Capital'e abone olun.
EMEKLİYORUZ AMA 2014'TE KOŞACAĞIZ

Emekliyoruz ama 2014'te koşacağız

Hunca Kozmetik’in yönetim kurulu başkanı Tuncer Hunca ile sektördeki, şirketindeki değişimi ve yeni stratejilerini konuştuk.

Son Güncelleme: 01.01.2013

Önce küçük dükkanlar azaldı, market raflarındaki ürün sayısı arttı. Sonra uzman kozmetik mağazaları devreye girdi. Şimdi ise online ve network marketing’in yükselişi var. Özetle kozmetik sektörü, müthiş bir değişimden geçiyor. Hunca Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı TUNCER HUNCA, bu dinamiklerin kendilerini de değişime zorladığını anlatıyor. 1 yıl önce doğrudan satışa başlayan 55 yıllık şirketin hedefinde, Avon’u tahtından etmek var. Bu kanal için şirket, 1 yılda 700’e yakın yeni ürün ve 30 yeni marka yarattı. Uzun vadeli hedefin liderlik olduğunu söyleyen Hunca, “Daha yeni oyuncuyuz. Emekliyoruz. 2013’te yürümeye, 2014’te ise koşmaya başlayacağız” diyor.ürkiye’de kozmetik sektörü, uzun yıllar küçük dükkanlar, toptancılar aracılığıyla tüketiciye ulaştı. 1990’larda organize perakende ile başlayan devrim, kozmetikte de karşılığını buldu. Devreye önce süpermarket rafları, sonra da kozmetik ve kişisel bakım üzerine uzmanlaşan zincir mağazalar girdi. Bu büyük değişim, sektörü adeta baştan yarattı. Değişimin izini süren şirketlerden biri de Hunca oldu. 55 yıldır sektörün üretim ve perakende ayağında yer alan şirket, bir yıl önce network marketing’e başladı. Şirketin, ikinci kuşağını temsil eden yönetim kurulu başkanı Tuncer Hunca, “Tüketici bizi değişime zorladı” diyor. “Değişime adapte olmayan ayakta kalamaz” diyen Hunca’ya göre bunun sırrı, yeni perakende kanallarındaki fırsatları kaçırmamak. Zaten bir yıl önce Hunca Life’ı kurarak doğrudan pazarlama işine girme kararının arkasında da bu neden var. Hunca Life’ın uzun vadeli hedefi, sektör birincisi olan Avon’un tahtına oturmak. Üretici kimliğiyle de önemli bir aktör olan Hunca Kozmetik’in yönetim kurulu başkanı Tuncer Hunca ile sektördeki, şirketindeki değişimi ve yeni stratejilerini konuştuk:

Capital:
Kozmetikte de organize mağazaların öne çıktığını görüyoruz. Sektörün perakende ayağı zaman içinde nasıl değişti?
- Hunca olarak 55 yıldır bu sektördeyiz. Hem perakendeci hem ciddi bir üreticiyiz. Tabii yıllar itibarıyla pazarın perakende ayağı çok değişti. Bunu tüketici talepleri belirliyor. Bundan uzun yıllar önce küçük dükkanlar vardı. Mesela babam, kendi ürettiği saç kremlerini berberlere satardı. Yeni bir parfüm ürettiğinde telefon rehberinden tek tek ev kadınlarının adresini bulup binlerce ev kadınına içinde parfüm örneği olan zarflar göndermişti. Söz konusu olan 50-60’lı yıllar. O zaman böyle satış yapılıyordu. Sonra çok sayıda çeşidin bulunduğu toptancılar devreye girdi. Tüketiciye bu kanallardan ulaşılırdı. 90’larda ise marketler dönemi başladı. Şimdi online satış, doğrudan satış çok hızlı büyüyor. Pazarlama kanalları giderek çeşitleniyor. Çünkü tüketim alışkanlıkları değişiyor ve bu durum şirketleri de değişime zorluyor. Tüketici değiştiği için biz de değişiyoruz.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER