İspanyol grup Türkiye'de büyüyor

TCB, 2010 yılında Vietnam'da 2 milyon TEU kapasiteli Ho Chi Minh ve Hindistan'da 4 milyon TEU kapasiteli Ennore limanında konteynır terminallerinin inşasını ve yönetimini üstlendi.

1.03.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
İspanyol grup Türkiye'de büyüyor


TCB Grup, Türkiye pazarına Aliağa Nemrut körfezindeki TCE Ege konteynır terminaliyle girdi. TCE Ege, 2009'un son aylarında Aliağa Nemrut koyundaki Ege Gübre limanı içerisinde konteynır terminali işletmeye başladı. Şirket pazara Maersk ve Turkon gibi sektörde dünyanın önde gelen denizcilik hatlarıyla girdi. fiu an 400 bin TEU kapasiteye sahip TCE Ege'nin ilk hedefi yüzde 150 büyüme ile 1 milyon TEU'ya çıkmak. TCB Grup dünya ticaretinde rekabetin artmasına bağlı olarak limanların öneminin artacağına inandığı için özellikle yükselen pazarlarda yatırımlarını artırıyor. Bu nedenle Türkiye'de TCE Ege'nin yatırım ve faaliyetlerine özel önem veriliyor. TCE Ege, demiryoluna yakınlığı nedeniyle Türkiye'nin en önemli sanayi üretim ve ihracat merkezlerinden Manisa'daki yükleri limana çekme çalışmalarını sürdürüyor. Grubun faaliyetlerinde öncelikli amaç limana gelen gemilerin elleçlemesini en hızlı şekilde yapıp gemileri bekletmeden bir sonraki limana göndermek.
TCE Ege'nin çalışmaları ve yatırımlarıyla ilgili Capital'in soruların TCE Ege Ticaret Müdür Yardımcısı Gül Diril yanıtladı.

Yakın bir zamanda Türk lojistik sektörüne giren TCE Ege başlangıç için koyduğu hedefleri yakalayabildi mi?
-2009 yılının son aylarında faaliyete geçmiş olan konteynır terminalimiz için 2010 yılı oldukça önemli bir yıl oldu. Genel olarak terminalimizin markete penetre olduğu, terminal kullanıcılarımızla anlaşmaya varıldığı ve yatırımlarımızın devam ettiği bir yıldı. Açıkçası, başlangıç süreci içerisinde bugün elde ettiğimiz sonuçtan memnun olduğumuzu belirtebiliriz. Pazarın lider denizcilik hatlarının düzenli servisleri yaklaşık bir yıldır TCE Ege uğraklarını gerçekleştiriyor. Modern alt ve üst yapımız, bilgi-işlem teknolojimiz ve alanlarında eğitimli takımımız ile uluslararası standartlarda hizmet veriyoruz. Servisimizin kalitesi pazarda farklılık yaratmış durumda ve bu bizler için oldukça önemli. Başlangıçtan itibaren verdiğimiz hizmetin altını çizmeye çalıştık, sahip olduğumuz kaynaklar hizmetimizi farklılaştırdı ve her şeyden önemlisi TCE Ege şu an pazarda hizmetinin mükemmelliği ile öne çıkmış durumda. Terminalimizin performans göstergeleri iskele ve saha ayağında oldukça yüksek değerlere sahip. Her gün kendimizi daha fazla nasıl geliştirebiliriz diye çalışmalar yapmaya devam ediyoruz. Tüm bu emeklerimizin sonunda 2011 yılını kullanıcılarımız ile beraber başarılı ve kazançlı bir iş ortaklığıyla karşılayabildik.~

TCE Ege'nin Aliağa'yı seçmesinde rol oynayan en önemli faktörler neler oldu? Bölgenin geleceğiyle ilgili beklentileriniz neler?
-Aliağa konum olarak doğal bir liman özelliğine sahip. Ortalama 20 metreye sahip deniz derinliği ve korunaklı yapısıyla büyük kapasitedeki konteynır gemilerinin rahatlıkla uğrak yapabileceği bir imkan sunuyor. Bu da günümüz ticaretinin, deniz taşımacılığının ihtiyacı. Diğer yandan, bölge hinterlandı hızla gelişiyor. Yatırımlar sayesinde bölgeye gelen gemi sayısı ve ticari faaliyetlerde önemli bir artış gözleniyor. TCE Ege olarak, Aliağa'ya her zaman inandık. Aliağa, Ege bölgesi ve hinterlandının yıllardır ihtiyaç duyduğu hizmeti sunabilecek bir konumda. Yapılan yatırımlar sayesinde bölgeye ilgi daha da artmış durumda, bizler Aliağa'nın yakın gelecekte gerçek bir lojistik üssü olacağına inanıyoruz.

Uluslararası bir grubun parçası olmanız Türkiye'deki çalışmalarınızda avantaj sağlıyor mu?
-TCE Ege bir Grup TCB üyesidir. Grup TCB, İspanya, Brezilya, Küba, Meksika, Kolombiya, ve Hindistan'da dev limanlar işleten, dünyadaki lider terminal operatörlerinden biri. Uluslararası bir grubun parçası olmak, kuşkusuz, bizler için oldukça büyük bir avantaj sağlıyor. Grubumuzun uzun yıllara dayanan bilgi ve tecrübesi, sahip olduğu teknoloji ve dünya üzerindeki terminal ağı sayesinde pazardaki tüm terminal kullanıcılarını, denizcilik hatlarını tanıyor ve iletişim halinde olabiliyoruz. Uluslararası bir pazarda ticari anlamda bu imkan bir terminal için oldukça önemli bir avantajdır. Grubun standartları doğrultusunda terminallerimizde verilen hizmetler, olanaklar belli kriterlere sahip olduğu için, aynı kullanıcı Barselona'daki limanımızdan hangi hizmetleri alabiliyorsa, aynı hizmetleri TCE Ege'den de alabilmekte. Bunun yanı sıra, tabii ki lokal ihtiyaçlar göz ardı edilmiyor. Hatta, dünya üzerindeki mevcut bilgi ve deneyim ile spesifik ihtiyaçlara çözüm üretmek bizler için oldukça kolay olabiliyor.

Liman, vinç, depolama alanı gibi kapasiteleriniz ve yeni yatırım planlarınızdan söz eder misiniz?
-TCE Ege, birinci yılında ekipman parkuruna mevcut 5 Reach Stacker'in yanı sıra 6 adet RTG ekledi. Liman rıhtım vinci (MHC) sayısını 3'e, terminal çekerlerinin sayısı 12'den 18'e, reefer konteyn��r bağlama noktalarını ise 72'den 120 adete yükselttik. Bunun yanı sıra, sahamızı da genişlettik. 16 bin metrekare ve 8 bin metrekarelik yeni alanlar, sadece konteynır iç dolum ve boşaltım hizmetleri için özel olarak ayrıldı. Sırada, en önemli yatırımlardan biri olan 2 adet STS rıhtım vinci var.

İzmir'deki yatırımlarınızın daha da gelişebilmesi için karayolu, demiryolu bağlantıları gibi yeni altyapı beklentileriniz var mı?
-Bir limanın hinterlandı ile olan bağlantısının güçlü olması oldukça önemlidir. Ne kadar verimli, gelişmiş bir bağlantıya sahipse liman o kadar fazla büyüyebilir. Aliağa bölgesindeki limanların karayolu bağlantısının yanı sıra demiryolu bağlantısının da gelişmesi gerekiyor. Bunun için oldukça büyük bir potansiyel de mevcut. Aliağa Biçerova istasyonu terminalimize sadece 600 metre uzaklıkta. Yükün terminale, terminalden alıcısına transferinde intermodal taşımacılık artık günümüzün bir gereği durumunda. Demiryolu bu sürecin bir parçası olmalı. Aliağa'da bu çalışmalar başladı ve oldukça umut verici. Ancak daha çok yük hacminin yanı sıra, prosedürlerin giderilmesi ve uygun koşulların oluşturulması için ilgili tüm paydaşların da katılımı şart.

Dünyada ve Türkiye'de lojistik sektörünün küresel krizin etkilerinden sıyrıldığı söylenebilir mi? Gelecek yılların projeksiyonlarında en önemli avantajlar ve riskler nelerdir?
-Ekonomik indikatörlere baktığımızda bir gelişme, toparlanma görebiliyoruz. Ancak tüm oyuncular, 2011'e büyük beklentilerle girdi, dikkatli olmak gerekiyor. Diğer yandan, gelişmekte olan Türkiye pazarı kendini krizlere en iyi adapte eden, dinamik bir yapıya sahip. Bu özelliğimizin Avrupa ülkelerine göre gelecek dönemlerde bizi daha başarılı yapacağına inanıyorum.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz