Capital'e abone olun.
İYİ BİR RAPOR NASIL OLMALI?

İyi bir rapor nasıl olmalı?

Son dönemde giderek daha çok ilgi gören sürdürülebilirlik raporları, şirketler için birçok anlam ifade ediyor.

Son Güncelleme: 01.06.2014

2000'li yıllar, Türkiye'deki birçok şirketi sürdürülebilirlik kavramıyla tanıştırdı. Önceleri sadece faaliyet raporlarındaki birkaç paragraftan ibaret olan sürdürülebilirlik konusunda, artık adeta raporlama yarışı yaşanıyor. Öyle ki geçen yıl Türkiye'de toplam 56 şirket sürdürülebilirlik raporu yayınladı. Üstelik bu sayı, her yıl artıyor.

Ancak uzmanlara göre bu raporların verimi, akıllarda soru işaretleri bırakacak nitelikte. Uzmanlar, konunun çok daha fazla ciddiye alınması gerektiğini düşünüyor. Peki Türkiye'deki şirketler bu işi nasıl yapıyor? Eksiklikler nerede? En sık yapılan hatalar neler?

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Son dönemde giderek daha çok ilgi gören sürdürülebilirlik raporları, şirketler için birçok anlam ifade ediyor. Öncelikli olarak uluslararası mevzuata ve borsaya kotasyon şartlarına uymak, paydaş baskısı ve risk ve fırsatları daha iyi anlamak için yola çıkan şirketler şimdi başka nedenlerle de bu konuya özel önem veriyor.

Kimi kurumsal itibarını ve marka bağlılığını artırmak, daha şeffaf bir şirket olmak için sürdürülebilirlik raporları hazırlarken kimi de rekabet avantajı yakalamak için bu yola koyuluyor.

Raporlama konusunda hizmet veren danışman şirketlerden S360’ın kurucusu Kerem Okumuş, “Sürdürülebilirlik raporlaması aslında birçok küresel şirket için var olan riskleri kabul ederek paydaş katılım süreçleri ve öncelik analizleri sayesinde bu riskleri fırsata dönüştürme aracıdır” diyor.

CSR Danışmanlık Kurucu Ortağı ve Sürdürülebilirlik Danışmanı Bahar Keskin ise şirketlerin farklı gerekçelerle rapor yayınlayabileceğini dile getiriyor. Keskin, bu nedenleri şöyle sıralıyor:

“Bir rapor yayımlamaya karar veren şirketlere danışmanlar olarak bizim sorduğumuz ilk soru ‘Neden’ ve ‘Kimin için’dir. Bir şirket kurumsal itibarına katkıda bulunmak amacıyla rapor hazırlarken, diğeri sektöründe öncülük yapma hedefini güdebilir.   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

  • Etiketler: sürdürülebilirlik,rapor,Kurumsal,danışmanlık

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER