Devlerin 2023 planı

Şirketlerin 2023 hazırlığını araştırdık.

1.05.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Devlerin 2023 planı
Türkiye ekonomisi 2023'e kilitlendi. Türkiye’nin dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olması ve ihracatın 500 milyar dolara ulaşması planlanıyor. Bu büyük planda ise her sektöre ayrı bir rol düşünüyor. Hedefe giden yolda kritik sektörlerden biri de lojistik. 2013’ü 28 milyar dolarla kapatmayı hedefleyen sektörün, 2023’teki büyüklüğünün 68 milyar dolara ulaşması planlanıyor. Yani sektörün 2,5 katlık bir sıçrama gerçekleştirmesi gerekiyor. Sektörün önemli şirketleri de bu sıçramanın bir parçası olmak için 2023’e hazırlanıyor. İşte şirketlerin 2023 hazırlığı...

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
MARS'TAN BÜYÜK YATIRIM
Geçen yılı 224 milyon dolar ciroyla kapatan Mars Logistics, 2023’e hazırlanan şirketlerden biri. Kara, hava, deniz ve demiryolu nakliyesinin yanı sıra her türlü lojistik hizmetlerini bir arada sunan şirket, gerek yurtiçi gerek yurtdışı yatırımlarıyla büyümesini sürdürüyor. Şirketin genel müdürü Ali Tulgar, 2013’te yüzde 20’nin üzerinde büyümeyle 275 milyon doların üzerinde ciro hedeflediklerini belirtiyor. Tulgar, 10 yıl sonrasına dönük planlarını ise şöyle açıklıyor:

“10 yıl sonra 2023 yılında 1 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Bu hedef için 2023’e kadar 300 milyon dolarlık yatırım yapmayı planlıyoruz. Bu yatırımların en başında, filomuzu büyütmek var. Filoyu, mevcut filomuzun 4 katına çıkaracağız. Depo yatırımı yapacağız, yeni lokasyonlarda depolar kuracağız ve mevcut depoların alanlarını artıracağız. Aynı zamanda teknolojik altyapımız için de gerekli tüm yatırımları yapacağız,

Entegre lojistik müşterilerimizi, katma değerli hizmet verdiğimiz müşterileri ve proje taşımacılığı hizmeti verdiğimiz müşterilerin tümünün sayısını artıracağız. Karayolundaki lider konumumuzu güçlendirerek sürdüreceğiz. Hava, deniz ve demiryolundaki konumumuzu ise daha üst sıralara taşıyacağız.”

ALIŞAN YATIRIMLARLA BÜYÜYOR
2013’te yüzde 20’lik büyüme hedefleyen bir diğer şirket de Alışan Lojistik. 2012’de başarılı bir performans gösteren şirketin yönetim kurulu başkan yardımcısı Damla Alışan, “Geçen yılı hedeflendiği gibi 274 milyon TL ciroyla kapattık. Şirketimiz, son yıllarda minimum yüzde 20’lik büyüme trendiyle yoluna devam ediyor. 2023 yılına kadar da normal koşullarda bu trendin devam etmesi bekleniyor” diyor ve ekliyor:

“Pazarın, ülkemizin büyümesine paralel olarak gelecek 10 yılda hızla büyüyeceğine inanıyoruz. Yatırımlarımızı da bu yönde geliştirmeye devam ediyor, 2023 yılına hazırlanırken sektördeki etkinliğimizi artıran, hizmet kabiliyetimizi geliştiren modernizasyon ve verimlilik odaklı projeler üzerinde çalışıyoruz. Alternatif taşıma modları, yeni depo yatırımları ve bölgesel büyüme stratejileri planladığımız projeler arasında sayılabilir. Yatırım tutarımız için net bir rakam verememekle birlikte öncelikle teknoloji alanındaki yatırımlarımıza ara vermeden devam edeceğiz. Filo ve ekipman yaş ortalamasını 5 yaşın altında tutmaya dönük yatırımlarımız sürecek.

10 yıllık süreçte depo operasyonları, likit ve multimodal taşıma alanlarına odaklanmış büyüme planları yapıyoruz. Bir de demiryolu taşımacılığı konusu mercek altına aldığımız ve çok değer verdiğimiz yeni bir alan.”~

CEVA'NIN HEDEFLERİ İDDİALI
Pazarın önde gelen global oyuncularından CEVA Lojistik, Türkiye operasyonuna güveniyor. CEVA Türkiye ve Balkanlar Genel Müdürü Fuat Adoran, “Hedefimiz 2017 sonunda Türkiye’nin en beğenilen, cirosu en yüksek 100 şirketinden biri olmak ve CEVA Global’de en kârlı üç ülkeden biri olmak” diyerek iddialarını ortaya
koyuyor. Şirketin 10 yıla dönük planı ise her yıl ortalama yüzde 10-15 organik büyümek. Adoran, gelecekle ilgili planlarını şöyle anlatıyor:

“10 yıl sonunda CEVA olarak Türkiye’nin ilk 50 şirketinden biri olmayı ve CEVA Global içinde en stratejik ve en kârlı ülke olmayı hedefliyoruz. 2012 yılını yine yeni yatırımlarla büyüyerek geçirdik ve öngördüğümüz oran olan yüzde 10 büyümeyi yakaladık. 2012 yılında toplam 90 bin metrekarelik depo yatırımı gerçekleştirdik. İstihdamımızı yüzde 10 oranında artırdık. 2023 yılında da yatırımlarımızı artırarak devam ettireceğiz. Hedefimiz, bundan sonra da her yıl yüzde 10-15 arasında organik büyümek. 2023’te şu anki ciromuzun 2  katına çıkmış olacağız. Önümüzdeki 10 yılda uluslararası alanda hava ve deniz taşımacılığına yoğunlaşacağız. Ortadoğu ve Orta Asya ülkelere dış ticarete ağırlık vererek yurtdışı faaliyetlerimize odaklanacağız. 2023’te de pazardaki lider ve söz sahibi konumumuzu yatırımlarla güçlendirerek Gebze, Marmara ve İstanbul’dan sonra hızla Anadolu’daki büyümemizi de sürdüreceğiz.”

DHL'İN "ÜS" PLANI
Geçtiğimiz yılı sektörün üzerinde bir büyümeyle kapatan DHL Supply Chain Türkiye, 2023 planlarını “lojistik üs Türkiye” üzerine kurgulamış durumda. DHL Supply Chain Türkiye Genel Müdürü Hakan Kırımlı, “2023 yılı hedefleri kapsamında gelecek 10 yılda, ülkemizin potansiyelinin büyüyeceği beklentisini taşıyorum. Bu büyüme lojistik sektörünü de etkileyecek” diyor. “Türkiye, stratejik konumunun yanı sıra kaydettiği gelişmelerle lojistik altyapısı ve hizmet kalitesi açısından giderek daha önemli bir merkez haline geliyor” diyen Kırımlı, DHL Global’in Türkiye’yi çok önemsediğini vurguluyor. Kırımlı, sözlerini şöyle sürdürüyor: “DHL, önümüzdeki 10 yıldaki tüm yatırım planlarını, Türkiye’nin bölgenin lojistik üssü olacağını öngörerek hazırlıyor. 10 yıllık süre zarfında faaliyet gösterdiğimiz sektörler geliştikçe biz de bu sektörler için yaptığımız yatırımlarımızı artıracağız. Depolama alanlarımızı daha verimli kullanmak adına başlattığımız birçok projeyi tamamlayacağız. İş gücü ve teknolojik altyapı anlamında da bazı yatırım projelerimiz bulunuyor.

DHL, şimdiye kadar fiyat odaklı rekabettense hizmet kalitesi ve sürdürülebilirlik kriterleri üzerinden konumlanmayı seçerek diğer şirketlere örnek oldu. Bunu sürdüreceğiz. Altyapımızda uluslararası kalite standartlarını sağlamaya, sürdürülebilir büyümeye, lojistik süreçlerin mükemmel şekilde yönetimine, iş gücümüzün eğitimine ve sunduğumuz katma değeri artırmaya önümüzdeki 10 yılda da devam edeceğiz.

2023'TE 4 MİLYAR TL CİRO
Lojistik pazarının güçlü oyuncusu Omsan, 2012 yılını 581 milyon TL ciroyla kapattı. Şirketin 2023 ciro hedefi ise 4 milyar TL. Omsan Genel Müdürü Osman Küçükertan, Omsan’ın yurtiçi dağıtım ağını genişleterek ve bölge müdürlüklerini güçlendirerek büyümesini sürdürmeyi hedeflediğini söylüyor. Küçükertan, 10 yıllık projeksiyonlarını ve planlarını şöyle paylaşıyor:

“Gelişen pazarlarda varlık göstermeye yönelik çalışmalarımız hızla devam ediyor. Özellikle Kuzey Afrika, Orta ve Doğu Avrupa ile Uzakdoğu’da çeşitli ülkelere yönelik iş fırsatlarını yakından takip ediyoruz. Omsan Lojistik, çevreci ve rekabetçi taşıma modları olan denizyolu ve demiryolu taşımalarının portföyündeki ağırlığını artırmayı, gemi, lokomotif ve müşterilerinin sektörlerine özel vagon yatırımlarıyla intermodal taşımacılığın avantajlarını kullanarak Anadolu’nun her köşesindeki müşterilerini Avrupa’nın tamamına en rekabetçi koşullarda taşımayı hedefliyor.

2010 yılında ilk kuru yük gemisi Fortune Express’i satın alan Omsan’ın 2023 yılına kadar dökme yüklere yönelik denizyolu taşımacılığındaki yatırımlarını büyüterek 500 bin DWT büyüklüğünde bir kapasiteye ulaşmasını hedefliyoruz. Omsan, bunun için ilk aşamada 5 bin DWT’lik bir adet dökme çimento gemisi ile handysize sınıfında 3 adet dökme yük gemisini filoya katmayı planladı.”~

TLS'NİN GÖZÜ ORTADOĞU'DA
2012’yi 202 milyon TL ciroyla kapatan ve 10 yıl sonra cirosunu 10’a katlamayı planlayan TLS Lojistik’in hedefleri de iddialı. 2023’te 1 milyar dolar ciroya ulaşmak istediklerini belirten TLS Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Al tuğ Hacıalioğlu, beklentilerini ve bu hedefe nasıl ulaşacaklarını şöyle özetliyor:

“2023 için hedeflerimiz, Ortadoğu bölgesinde kapsamlı bir lojistik ağı oluşturmak ve dünyadaki belli başlı lojistik şirketleri arasında yer almak. Yatırımlarımızı bu hedefler doğrultusunda hayata geçiriyoruz. Tabii bu hedef için sadece TLS Lojistik’in gayreti yeterli değil. Türkiye’nin her şeyden önce bir lojistik koridoru pozisyonuna gelmesi şart.

Ülkemizin 2023 yılı için ihracat hedefi, 500 milyar dolar. Bu, son derece iddialı bir hedef. Bir başka ifadeyle dünya ihracatındaki payımızı 10 yılda üçe katlamak anlamına geliyor. Dolayısıyla lojistik şirketlerimizin de büyüme hızlarını üçe katlamaları ve yeni pazarlara daha ekonomik, çevreci, hızlı hizmet götürmeleri gerekiyor. Öte yandan uluslararası oyuncularla rekabet edebilmek için Türk lojistik şirketlerinde birleşme veya halka arzlar kaçınılmaz gözüküyor. Bu da 2023’te Türkiye’de milyar dolarlık lojistik şirketleri olacağı anlamına geliyor. TLS’nin hedefi de bu şirketler arasında yer almak ve 1 milyar dolarlık ciroya ulaşmak. Ayrıca 10 yılda toplam 200 milyon dolar planlıyoruz. Bunlar depo, teknoloji, altyapı ve çevre başlıklarında olacak.”

REYSAŞ, DEMİRYOLUNA ODAKLANDI
Pazarın önemli oyuncularından biri de Reysaş Lojistik. “Sektörümüzün sahip olduğu büyüme potansiyeli, Türkiye’nin 2023 hedefine ulaşmasında lokomotif rol oynayacak” diyen Reysaş Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Durmuş Döven, “Biz de bu büyüklüğün ve gelişimin içinde, yarattığı ve yaratacağı katma değerle bugün olduğu gibi gelecekte de yer almaya devam edeceğiz” diyor. 2012 yılını yoğun ve başarılı geçirdiklerini söyleyen Döven, şu değerlendirmeyi yapıyor:

“Reysaş 2012’yi, bugüne kadar özellikle depolama ve demiryolu lojistiği alanında yaptığı büyük çaplı yatırımların sonuçlarını almaya başladığı bir yıl olarak geçirdi. Özellikle proje bazlı çalışmalarımıza verdiğimiz büyük önemle tüm sektörlerde yer alan ve kendi alanında marka olan müşterilerimize sunduğumuz hizmetler artarak devam etti. 2012’yi geçen yıla kıyasla yaklaşık yüzde 25’lik gelir büyümesiyle kapattık. Bugün sahip olunan karayolu filomuza ek olarak, demiryolu taşımacılığında en çok yatırım yapan ilk özel sektör şirketi olduk. Ayrı bir şirket çatısı altında kurduğumuz Reysaş Demiryolları ile önümüzdeki yıllarda verimliliği artacak olan demiryolu taşımacılığı tarafında vagon sayımızı artırarak ve var olan istasyonlarımıza ek olarak stratejik noktalarda istasyon yatırımlarımıza devam ettik.

Reysaş olarak rekabet gücümüzü artırmaya yönelik yeni projeleri hayata geçirmeyi, sağlıklı büyüyen iştiraklerimizden de alacağımız güçle yeni yatırım sahalarıyla iş hacmimizi genişletmeyi sürdüreceğiz. Sektörümüzün ve ülkemizin 2023 hedefine ulaşmasında öncü şirketlerden biri olacağız.”

TNT'NİN 2023 PLANI
10 yıl sonrasına iddialı şekilde hazırlanan bir başka küresel oyuncu da TNT. “Türkiye’nin 2023 yılında ulaşacağı 500 milyar dolarlık ihracat hedefinin lokomotif sektörlerinden biri lojistik olacaktır” diyen TNT Türkiye Genel Müdürü Turgut Yıldız, “Şirket olarak 2023 hazırlıklarımız, Türkiye’nin hazırlıklarıyla paralel olacak” diyor ve sözlerini şöyle sürdürüyor:

“Müşterilerimize bu hedefe ulaşmak için yapacakları çalışmalarda daha iyi hizmet vermek için çalışacağız. Vizyonumuz, dünyanın en beğenilen teslimat şirketi olmak. Bu nedenle bizim için bu çalışmalar her zaman devam edecek.~

TNT olarak 10 yıl sonra dünya ticaretini en etkin, verimli ve temiz yolla kolaylaştıran bir taşımacılık modeli yaratmak için çalışıyoruz. Daha iyi hizmet vermek için Global Optimisation programımıza, teknoloji yatırımlarımıza, müşteri memnuniyeti çalışmalarımıza ve yeşil taşımacılık yatırımlarımıza devam edeceğiz. Ortalama olarak yılda 5 milyon Euro yatırım yapıyoruz. Bunu sürdüreceğiz. TNT Türkiye olarak önümüzdeki 10
yıllık dönemde büyüme ve yatırımlarımız şu alanlarda yoğunlaşacak: Depo ve gümrüklü depolarda artış, temiz araç filosuna yatırım, bilgi teknolojileri ve otomasyon alanlarında yatırım, verimli ve etkin operasyon modeli geliştirmek. Bütün bu çalışmalar, müşterilerimize daha uygun fiyatla, daha güvenli ve hızlı hizmet vermemizi sağlayacak. Tüm bu çalışmaların ülkenin lojistik altyapı ve ekonomik verimliliğiyle de yakın ilişkisi var.”

İNCİ, İLK 3'Ü HEDEFLİYOR
16 şirketiyle Türkiye’nin önemli gruplarından biri olan İnci Holding’e bağlı İnci Lojistik, 2023 yılına müşteri odaklı çözümlerle ilerliyor. Özellikle ‘yaratıcı tedarik zinciri yönetimi çözümleri’ konusunda önemli çalışmalar yaptıklarını söyleyen İnci Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Cihan Elbirlik, şunları söylüyor:

“1997’de sektörde kompleks tedarik zinciri ihtiyaçlarına yanıt veren lider şirket olma hedefiyle yola çıktık. Kendimizi müşterilerimizin partneri olarak görüyoruz. Tedarik zincirinde daha verimli süreçler ve modlar geliştirerek hem maliyette hem süratte avantaj yaratmaya çalışıyoruz. Geçen yıl bu kapsamda yaklaşık 1 milyon TL’lik BT yatırımı yaptık. Bunun yüzde 60’lık kısmını müşteri ilişkileri yönetimi sistemi oluşturdu. Geçtiğimiz yıl 2011’e göre yüzde 20 büyüdük. Bu yıl da yüzde 20 olarak belirledik.

2023’e baktığımızda heyecanlanıyoruz. Çünkü 2023 GSMH hedefi, 2 trilyon dolar olarak telaffuz edildiğine göre bizim lojistik tanımımızla konuya bakıldığında muazzam bir pazar ortaya çıkıyor. Çünkü biz lojistik deyince tedarik zinciri içindeki tüm malzeme ve ürün hareketlerinin toplam maliyetini düşünürüz. Bu da bizim gibi gelişmekte olan ekonomilerde GSMH’nin yüzde 10’u gibi düşünülebilir. Bu süreçte, sanayicilerin tedarik zincirindeki verimsizlikleri ortadan kaldıracak ‘tedarik zinciri çözüm’ partnerlerine ne denli ihtiyaç olduğunun daha iyi anlaşılacağını sanıyorum. Biz kendimizi bu çözümleri sunabilen bir partner olarak hazırlıyoruz. 2023’e gelindiğinde hedefimiz, Türkiye ve çevre bölgede ilk 3 içinde yer almak.”

ASLAN KUT/MNG KARGO GM
TÜRK KARİD YKB.
"2023TE TÜRKİYE LOJİSTİK MERKEZ"
60 MİLYAR DOLAR MÜMKÜN

Türkiye , yabancı yatırımcılar için iyi bir pazar. Eğer yasal düzenlemeler sektörün ihtiyaçları doğrultusunda gerçekleştirilirse yabancı sermayenin var olan ilgisi daha da artacak. Türkiye'den transit olarak geçen yaklaşık 600 milyar dolarlık bir mal sirkülasyonu var. Bu ticaret hacminin getirdiği lojistik gelirlerin bir bölümünün kademeli olarak ülke ekonomisine kazandırılması gerekiyor. Sadece navlun geliri baz alındığında, taşımacılık alanında ortalama 60 milyar dolar gelir elde etmemiz mümkün.
LOJİSTİK US OLABİLİRİZ
Taşımacılık sektörünün geleceğine baktığımızda. 10 yıl içinde Türkiye'nin ticaretinin önemli ölçüde gelişeceği ve Avrupa'nın Kafkasya, Asya ve Ortadoğu pazarlarına erişim sağlama konusunda önemli bir rol üstlenerek 'lojistik merkez' olacağını düşünüyoruz. Ancak tüm sektörler serbest rekabete açılmışken posta sektöründe halen devlet tekeli anlayışı hakim. Bu durum reel sektörün gelişmesinin önünde bir engeldir, Yasama ve yürütme organları PTT tekelinin kaldırılması ve özelleştirme ile ilgili çalışmaları 2005'te başlattı, ama sonuçlandıramadı. Özelleştirmeyle sektörün 10 kat büyüme potansiyeli var.
YATIRIMLARA DEVAM
MNG Kargo olarak tüm bu gelişmeleri öngören şekilde alt yapımızı hazırladık. 2012 yılında ciromuz bir önceki yıla göre yüzde 20'nin üzerinde büyüdü. 2013 beklentilerimiz, Ortadoğu ve Kuzey Afrika pazarlarının gelişimiyle beraber daha ümit vadedici görünüyor, MNG Kargo, sektöründe yeni bir çağ başlatacak yatırımlarına devam ediyor. Ankara, Adana, Bursa, İzmir, İstanbul Ayazağa'da faaliyete geçirilen ve İstanbul'da 2 ayrı bölgede altyapı çalışmaları devam eden 7 teknolojik aktarma merkezi kurduk. Kargo işlemleri, artık el değmeden otomatik olarak yapılıyor."

MARKUS RECKLING/DHL
EXPRESS TÜRKİYE CEO'SU
"KOBİ'LERE ODAKLANACAĞIZ"NELER DEĞİŞECEK?

Önümüzdeki yıllarda uluslararası ticaretin önemli bir büyüme kat edeceğine inanıyorum. Bu süreçte özellikle deniz ve hızlı hava taşımacılığının operasyonel maliyetler ve karbondioksit emisyonları konusunda artan sosyal farkındalıktan olumlu yönde, buna karşılık hava kargo taşımacılığının ise olumsuz yönde etkileneceğini düşünüyorum. Hızlı hava taşımacılığı ise doküman ve numune gönderilerinin en hızlı şekilde, kapıdan kapıya teslimatını sağlayarak, uluslararası ticaretin hızlanmasına ve gelişimine katkıda bulunmaya devam ederek, bu süreçte deniz kargo taşımacılığı kadar olmasa da yüzdesel olarak ciddi bir artış gösterecektir.~
GELECEK PLANLARI
DHL Express, çokuluslu ve büyük ulusal müşterilerinin yanı sıra küçük ve orta boy müşterilerinin de gelişen ihtiyaçlarına aynı şekilde odaklanacak. Türkiye'nin 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmasında, KOBİ'lerin önemli bir rol üstleneceğine inanıyorum. Onların ihracattaki payı arttıkça, Türkiye ekonomisi de olumlu yönde etkilenecek ve hedefine bir adım daha yaklaşacak. KOBİ'lerimizi desteklemek ve onların ihracat performanslarını artırmak amacıyla hayata geçirdiğimiz 'mikro ihracat' uygulamamızı yaygınlaştırmayı hedefliyoruz. Bu uygulamamızla 150 kg ve 7.500 Euro değerine kadar olan ihracat gönderilerini ekspres olarak yurtdışına taşıyabiliyoruz.
HEDEF PAZARLAR
Özellikle gelişmekte olan Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Latin Amerika gibi yeni ticaret koridorları üzerinde büyümeyi hedefliyoruz. Kilit pazarlarda üstün rekabetçi konumumuzu korumak üzere yeni ticaret koridorlarına yatırım yapmaya devam edeceğiz. Ayrıca sektörde inovasyon alanında da liderliğini kanıtlayan DHL, yeşil taşımacılık üzerine de yatırımlarını sürdürecek. 2012'de ihracat numune gönderilerinde yüzde 18 artışa ulaştık. Sektör lideri konumumuzu koruduk ve hatta sektörün üstünde büyüdük. Büyüme trendimizi önümüzdeki yıllarda da koruyacağız. Yüzde 18'lik büyüme, sürdürülmesi kolay olmasa da ekonomik büyümeyi yüzde 2 aşacağımıza inanıyorum.

TAYFUN ÖKTEM/EKOL LOJİSTİK CEO'SU
"HER YIL YÜZDE 30 BÜYÜYECEĞİZ"
2012 NASIL GEÇTİ?

Ekol olarak 2012'yi hedeflediğimiz gibi 285 milyon Euro ciroyla kapattık. 2012, Ekol için tam anlamıyla bir yatırım yılı oldu, Avrupa ağırlıklı olmak üzere çok önemli yatırımlara imza attık. Romanya, Almanya, İtalya, Fransa, Bosna, Yunanistan ve Ukrayna'da 10 milyon Euro yatırım yaparak bu ülkelerde kendi depo, ofis ve çalışan kadromuzla bizzat var olduk. Bu sayede Avrupa'da 86 bin metrekare depolama alanına ulaşarak toplam kapalı depolama alanımızı 486 bin metrekareye yükselttik. Türkiye'deki çalışanlarımızın yanı sıra Avrupa'da da 7 ayrı milletten istihdam sağlayarak uluslararası şirketler arasındaki yerimizi aldık.
KÂRLI BÜYÜME SÜRECEK
Her yıl ortalama yüzde 30'lar mertebesinde büyüme kaydediyoruz. 2013 yılında da daha önceki yıllarda olduğu gibi büyüme hızımız ve kârlılığımızı paralel tutmayı hedefliyoruz. Yakaladığımız kârlılık artışını yatırım yapmak üzere değerlendiriyoruz. Büyüme trendi yakaladığımız otomotiv, sağlık, kimya ve e-ticaret sektörlerinde bu büyümeye devam etmek, bunun yanı sıra e-ticaret alanında da yine en çok tercih edilen şirket olmayı hedefliyoruz. Dolayısıyla yatırımlarımız da bu büyüme oranlarına paralel olarak gerçekleşecek,
YENİ YATIRIMLAR YOLDA
Geçtiğimiz yıl Avrupa'da 7 ülkede yatırımlar yaparak bu bölgedeki varlığımızı sağlamlaştırdık. Yeni girdiğimiz pazarlarda büyümeyi hedeflerken Kafkasya ve Ortadoğu pazarlarında da servis ağımızı genişletmeyi planlıyoruz. Önümüzdeki 10 yılda Ekol, sektörde en önemli bölgesel oyunculardan biri olarak hızla büyümeye devam edecektir. Ayrıca bilimin, inovasyonun ve yeni teknolojik uygulamaların geliştirilmesi, yeni pazar fırsatlarının keşfedilmesi, kendi iş uzmanlığıyla uyumlu işbirliklerinin geliştirilmesi doğrultusunda AR-GE yatırımlarımız devam edecek.~

MIKE HARRELL/ UPS TÜRKİYE ÜLKE MÜDÜRÜ
"UPS, TÜRKİYE İLE BÜYÜYECEK"
BEKLENTİLER OLUMLU

Türkiye 2023 için hedefine yürürken UPS Türkiye olarak biz de kendimizi bu hedefe göre hazırlıyoruz, Lojistik, ticaretin aynası, ekonominin nabzını tutan bir sektör. Türkiye için en dinamik ve en hızlı büyüyen sektörler arasında yer alıyor. Türkiye'nin 2023 hedefleri de göz önüne alındığında gerek İthalat gerekse de ihracat alanlarındaki lojistik ihtiyaçlarının giderek artacağını söylemek mümkün. 2013 ve daha sonraki yılların sektör İçin olumlu geçeceğini düşünüyoruz. Türk ihracatçılarına destek olmak ve küçük, orta ve büyük ölçekli şirketlerin ticaretlerine hız kazandırmak için ürün ve hizmetlerimizi geliştiriyoruz.

BÜYÜME HEDEFLERİ
2012, UPS Türkiye için çok başarılı ve hedeflerin üzerine çıktığımız bir yıl oldu. 2013 ve sonrasındaki 10 yıl boyunca da yakaladığımız bu ivmeyi daha da artırmak için emin adımlarla ilerleyerek gerek yurtdışı gerek yurtiçi pazardaki konumumuzu güçlendirip daha da büyümeyi hedefliyoruz. Bu hedeflerimiz doğrultusunda yatırımlarımıza devam ediyoruz, UPS, 400 bine yakın çalışanıyla dünya çapında 220'den fazla ülkede var, 2012'de 54,1 milyar dolar ciro gerçekleştirdik, Dünya çapında dakikada 11 bin 320 paket teslimatı yaptık. Türkiye'deki operasyonlarımız da bu büyümeye olumlu ve önemli ölçüde katkı sağladı.
10 YILDA NELER OLACAK?
2013 ve sonrasındaki 10 yıllık dönemde sektörde özellikle mobilleşme ve e-ticaret gibi konular öne çıkacak, Sektörün bu ihtiyacını gören şirketler gerekli adımları atmaya başladı bile. Biz de UPS olarak bir süredir pek çok ülkede var olan UPS Mobil uygulamamızı geçen yıl itibarıyla Türkiye'nin de olduğu 35 ülkede daha erişime açtık. 2013 itibarıyla yeni dönemde sektörün odaklanacağı bir diğer konunun ise e-ticaret olacağını düşünüyoruz. Biz de e-ticarete özel çözümler sunmak için sürekli kendimizi geliştiriyoruz. Önümüzdeki 10 yıllık süreçte önemli yatırımlara imza atarak hizmet verdiğimiz ülkelerdeki büyük, küçük tüm işletmelerin işlerini büyütmelerine yardımcı olmayı hedefliyoruz.

ATİLLA YILDIZTEKİN
LOJİSTİK UZMANI
"2023 HEDEFLERİ NASIL YAKALANIR?"
GELECEK POTANSİYELİ

Sektörün 2013 için beklenen 900 milyar dolarlık GSMH programına göre potansiyeli 108 milyar dolar, yurtiçi potansiyel 70 milyar dolar. Yıl sonuna dönük pazar büyüklüğü beklentisi ise 28 milyar dolar. Pazardaki büyüme 2012'ye göre yüzde 12 artacak. 2023'e baktığımızda, GSMH'nin 2 trilyon dolara çıkacağı öngörülüyor. Bu durumda lojistik potansiyel, 240 milyar dolar ve bunun yurtiçi bölümü 170 milyar dolar olacaktır. Yurtiçi lojistik sektörü, pazarı da 68 milyar dolar olarak gerçekleşecekti.  Gelecek 10 yılda pazar yüzde 240, istihdamda ise yüzde 120 artış beklenebilir.
NELER YAPILMALI?
Türkiye gelecek 10 yıl içinde GSMH'sini 800 milyar dolardan 2 trilyon dolara çıkaracak. Bu hedefe, ancak lojistik altyapının zamanında kurulmasıyla ulaşabilir. Öncelikle demiryollarına 12 bin kilometre ilave ray döşenmesi, Demiryolu Kanunu'nun çıkarılması, Karadeniz-Akdeniz demiryolu hattının kurulması, taşıma hızının artırılması, liman ve OSB'lere hat bağlanması, vagon üretiminin artırılması, intermodal aktarma istasyonları inşası gerekli. Ayrıca 15 bin kilometre duble veya üç şeritli yol yapılması. Kara Taşıma Yönetmeliği'nin uygulanması, şehir içi taşımaların konsolidasyonu ve ölçeklerin büyümesinin teşvik edilmesi önemli bir nokta. Deniz taşımacılığında ise deniz filomuzun oluşturulması, limanların büyütülmesi, yeni limanlar geliştirilmesi gerekiyor.~
EKSİKLER NELER?
Sıkıntı yaratacak ilk eksiklik, bu çalışmaların başlangıcının gecikmesidir. Gecikme, lojistiğin gereken hizmeti vermemesine, bu da gerek üretim gerek tüketim lojistiğinin yapılamamasına yol açacaktır. TCDD, intermodal aktarma istasyonları ve bunların yakınındaki lojistik köyler faaliyete geçirilmezse bu hedeflere ulaşmak zorlaşacak. Önemli bir konu olan yeşil lojistik, henüz birkaç uluslararası lojistik şirketinin gündemine girdi, Kanunlar ve yönetmeliklerle sınırları belirlenerek, uygulamaların zorunlu hale getirilmesiyle müşterilerin lojistik şirketleri zorlamaları ve talepleriyle Türkiye'de de gündeme gelecektir. Ancak bu konuda henüz ölçülebilen bir hedef belirlenmedi.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz