İlk hedef yatırım

Lojistik sektörü, canlanan ekonomiyle birlikte eski iyi günlerine geri döndü.

1.05.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
İlk hedef yatırım

Netlog 2011'e hızlı girdi

Netlog Lojistik Grubu, 2011 yılına hızlı giren gruplardan biri. Şirketin grup başkan vekili Gökalp Çak, 2013 yılı için 1 milyar TL ciro hedefi koyduklarını söylüyor. Türkiye'nin en büyük lojistik ve taşımacılık şirketi olduklarına dikkat çekiyor. Yeni döneme ilişkin yatırım hedeflerine ilişkin ise şu bilgileri veriyor: "Netlog, Türkiye'nin en büyük yüzde 100 Türk sermayeli lojistik şirketi. 2010 cirosunu bir önceki yıla göre yüzde 35 büyüterek 459 milyon TL'ye çıkaran Netlog, 2013 yıl sonunda 1 milyar TL ciroya ulaşmayı hedefliyor. Şu anda 44 deposu, 2 bin 600 çalışanı ve bin 800'ün üzerinde aracı bulunan Netlog Grubu, bünyesinde bulunan 12 şirket arasından uluslararası kara, hava ve deniz taşımacılığında Intercombi (ICL), yurtiçi soğuk zincir depolama, dağıtım ve lojistiğinde Polar Ekspress (Polar XP) markasını öne çıkarıyor. Bunun dışında tüm Türkiye'yi kapsayacak dağıtım ağını oluşturmak için açılan ara depo sayısını 18'e yükselten Netlog, 81 ile düzenli palet dağıtım hizmeti sunan sayılı lojistik şirketlerinden biri. Netlog, 2011 yılında anlaşmaya varılmak üzere olan 2-3 şirket satın alımıyla ve cirosunu 3-4 katına çıkaracak üç mega projeyle adını duyuracak. Lojistik grubu olarak 2011-2012 yıllarında bin kişiye daha istihdam yaratmayı hedefliyoruz. Grup stratejisi olarak hepsi ciddi lojistik altyapı gerektiren hizmet alanlarına gireceğiz. Şimdiden 2015 ve 2020 yıllarının planlarını yapmış durumdayız. Yeni girilecek alanlarla birlikte bugün sektörde konuşulamayan cirolara ulaşmak mümkün olacak. Bugün Netlog Grubu'nun tekstil, gıda, kimya, teknoloji ve otomotiv sektörlerinde çok ciddi yatırımları ve projeleri bulunuyor."


Ceva'dan yeni yatırımlar
CEVA Lojistik, sektörde hızlı büyümesiyle dikkat çeken oyuncular arasında yer alıyor. Şirketin yatırımları da büyüme ivmesine paralel olarak ilerliyor. CEVA'nın gelecek planlarını ve yatırım hedeflerini CEVA Türkiye ve Balkanlar Genel Müdürü Aslan Uzun, şöyle anlatıyor: "CEVA olarak yatırımlarımızı büyüterek sürdürüyoruz. 2011'de lojistik ve altyapı yatırımlarımızın yanı sıra depolama alanında da ciddi bir yatırım süreci başlattık. 60 bin metrekarelik bir depo inşasına başladık. 2012 yılında ise 50 bin metrekarelik iki depo yatırımımız daha olacak. Ayrıca Türkiye'nin dört bir yanında bulunan şubelerimizde yeni bir yapılanma sürecine girdik. Şubelerimizi rehabilite ediyoruz. Bunların yanı sıra uluslararası "freight forwarding" alanında, İstanbul dışında Ankara ve İzmir'de altyapı çalışmalarımızı tamamladık. CEVA Global ile tek vücut olduk. Böylece Uzakdoğu, Avrupa ve Ortadoğu arasında yeni hatlara yatırım yapmaya başladık. Özellikle Ortadoğu'da ve Türk Cumhuriyetleri'nde çok iddialıyız. Avrupa'da ise parsiyel taşımacılıkta en iyilerden biri olmayıamaçlıyoruz. Tüm bunların yanı sıra Türkiye'ye yeni bağlanan Mısır ve Orta Asya'da ise organik ve inorganik yatırım ve büyüme hedeflerimiz var. CEVA Türkiye olarak, CEVA ailesinin en hızlı büyüyen üyesiyiz. Ciromuza baktığımızda 2010 yılında lojistikte pazar lideri olduk. 2011 yılında ise hedefimiz, altyapımıza, kapasitemize ve çalışanlarımıza yapacağımız yatırımlarla Türkiye'de başarılarımızı sürdürülebilir kılmak. 2011 yılı büyüme hedefimiz ise yüzde 20."~


Mars 3 kat büyüyecek

Lojistik sektörünün önde gelen oyuncularından Mars Logistics, 2011 yılını yüzde 20 büyümeyle kapatmayı hedefliyor. Şirketin yönetim kurulu başkanı Garip Sahillioğlu, bu hedefe ulaşmak için çizdiği yol haritasını şöyle anlatıyor: "700'ün üzerinde profesyonel çalışanımızla kara, hava, deniz ve demiryolu nakliyesi, fuar ve etkinlik lojistiği, proje lojistiği, gümrükleme, sigorta, depolama ve diğer tüm lojistik servislerini tam hizmet politikası doğrultusunda müşterilerimize sunuyoruz. 2010 yılını 171 milyon dolar ciroyla kapattık. 2011'de ciroda yüzde 20 büyüme hedefliyoruz. Uzun vadeli stratejik planlarımıza ve hedeflerimize baktığımızda 2015 yılında mevcut durumumuza göre 3 kat büyüyeceğiz. 2011'in ilk çeyreğinde Mersin'de yeni bir şube, Tuzla'da ise yeni bir lojistik merkezi açtık. 2010 yılının son çeyreğinde filomuza 200 yeni çekici kattık. Bu yıl 23 milyon dolarlık yatırım yaparak filomuzu daha da büyüteceğiz. Diğer yandan teknolojik gelişmeleri yakından takip eden bir şirket olarak BT alanında projelerimiz ve yatırımlarımız olacak. Almanya'nın güçlü lojistik firmalarından Barth ile yaptığımız işbirliği neticesinde kısa sürede Almanya trafiğinde iş hacmimiz yüzde 70 arttı. Bu artışın yıl sonuna kadar artarak devam edeceğini ve bu hatta da lider konumuna geleceğimizi düşünüyoruz. Bunun yanı sıra karayolu taşımacılığında Ortadoğu ülkelerine, hava ve denizyolu taşımacılığında ise Uzakdoğu'ya ağırlık vererek mevcut hacmimizi büyüteceğiz. Proje taşımacılığının da giderek artan önemini göz önünde bulundurarak bu alanda da pazar payımızı yükselteceğiz. Daha ileriye dönük yatırımlarımızdan bahsedecek olursak önümüzdeki 2 yıl içinde Hadımköy'de 40 milyon dolarlık lojistik merkez yatırımımız olacak."


Ekol'ün global planı
2011 yılında yatırıma odaklanacak bir başka şirket de Ekol Lojistik. Ekol'ün bu yıla ilişkin yatırım hedefi, 20 milyon Euro. Şirket, yılı 215 milyon Euro ciroyla kapatmayı hedefliyor. Ekol Lojistik'in diğer planlarını ise genel müdür Umur Özkal şöyle anlatıyor: "Yılın sonunda ciromuz 215 milyon Euro olacak. Ciromuzun yüzde 50'sini uluslararası taşımacılık, diğer yüzde 50'sini ise ulusal dağıtım, kontrat lojistiği, forwarding gibi hizmetlerimizden sağlayacağız. Ayrıca yurtdışında da yeni ortaklık ve yatırım planlarımız mevcut. 2010'da STS şirketini bünyemize katarak İskandinav hattını güçlendirdik ve pazar payımızı artırdık. Ayrıca İtalya'da bir yatırım yapıyor ve öncü hizmet sağlayıcılardan olmayı hedefliyoruz. İtalya Avrupa'da önemli ve zor bir pazar. Şimdi hedefimiz önümüzdeki yıl bu pazarda yüzde 100 büyümek. Ekol İtalya'yı kısa sürede yeni yatırımların izlemesini planlıyoruz. 2011, Ekol Lojistik'in yeni yatırımlarıyla büyümeye devam edeceği bir yıl olacak. Bu yıl İstanbul Avrupa Yakası'nda tekstil lojistiğine özel yeni bir depo, Anadolu Yakası'nda ise hızlı tüketim sektörüne özel bir depo yatırımı yapmayı planlıyoruz. Yine depo konsolidasyonu yaparak depolama alanımızı artırmayı hedefliyoruz. Bu şekilde önemli bir kapasite artışı sağlayacağız. Filomuzu yüzde 22 büyütmeyi hedefliyoruz. Yakın coğrafyada yeni iş imkanları için de araştırmalar yapıyoruz. Bunların yanı sıra 'yeşil lojistik' çalışmalarımıza devam edeceğiz. Intermodal taşıma operasyonlarımızı sıklaştıracağız. Ayrıca geçen yıl dahil olduğumuz WWF Yeşil Ofis Programı'nda başarılı olarak yeşil ofis diplomamızı almak için de çalışmalarımızı yürütüyoruz."~


Mng teknolojiyle büyüyor
MNG Kargo, yeni döneme ilişkin hedeflerini kalite ve teknoloji odaklı sürdürmeyi planlıyor. MNG Kargo Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdür Aslan Kut, son 1,5 yıldır uyguladıkları sürdürülebilir kalkınma politikalarıyla önemli adımlar attıklarını söylüyor. Yeni dönem hedefleriyle ilgili ise şu bilgileri veriyor: "Ülkemize katma değer sağlayan çalışmalarımız her yıl birçok ödüle layık görüldü. 2011 yılında ise Türkiye Kalite Derneği (KalDer) ve uluslararası araştırma şirketi KA Araştırma tarafından yürütülen Türkiye Müşteri Memnuniyet Endeksi'nde (TMME) 81 ilde yapılan anket sonuçlarına göre müşteri memnuniyetinde sektörümüzde lider firma olduk. Müşterilerimiz tarafından 1 numara seçilmiş olmamız, daha büyük yatırımlar için bizleri yüreklendiriyor. Detaylarını çok yakında paylaşacağımız aktarma merkezleri otomasyon sistemleriyle sektörde en az 2 saat zaman kazanıyor olacağız. Sürdürülebilir bir rekabet gücüne sahip olabilmek için sürekli teknik altyapıyı yenilemek, hizmetleri çeşitlendirmek ve buna bağlı olarak da daha ekonomik hizmetler üretmek gerekiyor. 2011'de de hizmetlerimizi çeşitlendirirken altyapıyı dünya standartlarındaki ileri teknolojiyle örmeye ve insan kaynaklarına en büyük yatırım bütçesini ayırmaya devam ediyoruz. MNG Kargo, yaygın hizmet ağı, mal bedelli tahsilatlı gönderi hizmeti, şube anlayışını değiştiren el terminali, iPad, iPhone uygulamaları ve bu yıl devreye alacağı aktarma otomasyon sistemleriyle sektörde daha kaliteli, daha kazançlı ve daha kolay hizmet dönemini başlatacak."


3 yılda 60 milyon dolar yatırım
2011 yılını yüzde 20'ye yakın büyümeyle kapatmayı planlayan şirketlerden biri de Omsan Lojistik. Şirket, bugün uluslararası teknik standartlara sahip, farklı özelliklerde bin 300 araçlık filosu ve yaklaşık bin 100 adet onaylı tedarikçisiyle sektörün önde gelen şirketlerinden biri olarak dikkat çekiyor. Omsan Lojistik Genel Müdürü Osman Küçükertan'ın yeni dönem yatırım hedeflerine ilişkin yorumları ise şöyle: "Yurtiçi ve yurtdışında otomotiv, beyaz eşya,inşaat, akaryakıt, çimento, tekstil ve iletişim sektörleri başta olmak üzere, birçok sektörün öncü şirketlerine lojistiğin her alanında hizmet sunuyoruz. 2009 yılında 278 milyon TL olan ciromuz, 2010 yılında yüzde 22 artarak 340 milyon TL'ye ulaştı. 2011 yılında ise cironun yüzde 18 artarak 400 milyon TL'ye ulaşmasını hedefliyoruz. Önümüzdeki dönemde otomotiv, perakende, hızlı tüketim, inşaat ve enerji sektörlerine ağırlık vereceğiz. Yurtiçinde daha yaygın bir şekilde yapılanmayı, yurtdışında ise stratejik bulduğumuz ülkelerde yeni bir şirket kurma, satın alma, ortak olma veya stratejik işbirlikleri kurma yoluyla daha güçlü biçimde varlık göstermeyi hedefliyoruz. Omsan Lojistik, 27 milyon doları bu yıl olmak üzere önümüzdeki 3 yılda toplam 60 milyon dolarlık yatırım yapacak. Bu yatırımları genel kargo taşımaları ve bitmiş araç taşımalarında kullanılan araç filosunun yenilenmesi olarak özetlemek mümkün. Omsan Denizcilik ise bu yıl 30 bin DWT kapasiteli Fortune Express adlı gemiyi deniz filosuna kattı. Ek olarak, denizcilik alanında faaliyetlerimizin gelişimine katkıda bulunacak her türlü ekipman ve filo yatırımlarına da devam edeceğiz."~


Ups'in hedefi daha hızlı olmak
UPS Türkiye, 2 bin 820 çalışanı, bin 247'ye yakın araç filosu, 25 operasyon merkezi ve 250'ye yakın hizmet noktasıyla sektörün önde gelen oyuncularından. Bölgede üs konumunda olan UPS Türkiye'nin ülke müdürü Mike Harrell, yatırım hedeflerini şöyle açıklıyor: "UPS Türkiye, lojistik sektöründe verdiği yurtdışı, yurtiçi, tedarik zinciri çözümleri, gümrükleme ve antrepo hizmetleri bakımından kalite ve kapasite olarak her zaman üst sıralarda yer alıyor. Müşterilerimize en hızlı ve kaliteli hizmeti kesintisiz verebilmek, şirketimizin vazgeçilmez önceliklerinden biri. Bu yıl bütçemizin yüzde 5'inin üzerinde bir oranda yatırım yapmayı planlıyoruz. Yatırımlarımız daha çok sektörde belirlediğimiz müşteri ihtiyaçlarını etkin bir şekilde karşılamak için geliştireceğimiz yeni hizmet ve servislerimize, operasyon merkezlerimizin iyileştirilmesine, teknolojik yatırımlara ve sektöreözel çözümler sunmaya yönelik olacak. Örneğin 2011'de müşterilerimizin zaman hassasiyeti az olan gönderilerini Avrupa'daki belirli ülkelere ekonomik fiyatlarla ulaştırmada tercih edebilecekleri yeni bir servis geliştirdik. Yeni servisimiz şu an için Almanya, Hollanda, Belçika, İtalya ve İngiltere'de uygulanıyor. Bu ülkelere yenileri eklenecek. En önemli odak konularımızdan biri de sağlık sektörüne özel lojistik çözümleri sunacağımız servislerin geliştirilmesi. Bu kapsamda teknik ve İK becerilerini geliştirmeye dönük yatırımlarımız var. Ayrıca yurtiçi ulaştırma ağımızda iyileştirmelerimiz olacak. Bu projeyle 2 bin 105 yurtiçi hattındaki transit süreleri iyileştirilecek."


Havı'nin 2014 planı hazır
HAVI Logistics'in yatırım hedefleri, 2014 yılına kadar planlanmış durumda. Bunların arasında müşteri portföyünü genişletmek, depo yatırımları yapmak ve çevre odaklı çalışmalar var. Şirketin genel müdürü Altan Sekmen, şirketin gelecek projeksiyonuyla ilgili şu bilgileri veriyor: "Büyüme oranlarımızı hızlandıracağız. Bu anlamda 'HAVI Logistics 2014' adını verdiğimiz bir plan hazırladık. 2014 yılına kadar müşteri portföyümüzü agresif bir şekilde genişletip istihdamımızı artıracağız. Aynı zamanda dağıtım merkezleriyle araç yatırımları gerçekleştireceğiz. Hedefimiz, bu yılın sonunda yüzde 40 büyümek. Ondan sonraki 3 yıl boyunca da en az yüzde 30 büyüyerek 2014'te gıda lojistiği alanındaki öncülüğümüzü sürdürmek istiyoruz. Hedef ve projelerimizi 4 başlık altında değerlendirebiliriz. Bunlar hizmetler, yeni yatırımlar, insan kaynakları ve sosyal sorumluluk. Hizmetler konusunda birinci önceliğimiz, mevcut müşterilerimize beklentilerinin de ötesinde hizmet sunmak. Tesis, araç ve insan kaynağı anlamında ortaya çıkan ihtiyaçları karşılamak üzere yeni yatırımlarımız olacak. Bu yatırımlarımızı, Gebze dağıtım merkezinin kapasitesinin artırılması, İstanbul'da yeni bir dağıtım merkezi, İzmir ve Ankara'daki dağıtım merkezlerimizin kapasitelerinin artırılması şeklinde özetleyebiliriz. Bu yatırımların 25-30 milyon Euro seviyelerinde olacağını tahmin ediyoruz. Ayrıca gıda güvenliği ve çevre konularında sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliğimizi sürdüreceğiz. Bunun yanında çevresel önlemler, ağaçlandırma, enerji tasarrufu, yenilenebilir enerji kaynaklarına dair ciddi çalışmalarımız bulunuyor."

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz