Capital'e abone olun.
HIZLI TÜKETİME YÖN VEREN 7 YEŞİL TREND

Hızlı tüketime yön veren 7 yeşil trend

7 yeşil trend ve bu trendlere yanıt vermek üzere şirketlerin hayata geçirdiği kararlar ve projeler...

Son Güncelleme: 01.06.2012

Tüketici artık daha sağlıklı ürünleri ve teknolojileri tercih ediyor. Şirketlerden de çevreye daha az zarar vermesini, verimli üretim yapmasını ve sürdürülebilirliği esas almasını talep ediyor. İşini geleceğe taşımak isteyen tüm şirketler tüketicinin bu taleplerine en hızlı şekilde yanıt vermeye çalışıyor. Bugün bu nedenle birçok şirketin gündeminde “sürdürülebilirlik”, “tüketici sağlığı”, “yeşil tedarik zinciri”, “doğal kaynak ve enerji tüketiminde tasarruf”, “çevre güvenliği” ve “yeşil inovasyon” gibi konular var. İşte son dönemde tüketici taleplerinden doğan 7 yeşil trend ve bu trendlere yanıt vermek üzere şirketlerin hayata geçirdiği kararlar ve projeler...

1-HEDEF "SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK”
Sürdürülebilirlik artık tüketiciler tarafından en fazla önemsenen konuların başında geliyor. Havas Media tarafından gerçekleştirilen, “Brand Sustainable Futures” araştırmasına göre bir marka ne kadar sürdürülebilir olarak algılanırsa, müşterileri için kendini o kadar anlamlı kılıyor. Toplam 4 kıtada 9 ana pazarda 30 binden fazla kişiyi kapsayan araştırma, katılımcıların yüzde 76’sının çevre ve sosyal meselelerin sorumluluğunun devletlerde değil şirketlerde olduğunu düşündüğünü gösteriyor. Markalar da bu alandaki tüketici beklentilerini karşılamak için yoğun çaba harcıyor. Dünyanın en büyük hızlı tüketim şirketlerinden Unilever, tarımsal hammaddelerin yüzde 100’ünü sürdürülebilir kaynaklardan elde etmek için çalışmalarını sürdürüyor. Meyve suyu sektörünün en büyük oyuncularından Dimes, sürdürülebilirlik kavramına özel bir önem veriyor. Sektör olarak kendileri için en önemli konunun sürdürülebilir tarım olduğunu belirten Dimes Genel Müdürü Ozan Diren, “Nitekim sektörde ciddi anlamda hammadde eksikliği var. Üstelik uzun vadede sektör için tarıma yapılan yatırımlar kâr getirisi açısından da avantajlı. Burada şüphesiz uzun dönemli planlama yapmak önem kazanıyor. Biz de Dimes olarak her yıl 200 bin meyve fidanı yetiştiriyor ve çiftçilere dağıtımını yapıyoruz” diyor.

2-    ODAKTA "TÜKETİCİ SAĞLIĞI" VAR
IPSOS KMG’nin yaptığı “Yaşam Trendleri ve Tutumlar” araştırmasının bulgularına göre Türkiye’deki bireylerin yüzde 81’i hava, kirli su ve yiyeceklerin tüketicide şüphe ve belirsizlik yarattığını düşünüyor. Birçok araştırma da son dönemde tüketicilerin her türlü tüketimde sağlık konusuna daha fazla duyarlılık kazandığını gösteriyor. Bu durum şirketlerin de kendilerini dönüştürmesini zorunlu kılıyor. Artık birçok şirket üretimde tüketicinin talebi dahi olmaksızın sağlığa zararlı girdileri çıkarıyor. Reklamlarında bile özellikle sağlık ve iyi yaşama vurgu yapıyorlar. Türkiye’nin en büyük gıda grubu olan Yıldız Holding şirketleri de bu kapsamda birçok uygulama gerçekleştiriyor. Yıldız Holding yetkilileri yapılanları, “Yağ ve şeker oranı azaltılmış düşük kalorili ürün alternatifleri oluşturduk. Besin değeri zengin, lif oranı yüksek, tam tahıllı, düşük yağlı ve düşük kalorili ürünler geliştirdik.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER