Özcanlar'ın hedefi franchising'le büyümek

Özcanlar Türkiye genelinde şubeler açmak için atağa girişti.

1.08.2010 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Özcanlar'ın hedefi franchising'le büyümek

Uzun yıllar kendi bölgesinde marka olarak devam eden Özcanlar Köfte kısa süre önce şubeler açmak için kollarısıvadı. Özcanlar Köfte’nin sahibi ve Tekirdağ Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Yardımcısı Mestan Özcan, “Tekirdağ’da yalnızca köfte işiyle uğraşan lokantalar vardır. Bunlardan biri de 57 yıllık tarihi ve başarıları ile ünlü Özcanlar Köfte’dir. Bu da bizi yalnızca köfte konusunda duayen yapmıştır. Bizler yeni jenerasyon olarak yakında klasik üretim prosesimizi hiç bozmadan teknolojinin getirdiği kolaylıklardan da yararlanarak gerçek Tekirdağ köftesini Türkiye’nin her yerinde pişiriyor olacağız” diyor. Mestan Özcan, kadrolarına 150 yeni takım arkadaşı ekleyip Türkiye’de iş arayan insanlara destek olacaklarını söylüyor. Özcan, “Bunun için de ilk adımı İstanbul Astoria AVM’ de yeni ve nezih şubemizin açılışını yaparak attık” diyor. Mestan Özcan, Özcanlar Köfte’nin planlarını şöyle aktarıyor:

şube açma çalışmalarınız var m›?

2008 yılı için yeni bir şube fikrimiz vardı ve bu şubeyi İstanbul’da açmayı planlamıştık. Bu hedefimizi gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Bunun dışında ürünlerimizin, Tekirdağ dışında da pazarlanabilmesi ile ilgili planlarımız vardı ve bunu da İstanbul’da yeni bir bayilik anlaşması ile hayata geçirmiş olduk. Sanırım iyi bir sinerji yakaladığımız yeni bayiimiz ile ürünlerimizi tüm İstanbul’da standart kalite ve lezzette ürün arayan firmalara pazarlama şansı da bulmuş olacağız. Bu da sanırım verimli çalışma konusunda bizi daha da fazla tatmin edecektir. Yakın gelecekte şube sayılarımızı arttırıp Türkiye’nin en önemli köfte markası olmayı hedefliyoruz. Daha yaygın bir pazarlama stratejisi ile tüm ülkede bilinir bir marka olmak en büyük dileğimiz.

Franchising veriyor musunuz?

Şiirket olarak şu dönemde franchising vermiyoruz. Kendi mağazacılık konseptimizi oluşturduk. Bununla ilgili altyapı çalışmalarımızı tamamladık. Öncelikle İstanbul’a bu konseptte yeni işletmeler açacağız. Öncelikle kendi içimizde bu yeni sisteme alışmalı, taşları yerine oturtmalıyız. Ancak ulaşamadığımız bölgelerde  belki de bu sistemi uygulayarak yayılabiliriz. Ancak bunun olması için de franchising sistemini iyi öğrenmeli ve bize güvenerek işletme açacak olan girişimcileri her konuda tatmin edebilecek bir yapıya kavuşmalıyız. Bunun için de sanırım iyi bir eğitimden geçmemiz şart. İlerleyen dönemlerde sanırım daha ciddi düşünmemiz gereken bir konu bu.

2009 yılı ve 2010’nun ilk yarısı nasıl geçti?

2009 ve 2010 yılları altyapı çalışmalarımızın yapıldığı ve bizim için çok önemli olan Tekirdağ Sahil şubemizin faaliyete geçtiği bir yıl oldu. Bu şube ile yaklaşık 80 kişinin istihdam edildiği, ilimizin tanıtımı için önem arz eden, bin 44 metrekare kullanım alanı olan, yoğun çalışma potansiyeline sahip güzel bir değeri de ilimize kazandırmış olduk. Buradan kısa sürede elde edilen başarı bizi hem mutlu etmiş hem de yeni yatırımlarımız için motive edici olmuştur.

şirketinizin yapısından bahsedebilir misiniz? Müşteri portföyünüzde kimler yer alıyor?

Üretim tesisimiz Tekirdağ’da Organize bir bölgede toplam bin 200 metrekare kapalı alanda faaliyetlerini sürdürüyor. 4 adet soğuk hava depomuz ile karkas etlerimizi, mamul ve yarı mamul ürünlerimizi depolayabiliyoruz. Yurtdışından getirdiğimiz 3 adet köfte şekillendirme makinemiz, 1 adet yoğurma ve 3 adet kıyma makinemiz ile günde 15 ton ürün üretebilecek pozisyondayız. Toplamda 150’ye yakın personelimizin 25 tanesi üretimde görevli. Tesisimiz yılda 2 kes TÜV CERT ve 2 kez de Tekirdağ Tarım il Müdürlüğünce denetleniyor. Bunun dışında Fenerbahçe ve Harbiye gibi Türkiye’nin en büyük orduevlerine de ürün veriyor olmamızdan ötürü hem Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Gıda Mühendisliği Ana Bilim Dalı Başkanlığınca, hem de orduevleri Gıda Müfreze komutanlıklarınca ürettiğimiz ürünlerin mikrobiyolojik tahlillerini yaptırıyoruz.

Tekirdağ köftesinin özelliği nedir?

Tekirdağ köftesinin en büyük özelliği Trakya bölgesi danalarının kullanılmasıdır. Bu bölgede yetişmiş ortalama 200 kg ağırlığındaki sağlıklı danalar geleneksel üretim prosesi bozulmadan işlenir ve leziz Tekirdağ köfteleri üretilir. Yalnızca etin kaliteli olması tabii ki yeter bir kriter değildir. Üretimde nerede ne kullanılacağını ve ne kadar kullanılacağını bilmek, temizlik ve hijyen kurallarına dikkat etmek de Tekirdağ köftesini sevilen bir ürün haline getiren koşullardandır. Ancak yine de belirtmeliyiz ki, salt ürünün yeterli nefasete sahip olması ile de iş bitmez. insanların akıllarındaki algı biraz daha çeşitlidir. Bir köfteci dükkanındaki ambiyans ürünün kalitesi ve lezzetine destek olacak şekilde oluşturulmalı. Izgaracılar köfteyi tam kıvamında pişirebilmeli, konuklar köfteci içinde rahat etmeli ve güler yüzlü hızlı bir servis olmalı. Sanırım burada bu iş hem hızlı hem güler yüzlü hem de leziz yapıldığı için de insanların ilgi odağı oluyor.

Özcanlar Köfte’nin ürünlerinin özel bir tarifi ya da sırrı var m›?

Köftemizin bir reçetesi vardır. Ancak ben burada bu reçeteyi nasl uyguladığımızı anlatmak yerine kısaca prosesi özetlemek istiyorum. Köftemizin içinde Trakya danasının belli bölgeleri kullanılır. Etin her bölgesi köfteye karıştırılmaz. Yine bu bölgede yetişmiş soğan, sarımsak, taş fırın ekmeği, kimyon, karabiber, tuz, köftemizin içine koyduğumuz nefaset çeşnileridir. Bunların kalitelisi ve oranları doğrudan lezzet üzerinde etkilidir. Yoğurma, Tekirdağ köftesi için olmazsa olmazlardandır. Ama yoğurma ne az ne de çok olmalıdır. Bunun kriterleri de bizde saklıdır. Köfte mutlaka dinlendirilmeli, sonra şekillendirilmelidir. Bu da önemli bir konudur. Köftemizin içinde tavuk kıyması, soya fasulyesi, kimyasal koruyucu, renk katkı maddeleri gibi proseste olması bize göre yanlış olan ürünler kesinlikle bulunmamalıdır.  Bu katkılar ürünü Tekirdağ köftesi olmaktan çıkarır. Piyasada satılan bu tür ürünlere vatandaşlarımızın dikkatli yaklaşmasını ve doğru markaları tercih etmesini uygun görüyoruz.

Üretim rakamlarınızdan bahsedebilir misiniz?

Üretim tesisimizden tüm restoranlarımıza ve toptan satış yaptığımız diğer işletmelere sevkiyatımızı her gün düzenli olarak gerçekleştiriyoruz. Kendi işletmelerimizde aylık 10 ton civarında, dışarıya ise 15 ton civarında ürün satışımız var. Ancak bu rakamlar sezona, yıllara ve piyasalara göre farklılıklar gösterebiliyor.

 

 

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz