Capital'e abone olun.
KAYSERİ'NİN YATIRIM YILI

Kayseri'nin yatırım yılı

"2011, Kayseri'yi geleceğe taşıyacak mahiyette projelerin yılı olması nedeniyle büyük önem taşıyor"

Son Güncelleme: 01.04.2011



2011'de Kayseri 700 milyonluk yatırıma hazırlanıyor. Gerçekleştirilecek yatırımlar arasında yer alan Erciyes Dağı Turizm Master Planı projesi, maliyet açısından yatırım programında en büyük paya sahip. Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki, Erciyes'te geçtiğimiz yıl 16 ayrı temel atıldığını söylüyor. Bu yıl yapılacak 4 mekanik tesisle birlikte Erciyes'teki toplam mekanik tesis sayısının 15'e çıkacağını belirtiyor. Proje kapsamında yapay karlama üniteleri için 65 bin metrekare alan üzerinde bir de gölet inşa edilecek, 10 adet yapay karlama ünitesi yapılacak ve 10 adet de kar ezme makinesi alınacak. Özhaseki, Erciyes'e bu yıl yapılacak yatırımla birlikte proje için harcanan toplam paranın 100 milyon doları bulacağının altını çiziyor ve ekliyor: "Tesislerin yönetimini kolaylaştırmak amacıyla proje kapsamında Erciyes'e bir dağ yönetim binası yapacağız. Kayakçıların çekilmesiyle birlikte yeni inşa edeceğimiz pistlerin ortasında kalan Dedeman Oteli'ni yıkarak bu alanı ana piste katacağız. Gerekli izinleri aldık, burada yapılacak olan oteller, restoran ve kafelerin hepsi özel işletmeye açılacak. İşin en zor ve maliyetli kısmını belki de hiç para kazanmadan biz üstlenmiş oluyoruz. Burada kazanan Kayseri olacak."

RAYLI SİSTEMDE YENİ ETAPLAR

Kayseri, yatırımlar çerçevesinde ulaşım sorununu raylı sistemle çözüyor. Mehmet Özhaseki, raylı sistemin mevcut 17 kilometrelik hattının 2'nci etapta Mimarsinan kavşağından Beyazşehir ve İldem bölgesine, 3'üncü etapta ise Sivas caddesinden Talas'a kadar uzatılacağını belirterek, "İlk yıl Mimarsinan kavşağından Beyazşehir'e, ikinci yıl ise İldem bölgesine ulaşacağız. Yapılacak 9 kilometrelik hat üzerinde 11 yolcu istasyonu bulunacak. İlk projemiz de bu şekildeydi ancak DPT'den gerekli izinlerin çıkmamış olması nedeniyle mevcut hattımızı Mimarsinan kavşağında bitirmek durumunda kalmıştık. Buna ek olarak 3'üncü etapla ilk yıl Sivas caddesinden Fakülte'ye, ikinci yıl ise Talas'a ulaşacağız. Talas hattımızın uzunluğu ise 7,5 kilometre olacak. Projenin tamamlanmasıyla birlikte toplam hat uzunluğumuz 35 kilometre olacak. Mevcut tramvay araçlarımıza 15 adet daha ekledik, bu sayıyı 52'ye çıkaracağız. 250 milyon lira olarak hesapladığımız maliyetin büyük kısmını kendi öz sermayemizle karşılayacağız" diyor. 2'nci ve 3'üncü etap planlama çalışmalarının raylı sistemin işleticisi olan Kayseri Ulaşım A.fi. tarafından yapıldığını kaydeden Özhaseki, "Daha önce milyon dolarlar verilerek satın alınan müşavirlik ve planlama hizmetlerini artık kendi personelimizle yerine getiriyoruz. Hizmet satın alan bir kurumdan hizmet satan bir kuruma dönüştük. Raylı sistemler konusunda bazı illerimize danışmanlık hizmeti vererek ayrıca para kazanıyoruz" diyor.

"PROJE ADINI HAK EDİYOR"
Anadolu Harikalar Diyarı projesi de ilin öncelikli projeleri arasında yer alıyor. Göreve geldiklerinde ilk iş olarak altyapı çalışmalarına başladıklarını, sonrasında ise sırasıyla gecekondu sorununu çözdüklerini, ardından da yol ve kaldırım çalışmalarını tamamladıklarını ifade eden Özhaseki,"Şimdi sıra süsleme olarak nitelendirebileceğimiz çalışmalara geldi. Saydığım çalışmaları yapmadan bu işlere el atmamız abes olurdu. Bu çalışmalar bir şehir için olmazsa olmaz türünden. Bunları yapmadan Anadolu Harikalar Diyarı'na başlayamazdık.   
  • 1
  • 2

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER