Capital'e abone olun.

CEO'nun radarında neler var

CEO’ların genelinin ajandasında enerji gibi gözde sektörler ve büyüme olması ise dikkat çekici…

Son Güncelleme: 01.09.2010

GÜLER SABANCI, ARZUHAN DOĞAN YALÇINDAĞ, AGAH UĞUR, TUNCAY ÖZİLHAN, HACI BOYDAK, ASIM KİBAR VE DİĞERLERİ…
Bu isimlerin her biri yönettikleri dev şirketler nedeniyle Türkiye ekonomisine yön vermeleriyle dikkat çekiyor. Bu nedenle onların gündemleri ve radarlarındaki konular büyük önem taşıyor.  Son dönemde CEO’ların gündeminde krizin olduğu bilinen bir gerçek. Yine de yeni dönemde farklı konular ajandaların ilk sırasına yerleşmeye başlamış durumda. Kimi CEO, aile şirketi yönetimine odaklanırken kimi yeni pazarlarda kendi ürün çeşidini artırmanın peşinde… Enerji gibi yükselen sektörlere yatırım konusuna ve grup içinde portföy dengesine odaklanmak isteyenler de var. CEO’ların her birinin radarındaki konulara göre şirketlerinin vizyonunu ve bir sonraki adımını şekillendirmesi ise dikkat çekici.

SABANCI, ATIKLARA BAKIYOR
Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, radarında ilk sırada sürdürülebilirlik olduğunu söylüyor. “Bundan sonra yapacağımız işlerde sürdürülebilirlik, çevre ve iklim gibi dünyadaki gelişmeler önemli yer tutacak” diye konuşuyor. Atık ve bunun yönetimiyle ilgili birçok iş fırsatının önlerine geleceğini öngören Sabancı, radarındaki diğer konularla ilgili şu yorumlarda bulunuyor:  “Bizim ‘strateji ve iş geliştirme’ diye bir fonksiyonumuz var. Çok ciddi çalışıyorlar. Bildiğiniz gibi odaklandığımız sektörleri 8’den 5’e indirdik ve enerji işini portföyümüze ekledik. Önümüzdeki dönemde belki bu 5 başka sayılara gidebilir. Yeniden yapılanmanın bizim işimizin önemli bir gereği olduğunu düşünüyorum. Portföy yönettiğimiz için bunun dengesi de bizim için son derece önemli. Biz işimize birçok açıdan bakıyoruz. Orta ve uzun vadedeki sürdürülebilirliğe dikkat ediyoruz. 3 yıllık plan, 10 yıllık stratejik rota ve 1 yıllık bütçe formülüyle ilerlemeye başladık. Şirketlerimize ‘10 yıla bakın, buna göre 3 yıllık planınızı yapın’ tavsiyesinde bulunduk. Bu öneri, bizim işimizi de çok kolaylaştırdı.”

11 liderin radarındaki konular için görsele tıklayın

UĞUR, MEVCUTLARA BAKIYOR

Türkiye’nin en büyük gruplarından Borusan Holding’in CEO’su Agah Uğur ise radarındaki konuları yönetimsel ve stratejik iş kolları olmak üzere ikiye ayırmış durumda. Yönetsel olarak baktığında 2015 grup stratejik planının hazırlanmasının radarındaki en önemli konu olduğunu söylüyor. Grup içi portföyün dengeli bir şekilde büyümesinin planının yapılmasını kapsayan bu plan dışında yeni ürün ve hizmet geliştirme yetkinliklerini inovasyonla artırmaya odaklandıklarını belirtiyor ve ekliyor:
“Kurum içi sosyal medya kullanımıyla katılımcılığın ve şeffaflığın artırılmasını önemsiyorum. Stratejik iş kolları olarak baktığımda ise enerji işimizdeki büyüme hedefinin tutturulması en büyük amaç. Lojistikte organik ve inorganik büyüme fırsatlarının gecikmeden değerlendirilmesinin sağlanmasını da hedefliyoruz. Grup bazında devam eden yatırımların zamanında ve bütçe içinde tamamlanması bir diğer önemli konu. Her sektörde hem pazar paylarının hem kârlılığın beraberce artırılması gerektiğini düşünüyorum. Özellikle yassı çelik ve lojistikte yakın zamanda yapılan yatırımlarla yükseltilen kapasitelerin doldurulması da radarımdaki konular arasında yer alıyor.”

ÖZİLHAN, YENİ PAZAR ARIYOR
Anadolu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan ise Rusya’nın ajandasında daima ilk sırada yer aldığını söylüyor. “Birinci odağım Rusya. Her ay ya da en geç her iki ayda bir Rusya’ya gidiyorum” diye konuşuyor. Rusya’yı bu kadar önemsemesinin nedenini ise şöyle anlatıyor:
“Pazar turları yapıyorum, bayi toplantıları gerçekleştiriyorum. Satış temsilcilerimizi toplayıp konuşuyoruz. Rusya’ya genellikle CEO’muz Alajendro Jimenez, Rusya genel müdürü ve satış müdürü geliyor.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER