Capital'e abone olun.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİKTEN İLHAM ALIYORUZ

Sürdürülebilirlikten ilham alıyoruz

Türk Pirelli CEO’su Mete Ekin, sürdürülebilirlik stratejilerini, bu konuda yürüttükleri projeleri ve yarattıkları anlattı.

Son Güncelleme: 01.03.2013

Türk Pirelli, Türkiye’nin önemli lastik üreticilerinden biri. Yıllık 8 milyon adetlik kapasiteye ulaşan şirket, yeşil performans stratejisine paralel olarak üretim yapıyor. Şirketin CEO’su Mete Ekin, “Üretim süreçlerimiz, çevresel sürdürülebilirlik kriterlerinden ilham alıyor” diyor. İzmit fabrikasında enerji ve su verimliliği, karbondioksit gibi tehlikeli gazların salınımının azaltılması gibi konulara önem verdiklerini anlatıyor. Yönetici, “Her yıl fabrikamıza yaklaşık 30 milyon Euro’luk teknoloji odaklı yatırım gerçekleştiriyoruz. Bunun yaklaşık yüzde 5-10’luk bir bölümü çevre ve iş güvenliğine ayrılıyor” diye konuşuyor. Türk Pirelli, Türkiye’nin ilk yerli lastik şirketi. Yıllık 8 milyon adetlik üretim gerçekleştiren şirket, bu üretimin yüzde 60’ını ihraç ederek Türkiye ekonomisine önemli bir kaynak yaratıyor. Bunu yaparken de şirket, yaşam kaynaklarını mümkün olan en az seviyede tüketmek misyonuyla hareket ediyor. Söz konusu anlayışın etkin bir şekilde yayılmasını hedeflediklerini belirten Türk Pirelli CEO’su Mete Ekin, “Yeşil Performans stratejimize paralel olarak tüm üretim süreçlerimiz, çevresel sürdürülebilirlik kriterlerinden ilham alıyor. Bu nedenle de İzmit tesislerimizde kullanılan üretim süreçlerinde enerji ve su verimliliği, karbondioksit gibi tehlikeli gazların salınımının azaltılması konuları esas alınıyor. Üretim atıklarının ve kullanılmış lastiklerin tekrar değerlendirilmesine özel ilgi gösteriyoruz. Bu noktada da AR-GE departmanımıza önemli görevler düşüyor” diyor. Türk Pirelli’de 2007 yılında kurulan bu departman, ürünlerin çevre dostu özellikler taşıması için üretim süreçlerinin sadeleştirilerek, daha az enerji kullanarak aynı ürünün üretilmesinin sağlanması yönünde önemli çalışmalar sürdürüyor. İlk kurulduğunda 25 mühendis ve teknisyenden oluşan ARGE departmanında kadronun 60 kişiye çıktığını anlatan Ekin, “Her yıl fabrikamıza yaklaşık 30 milyon Euro’luk teknoloji odaklı yatırım gerçekleştiriyoruz. Bunun yaklaşık yüzde 5-10’luk bir bölümü çevre ve iş güvenliğine ayrılıyor” diye konuşuyor. Türk Pirelli CEO’su Mete Ekin, sürdürülebilirlik stratejilerini, bu konuda yürüttükleri projeleri ve yarattıkları değeri Green Business’a anlattı:

Nasıl bir sürdürülebilirlik strateji izliyorsunuz?
Türk Pirelli, 1960 yılında Türkiye’nin ilk yerli lastik şirketi olarak kuruldu ve 50 yılı aşkın köklü tarihiyle Türkiye ekonomisine katkıda bulunuyor. Yıllık 8 milyon adetlik üretimiyle Pirelli Grubu’nun en büyük fabrikası olan ve en kapsamlı üretimi gerçekleştiren İzmit fabrikamızda, otomobil, hafif ticari araç, ağır vasıta, motor sporları, kış lastikleri ve Cinturato ailesi gibi yeşil performans olarak da adlandırılan lastiklerin üretimini gerçekleştiriyoruz. Bu lastiklerin yüzde 60’ını ihraç ederek Türkiye ekonomisine çok önemli bir kaynak aktarıyoruz. Üretimimizin yaklaşık yüzde 75’ini yenileme pazarına, yüzde 25’ini ise otomotiv üreticilerine orijinal ekipman olarak sağlıyoruz. Gerek üretimimizde gerek sürdürülebilirlik stratejimizde Pirelli Grubu’nun sürdürebilirlik alanındaki çalışmalarından ve kriterlerinden ilham alıyoruz. Pirelli Grubu’nun kurumsal sosyal sorumluluk yürütme komitesi, “Yaşam kaynaklarını tüketmeden daha yaşanabilir bir hayat” sloganıyla birçok proje hayata geçiriyor. Pirelli’nin DNA’sında yer alan bu amaca paralel olarak, Avrupa’da gerçekleştirilen araştırmalardan elde ettiğimiz verilere göre satın almada marka bilinirliği birinci öncelik, ancak “çevreci ekonomi” anlayışı da günden güne önem kazanıyor. Söz konusu anlayışın etkin bir şekilde yayılmasının ve kabul görmesinin başlıca nedenleri arasında, otomotiv sektöründeki trendler, orijinal ekipman üreticilerinin ihtiyaçları, Avrupa lastik yönetmelikleri ve artan tüketici bilinci yer alıyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER