Capital'e abone olun.
KALİTELİ YAŞAM İÇİN KOLEKTİF BİLİNÇ ŞART

Kaliteli yaşam için kolektif bilinç şart

Herkes için kaliteli yaşam”

Son Güncelleme: 01.06.2012

Farklı kültürlere, farklı yaşam tarzlarına ve farklı beklentilere de sahip olsalar, milyarlarca insan aslında hayattan aynı şeyi bekliyor: Yüksek kalitede bir yaşam sürmek. İçinde yaşadığımız evden kullandığımız otomobile, tükettiğimiz gıdalardan giydiğimiz kıyafetlere kadar hayattaki her tercihimiz kimliğimizi belirliyor; yaşam kalitemizi aşağıya çekiyor veya yükseltiyor. Hayatımızda büyük ölçüde belirleyici rol oynamaya başlayan teknolojik gelişim fırtınasından en iyi şekilde faydalanmak için kolektif bir bilinç yaratmaya çalışmamız ve “herkes için kaliteli yaşam” anlayışını benimsememiz gerekiyor. Dünya nüfusu hızla artarken, bölgeler ve farklı sosyal grupların hayata dair beklentileri değişiklik gösterse de insanoğlunun ortak bir hedef doğrultusunda birleştiğini görüyoruz: Bireysel yaşam kalitesini yükseltmek. Peki “yaşam kalitesi” denildiğinde aklımıza ne geliyor? Hangi etmenler bir araya geldiğinde kaliteli bir yaşam sürdüğümüzü hissediyoruz? Kuvvetli bağlara sahip bir aile, iyi bir eş, başarılı bir kariyer, yüksek gelir düzeyi, güzel bir ev, belki gösterişli bir araba? Söz konusu unsurların günümüz koşullarında yaşam kalitesini belirlemeye yetmediğini görüyoruz. Bugün hayatımız her zamankinden çok daha fazla detayla çevrelenmiş durumda. Bu noktada, hemen her alanda olduğu gibi sağlığın en belirleyici etken olduğu tartışılmaz bir gerçek. Günlük yaşantınızda ufak bir ayrıntı gibi gözüken güneş kreminiz bile, aslında sizi güneşin zararlı ışınlarından koruyarak cilt hastalıklarının önüne geçen ve hayati önem taşıyan bir ürün olarak yeniden konumlanıyor. Güneşten korunma ürünlerinde pazar birincisi olan dünyanın lider kimya şirketi BASF, aynı zamanda bu alandaki en geniş portfolyoya sahip. Piyasada satılan güneşten korunma ürünlerinin yarısına yakın kısmında BASF’nin geliştirdiği yeni UV-A filtresi kullanılıyor. UV filtresi bilimsel evrimini 2008’de tamamlamış olsa da şirketin AR-GE uzmanları daha gelişmiş yeni güneşten korunma formülasyonları üzerinde çalışmaya devam ediyor. Farmasötik sektöründe de faaliyet gösteren BASF; ilaçların çözünürlüğünden renk ve kokularına kadar her aşamada farklı çözümler sunarak, kullanım kolaylığı sağlanmasına katkıda bulunuyor.

GLOBAL ŞİRKETLERİN ROLÜ
Ülkeler arasındaki sınırlar yavaş yavaş bulanıklaşırken, global şirketler toplumları harekete geçiren yeni karar vericiler olarak ön plana çıkıyor. Bu durumun doğal bir sürecin sonucu olduğunu söyleyebiliriz. 2050 yılında 9 milyarı aşması beklenen dünya nüfusu, ürettiğinden çok daha fazlasını tükettiği ve tüm toplumları kapsayacak ortak bir bilinç yaratmaktan uzak olduğu için global üreticilere düşen sorumluluk gün geçtikçe arttı  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER