Capital'e abone olun.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ŞİRKET KÜLTÜRÜMÜZ OLACAK

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ŞİRKET KÜLTÜRÜMÜZ OLACAK

Sürdürülebilirlikle ilgili sertifikasyon çalışmalarını tamamlayan Alarko Carrier, 2012 yılından bu yana AR-GE çalışmaları yapıyor. Avrupa Birliği’nin henüz kavramsal düzeyde olan yeni regülasyonları için AR-GE merkezinde şimdiden ürün geliştirmeye başladıklarını belirten Alarko Carrier Fabrikalardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Çopur, “Sürdürülebilirliği sadece şirket politikası değil, çalışanları ve yan sanayisiyle birlikte şirket kültürü haline getirmeyi hedefliyoruz” diyor.

Son Güncelleme: 01.03.2015

Alarko Carrier, sürdürülebilirlikle ilgili çalışmalarını henüz bu kavram yaygınlaşmadan önce oluşturan şirketlerden biri. 1995 yılında düzenlediği Arama Konferansı’nda, ekonomik ve sosyal gelişimle çevre duyarlılığını şirket felsefesi olarak belirlemiş olması da bunun bir göstergesi. 2002 yılından sonra çalışmalarını sürdürülebilirlik başlığı altında devam ettiren şirket, Avrupa Birliği standartlarına uygun tüm sertifikalarını tamamladıktan sonra 2012 yılında ARGE merkezini faaliyete geçirdi. Tüm ürün gruplarını Avrupa Birliği standartlarına uygun hale getiren Alarko Carrier’ın yeni hedefi sürdürülebilirlik çalışmalarının raporlamasını yapmak. Alarko Carrier Fabrikalardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Çopur, 2016 yılında raporlama yapmaya başlayacaklarını söylüyor. Raporlama için tüm altyapı çalışmalarını tamamladıklarını belirtiyor ve ekliyor: “Raporlama yapabilmek için birlikte çalıştığımız yan sanayilerin de karbon salımı ve enerji verimliliği konusunda bizim standartlarımıza uygun hale gelmesi gerekiyor. 2016 yılında raporlama konusuna yan sanayilerimizle birlikte hazır hale geleceğiz.” Murat Çopur ile Alarko Carrier’ın sürdürülebilirlik politikalarını konuştuk: 
*Sürdürülebilirlik Alarko Carrier için ne anlama geliyor? 
*Sürdürülebilirlik; ekonomik gelişme, sosyal gelişme ve çevre gibi alt başlıkları içeren geniş bir kavram. Bu nedenle birçok tanımı var. Bana göre en güzel ve tüm alt başlıkları kapsayan tanım, “Bugünkü neslin ihtiyaçlarını, gelecek kuşakların ihtiyaçlarından ödün vermeden karşılamak” şeklinde yapılabilir. Günümüzde insanların yaşam kalitesini artırmak için üretim yapıyoruz. Ancak aynı zamanda dünya ekosistemini desteklememiz ve gelecek kuşaklara yaşanılabilir bir dünya bırakmamız gerekiyor. 
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler: GREENBUSINESS

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER