Capital'e abone olun.
E-TİCARETTE HEDEFİMİZ 2,5 MİLYAR DOLAR

E-ticarette hedefimiz 2,5 milyar dolar

Hanzade Doğan Boyner'i bugünlerde en çok heyecanlandıran iş, tıpkı 90'ların ortasında olduğu gibi e-ticaret.

Son Güncelleme: 01.02.2012

Kurucusu olduğu Türkiye'nin en büyük internet yatırım şirketi Doğan Online ile 2,5 milyar dolarlık dev bir ciroya koşuyor. Önümüzdeki dönemde büyürken ortaklık ve satın almanın yanında yeni iş fikirlerine de sıcak baktıklarını ifade eden Boyner, "O fikirleri hayata geçirecek girişimcileri bünyemizde görmek istiyoruz. 700 çalışanımız var. 2012'yi 1.000 çalışanla kapatacağız. Kendi çalışanlarımızı da birer ortak ve girişimci olarak görmek istiyoruz" diye konuşuyor. Hanzade Doğan Boyner, bundan 13 yıl önce Doğan Online'ı hayata geçirerek Türkiye'de önemli bir girişimcilik başarısına imza attı. Online olarak kurduğu birçok şirket ve portal sektörde ilk oldu. Zaman içinde internetin yaşadığı dalgalanmalardan etkilenmeyerek Hepsiburada.com'u e-ticarette Türkiye'nin en büyük şirketi yaptı. Bugün onun liderliğinde yoluna devam eden Doğan Online, sektörünün yine en büyük kuruluşu. Toplam 700 milyon TL'nin üzerinde bir ciro ve 700 çalışanla faaliyetlerini sürdürüyor. Bugünlerde ise şirket önemli bir kırılım yaşamak üzere. Boyner de bu konuda oldukça heyecanlı. "CEO'muz 'Yüzdelerle değil katlanarak büyüyeceğiz' dedi, en büyük desteği de benden aldı. 2015'te 2,5 milyar doları hedefliyoruz" diyor. Büyürken ortaklık ve satın almanın yanında yeni iş fikirlerine de sıcak baktıklarını ifade eden Boyner, "O fikirleri hayata geçirecek girişimcileri bünyemizde görmek istiyoruz. 700 çalışanımız var. 2012'yi 1.000 çalışanla kapatmayı planlıyoruz. Kendi çalışanlarımızı da birer ortak ve girişimci girişimci olarak görmek istiyoruz. Hayallerimiz o kadar büyük ve bizi heyecanlandırıyor ki o hayallere her çalışanımızı ortak edeceğiz" diye konuşuyor. Boyner'e göre e-ticaret de büyük gelişmelere gebe. Sektörün özellikle yabancı yatırımcıların radarında olduğuna dikkat çekiyor. Bu durumun sektöre etkisini, "E-ticaret alanına girmek isteyen çok sayıda girişimci var. Biz de bu girişimcilerle ortaklık yapmaya sıcak bakıyoruz. Hatta bugünlerde girişimciler sermaye sahiplerinden daha avantajlı durumda. Sermaye doğru girişimcinin peşinden koşuyor, eskisi gibi değil" sözleriyle anlatıyor. Doğan Online ve Doğan Gazetecilik Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, e-ticaret yolculuğu ve Doğan Online'ı hangi noktaya taşımak istediğine yönelik Capital'in sorularını yanıtladı:

Capital: Sizin e-ticarete ilginiz nasıl başladı?
- 90'lı yılların ortasında, Goldman Sachs'ta çalışırken telekom ve internet dünyası ile tanıştım. O zamanlar internet yeni yeni büyümeye başlamıştı. Telekom şirketlerinin özelleşmeleri, piyasalardaki deregülasyon sektörün en önemli gündem maddesiydi. Yahoo, dünyanın en büyük medya şirketi olarak algılanıyordu. O yıllarda Yahoo, AOL Time Warner'ın 2 katı değere ulaşmıştı. Amazon'un iş modelinin sürdürülebilir olduğuna dair şüpheler vardı. Daha sonra bildiğiniz gibi 2001 krizi geldi, balon patladı ve bir müddet yatırımcılar internetten uzak durdu. 2000'li yılların ortasından itibaren trend tekrar değişti ve internet yatırımları müthiş ivme kazandı. Bu sektörde her birkaç yılda bir yıkıcı iş modelleri ve teknolojiler ortaya çıkıyor. Artık internetin devleri Yahoo ve AOL değil, Google, Facebook, Twitter. Hepsiburada gibi şirketlerin perakendenin vazgeçilmez bir parçası olduğu da net. DOL'u (Doğan Online) 1999 Ekim ayında kurduk, 10 yılı aşkın bir süredir istikrarlı bir şekilde yatırım yapıyoruz. Doğan Grubu olarak, konvansiyonel bir medya şirketi olmaktan yeni yüzyılın iletişim şirketi olmaya giden yolun ortasında internet oturuyordu. Bu vizyonla yola çıktık. Bugün geldiğimiz işlem hacmi, trafik ve üye sayısı dünyada sayılı şirketin erişebildiği noktada.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER