Capital'e abone olun.
CRM'DE MÜŞTERİ DENEYİMİNE İHTİYAÇ VAR

CRM'de müşteri deneyimine ihtiyaç var

Oracle Türkiye ve Orta Asya Bölgesi CRM Çözüm Danışmanı Gökhan Engin, sorularımızı yanıtladı.

Son Güncelleme: 01.07.2013

Oracle, CRM uygulamalarına iki temel bakış açısıyla yaklaşıyor. Birincisi, olmazsa olmaz ve vazgeçilmez temel CRM uygulamalarına yatırım yapıp o alanda sürekli güçlenmek. İkincisi de yeni trendlere uyan teknolojileri geliştirmek veya satın alma yoluyla bünyeye katmak. Oracle Türkiye ve Orta Asya Bölgesi CRM Çözüm Danışmanı Gökhan Engin, CRM uygulamalarında öne çıkan altı yeni trend olduğunu belirterek, kendilerinin tüm bu trendlere uygun yeni ürünler geliştirdiklerini kaydediyor. Engin’in yanıtları şöyle:

CRM pazarındaki hedef ve planlarınız neler?
Oracle olarak CRM dünyasındaki değişimi net olarak görebiliyor, bu değişimin dünyanın her yerinde yaşandığını takip edebiliyoruz. CRM alanında da, süreç ve veri odaklı dar bir yaklaşımdan artık “müşteri deneyimi” (Customer Experience) dediğimiz yeni bir bakışa ihtiyaç olduğunu görüyoruz.

Müşterimizle ilişkimiz boyunca birçok kanaldan, pazarlama-satış-müşteri hizmetleri gibi birçok süreç için, birçok departman ya da çalışanımız, hatta iş ortağımız veya dağıtım kanalımız ile sürekli olarak etkileşim halindeyiz. Bu etkileşimlerin birbirine bağlı olmasını, hem geleneksel hem yeni nesil kanalların birlikte çalışmasını ve entegre olmasını çok önemli görüyoruz.

Oracle olarak süreçlere ve insan kaynağı kalitesine tabii ki doğrudan müdahale edemeyiz, fakat mükemmel müşteri deneyimi sağlanmasına yardımcı olacak entegre ve modern teknolojik altyapıyı sunarak süreç ve insan kaynağının desteklenmesini sağlıyoruz. Dolayısıyla Oracle olarak CRM dünyasındaki hedefimizi, tek bir tedarikçi olarak tüm “müşteri deneyimi” altyapısını entegre olarak dünya kalitesinde sunmak olarak özetlemek uygun olacaktır.

Oracle CRM sektöründe, diğer teknoloji ve iş uygulamaları alanlarında da olduğu gibi 1 numara ve lider olmayı net olarak hedefliyor. Nihai olarak hedefimiz, müşteri deneyimi alanında satıştan pazarlamaya, çağrı merkezinden sosyal medyaya, e-ticaretten sadakat programı yönetimine olan geniş yelpazede entegre, yaratıcı ve güçlü teknolojik altyapıyla desteklenen çözümler sunan lider firma olmak.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER