Capital'e abone olun.
İYİ KALPLİ OLAN İYİ KAZANIYOR

İyi kalpli olan iyi kazanıyor

Uzmanlara göre "İyi kalpli" şirketler tüketici gözünde bir adım öne çıkıyorlar.

Son Güncelleme: 01.05.2012

Van'da yaşanan 7,2'lik depremin ardından birçok banka, kredi ödemelerini 3 ay ile 6 ay arasında erteledi. Turkcell, 5 milyon TL katkıda bulunarak başlattığı "Van için Türkiye Kumbarası"nda 8 milyar 750 milyon TL toplanmasını sağladı. Tesco Kipa, 63 kişilik ekibiyle yılda 7 bin saat toplum için çalışıyor. LÖSEV'den kadın sığınma evlerine kadar birçok kuruma destek veriyor. Bu şirketler, bunları bir sosyal sorumluluk projesi olarak değil, toplumsal olaylara karşı geliştirdikleri ani refleksin bir parçası olarak yapıyor. "İyi kalpli" şirket olmak için sosyal sorumluluğun yanında kendi bünyelerinde farklı davranış tarzları ve kültür geliştiriyorlar. Uzmanlara göre bu sayede tüketici gözünde bir adım öne çıkıyorlar.1972 yılında havacılık okulundan mezun olduktan sonra ilk evimi almaya gittim. Evim için 30 bin dolarlık sigorta poliçesine ihtiyacım vardı. Ancak USAA bana, 12 bin dolarlık sigorta poliçesinin yeterli olduğunu söyledi. Oysa ben daha yüksek paralar vererek bir poliçe almaya hazırdım. 1991 yılında Körfez Savaşı sırasında birçok Amerikalı asker, Ortadoğu'ya gitti. Amerika'ya döndüklerinde USAA, 'Siz 6 ay uzaktayken burada arabanız için sigorta ödediniz. Şimdi ödediğiniz bu parayı geri alın' diyerek paralarını iade etti. Ancak, çok sayıda ordu mensubu çekleri USAA'a geri gönderdi. 'Bu senin paran, biz senin faaliyetlerine devam etmeni istiyoruz' dedi. Hangi şirketin müşterisi bu tavrı gösterir? Bu şirketin poliçe yenileme oranı yüzde 98. Bu, iyi niyetle başlayan bir yaklaşım, ancak ticari bir sonucu da var. Bence geleceğin iyi iş yapış biçimi bu olmalı. Her iş modeli başarı için bu seviyeyi hedeflemeli. USAA ise belki de dünyanın en iyi kalpli şirketi..." Bu sözler Peppers&Rogers Group Başkanı Don Peppers'a ait. Peppers'ın dikkat çektiği "iyi kalpli" şirket olma kültürü, aslında bugünün iş dünyasında hiç olmadığı kadar gündemde. Krizlerle iş yapış modellerinin sorgulandığı, güven ihtiyacının arttığı ve iletişimin hızlanıp şeffaflık talebinin daha da ivme kazandığı bugünün iş dünyasında, sadece finansal açıdan değil tüm paydaşlarına yarattığı değer bakımından "iyi" olanın kazanması bekleniyor. Dünyanın bir numaralı yönetim uzmanları da iyi kalpli ve vicdanlı olarak tanımlanan bu şirketlerin, bugünün olduğu kadar yarının da gerçek kazananları olacağını düşünüyor.

İYİ OLMANIN MALİYETİ VAR MI?

KÂR AMAÇ DEĞİL SONUÇ

iyi olmanın şirketlere maliyetine gelince... Uzmanlara göre bu bakış açısına göre değişiyor. Kısa vadeli olarak bakıldığında bu maliyetin yüksek olduğunu ifade eden Tanyer Sönmezer, "Çevreye olan saygınızla bütünleşik olarak gerçekleştirdiğiniz çalışmalar, birçok şirkette özellikle de küçük ve orta boyuttaki şirketler için yüksek maliyetler içerebiliyor. iyi kalpli şirketler, çalışanlarına en iyi şartları sağlayan şirketler oluyor. Kârı bir amaç olarak değil sonuç olarak görüyorlar. Dolayısıyla kârı daha uzun sürede ama daha yüksek miktarda elde ediyorlar" diyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER