar payı peşinde koşmuyor. Son dönemde şirketler, çevreye daha duyarlı olma yaklaşımlarını sistemleştirerek bu konuda net hedefler belirlemiş durumda. Hatta çevreye duyarlı her şirketin bu konuda orta ve kısa vadede önemli planları olduğu da biliniyor. Bu hedeflerin başında ise karbondioksit salımını azaltmak, yenilenebilir kaynak kullanımının oranını artırmak ve enerji tasarruflu ürünlerin portföydeki yerini genişletmek var. Artık çevreci uygulamalar tüm şirketlerin gündeminde. Hammadde tedariğinden üretim sürecine, teknoloji kullanımından tedarikçilerle işbirliğine ve hatta pazarlamaya kadar her noktada şirketler çevreci hedefler peşinde koşuyor. Sürdürülebilirlik konusunu iş gündemlerinin odağına koyarken, bu yolculukta neler yapmak istediklerini ise stratejilerinin bir parçası haline getiriyorlar. Green Business bu konuda önde gelen, çevreci yaklaşımlarını hedeflerinin parçası haline getiren şirketleri araştırdı. Arçelik'ten DHL'e, Yeşim Tekstil'den Nuh Çimento'ya farklı sektörlerde faaliyet gösteren birçok şirkete çevreci hedeflerini ve bu hedefleri ne kadar zamanda gerçekleştirmeyi planladıklarını sordu.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

VESTEL'İN 2015 HEDEFİ

Beyaz eşya sektörünün güçlü oyuncularından Vestel'in bir numaralı çevre hedefi, 2015 yılına kadar tüm ürün gamını yüksek enerji tasarrufu sağlayan cihazlardan oluşturmak. Şirket, bu hedefe ulaşmak adına son dönemde çalışmalarına hız vermiş durumda. 2007 yılında Zorlu Grubu bünyesi altında Birleşmiş Milletler'in Küresel İlkeler Sözleşmesi'ne imza attıklarını belirten Vestel Şirketler Grubu CEO'su Ömer Yüngül, "Bugün Vestel, Türkiye'de kurşunsuz lehim ile üretim yapan, RoHS Zararlı Kimyasallar Direktifi'ni uygulayarak ürünlerini RoHS ile belgelendiren ilk ve tek şirket. Ürün gamımızın yüzde 100'ünün A enerji sınıfı cihazlardan oluşmasını sağlayacak üretim kapasitesine sahibiz" diye konuşuyor. Bugün Vestel'in ürettiği birçok ürün, sınıfındaki ürünlere göre enerji tasarrufuyla da öne çıkıyor. Vestel klimalar ve Twinjet Plus çamaşır makinelerinin A plus ürünlere göre yüzde 50 daha fazla enerji verimliliği sunduğunu söyleyen Yüngül, bu konudaki performanslarını ve gitmek istedikleri noktayı ise şöyle anlatıyor, "Vestel LED TVler, normal LCD TVlere kıyasla yüzde 80 enerji tasarrufu sağlıyor. Türkiye'de bugün yaklaşık 18 milyon hane var. Her evde en az 1 televizyon olduğunu ve bu televizyonların günde yaklaşık 5 saat açık kaldığını varsayacak olursak, tüm bu televizyonlar Vestel markalı ürünlerle değiştirildiğinde yılda yaklaşık 1 milyar kilovat saat enerji, tasarruf edilebilirdi. Bu sayede 2020 yılına kadar, Atatürk barajının bir yılda ürettiği enerji miktarı kadar enerji tasarrufu gerçekleştirilebilir."  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER