Capital'e abone olun.
SÜRDÜRÜLEBİLİR OLMAYAN REKABETTE ÇOK ZORLANACAK

Sürdürülebilir olmayan rekabette çok zorlanacak

Saffet Karpat, sürdürülebilirliğe yaklaşımlarını, şirket içinde bu konuda ne tür aksiyonlar aldıklarını Green Business’a anlattı.

Son Güncelleme: 01.03.2013

Hızlı tüketim devi P&G, 2000 yılında sürdürülebilirliği temel stratejilerinden biri haline getirdi ve her attığı adımda sürdürülebilirliği bir kriter olarak kullanıyor. P&G Türkiye’nin de bu doğrultuda ilerlediğini söyleyen CEO Saffet Karpat, 2006’dan bugüne enerjide yüzde 37, karbon emisyonunda yüzde 48, su kullanımında yüzde 36, atıkta yüzde 45 oranında bir azalma sağladıklarını söylüyor ve ekliyor: “Bugün sürdürülebilir çalışmayan şirketler, uzun dönemde rekabette çok zorluk çekecek” diyor. Hızlı tüketim devi P&G, sürdürülebilirliği en önemli şirket stratejilerinden biri olarak ele alıyor. Çok sayıda ülkede milyonlarca tüketiciye ulaşan şirket, 10 yılı aşkın zamandır üretim yaparken çevreye etkilerini en aza indirgemeye çalışıyor. P&G Türkiye CEO’su Saffet Karpat, “Sürdürülebilir olmakla birlikte sürdürülebilir bir sonuç almak için bunu şirket stratejilerine eklemeniz gerekiyor. Yani yaptığınız seçimleri, stratejik olarak aksiyonlara entegre etmeden bir yere gidilmiyor. P&G, sürdürülebilirlik konusunu en üst seviyede benimsemiş durumda” diyor. Şirket içinde yönetim olarak ilk kez 1999-2000 döneminde sürdürülebilirliğe ilişkin hedeflerini saptadıklarını anlatan Karpat, Türkiye’de 2006 yılından beri enerjide yüzde 37, karbon emisyonunda yüzde 48, su kullanımında yüzde 36, atıkta yüzde 45 oranında bir azalma sağlandığını söylüyor. Uzun vadede hedeflerini de şöyle paylaşıyor: “Tüm fabrikalarda yüzde 100 yenilenebilir enerji kullanmak istiyoruz. Sıfır toksik emisyon, yüzde 100 yenilenebilir materyal kullanımı planlıyoruz. Düzenli depolama alanına yollanan atığın sıfıra indirilmesini hedefliyoruz. Bunlar, çok uzun dönemli hedefler. Ama bize ürün ve hammadde üreten şirketlerle beraber bunları geliştireceğiz.” P&G Türkiye CEO’su Saffet Karpat, sürdürülebilirliğe yaklaşımlarını, şirket içinde bu konuda ne tür aksiyonlar aldıklarını ve neler hedeflediklerini Green Business’a şöyle anlattı:

Sürdürülebilirlik ve P&G denince ne anlamak gerekiyor? Kurum kültürünüzde nasıl bir yeri var?
Sürdürülebilirlik, son 20 yıldır dünyada şirketlerin ajandalarında olan bir konu. Sürdürülebilir olmakla birlikte sürdürülebilir bir sonuç almak için bunu şirket stratejilerine eklemeniz gerekiyor. Yani yaptığınız seçimleri stratejik olarak aksiyonlara entegre etmeden bir yere gidilmiyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER