Capital'e abone olun.
HENKEL'İN 6 ADIMLI YEŞİL ŞİRKET STRATEJİSİ

Henkel'in 6 adımlı yeşil şirket stratejisi

Hasan Alemdar, sürdürülebilirlik uygulamaları ve bunların şirkete sağladığı değerlerle ilgili Green Business’ın sorularını yanıtladı.

Son Güncelleme: 01.06.2013

Henkel, sürdürülebilirlik konusunda iddialı hedeflerle yol alıyor. Son 11 yıl içinde su tüketimini yüzde 44, enerji tüketimini yüzde 43 ve atık ayak izini ise yüzde 53 azalttı. Ancak şirket asıl büyük atılımı önümüzdeki dönemde gerçekleştirmeyi hedefliyor. Bunu da tüm süreçlerinde sürdürülebilirliği işin merkezine koyarak yapmak niyetinde. Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanı Hasan Alemdar, “Uzun vadeli hedefimiz, kaynakların verimli kullanımını 2030 yılına kadar 3 kat; kısa vadeli hedefimiz ise 2015 sonunda verimliliği yüzde 30 artırmak” diyor. Bunu da “sosyal gelişim”, “performans”, “sağlık ve güvenlik”, “enerji ve iklim”, “materyaller ve atıklar”, “su ve atık” olmak üzere 6 temel konuda iddialı hedefler koyarak ve bunlara ulaşarak gerçekleştireceklerini anlatıyor. Sürdürülebilirlik konusunda dünyada ve Türkiye’de en iyi performans gösteren şirketlerden biri olan Henkel, 12 yıldır ‘FTSE4Good’ endeksinde yer alıyor.

2012 yılında 6’ncı kez Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi’nde sektör lideri olarak yerini korudu ve beşinci kez “Dünyanın en etik şirketlerinden” biri seçildi.

Sürdürülebilirliğin iş süreçlerinin merkezinde yer aldığını belirten Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkam Hasan Alemdar, bu konuya yaklaşımlarının sonuçlarında da memnun. “Son 11 yıl içinde şirket, su tüketimini yüzde 44, enerji tüketimini yüzde 43 ve atık ayak izinin ise metrik tonunu çıktı başına yüzde 53 düşürdü. Aynı dönem içinde işle ilişkili kazalarının sayısını yüzde 86 azalttı” diyen Alemdar, önümüzdeki dönemde de sürdürülebilirlik konusunda iddialı hedeflerinin olduğunu söylüyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER