Capital'e abone olun.
"İZMİR YENİDEN ZENGİNLEŞECEK"

"İzmir yeniden zenginleşecek"

Ekrem Demİrtaş, 18 yıldır İzmir ekonomisine yön veriyor. Gündeminde her zaman İzmir’i ileriye götürecek fikirler ve projeler var.

Son Güncelleme: 01.09.2010

Ekrem Demirtaş, İzmir Ticaret Odası’nın (İZTO) en uzun süredir görev yapan başkanı unvanıyla 18 yıldır İzmir ekonomisine yön veriyor. İzmir Ekonomi Üniversitesi, kruvaziyer turizminin gelişmesi için yaptıkları, spor kulüplerine verdiği destekler, Yunanistan’la ticari ilişkilere yaptığı katkılar gibi icraatları onun adını sadece İzmir’in değil Türkiye’nin gündeminden de hiç düşürmüyor. Demirtaş’ın bugünlerde de ajandası çok yoğun…
Yunanistan’la ticareti yakın gelecekte 10 milyar dolara taşıma hedefiyle çalışmalarını sürdürüyor. 30 bin civarında yatak kapasitesi bulunan İzmir’i, turizmle kalkındırma vizyonu doğrultusunda 150 bin yatak hedefini ortaya koyuyor. Kruvaziyer turizminde 3 milyon turist alan Barselona’ya yetişeceklerini söylüyor. Demirtaş, İzmir’le ilgili diğer hedeflerini ise şöyle sıralıyor: “Türkiye’nin küresel bir güç olma iddiası var ki biz bu iddiayı çok uzak görmüyoruz. 2023’te Türkiye küresel güç olacak. 2023 için 500 milyar dolarlık bir dış ticaret hedefleniyor. Türkiye’nin 500 milyar dolar ihracat yaptığı bir noktada İzmir de 100 milyar dolar ihracat gerçekleştirmek zorunda. Kendimizi bu hedefe odakladık.”
İZTO Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, İzmir ekonomisini Capital’e şöyle anlattı:
İZMİR’İN TİCARETTEKİ YERİ
Kurulduğundan bu yana hayatına aynı topraklarda devam eden iki şehirden biri İzmir, diğeri Kudüs. Diğer şehirlerin tarihi ya 8 bin yıl kadar geçmişe dayanmıyor ya da 8 bin yıl önce kurulmuş ve başka yerlere taşınmışlar.
İzmir, yaşayan bir ticaret kenti. Çünkü, ona hayat veren bir limanı var. 1800’lü yıllarda Alsancak Limanı’nda 4,5 milyon ton yükleme ve boşaltma yapılabiliyordu. 10 yıl öncesine kadar da Alsancak Limanı’nın kapasitesi buydu. 1900’lü yıllarda Avrupa’dan günlük gazetelerin geldiği bir kent burası. Ticaret kadar kültürün de etkili olduğu bir kent. Ve dünyaya entegre olmuş durumda.
İlk futbol kulübü ve ilk matbaa burada kurulmuş. O zamanlar Kordon’da 7 tiyatro varmış. İzmir’in kültürde, sanatta, ticarette önemli bir konumu var. Cumhuriyet ile birlikte sanayileşmeye de ilk ayak uyduran kentlerden biri. Özellikle demir çelik, dokuma, toprağa dayalı sanayi gibi pek çok sanayi dalı İzmir’de gelişti.
İzmir, şu anda da Türkiye ekonomisinin kalbinin attığı bir kent. Türkiye’nin ihracatından zaman zaman 4’te 1, zaman zaman 5’te 1 oranında pay alıyor.
İHRACAT NEDEN FARKLI?
Bizim otomotiv ihracatımız Bursa’dan geçiyor, çünkü burada ihracatçılar birliği yok. Toprağa dayalı sanayimiz Orta Anadolu’dan geçiyor. Pek çok ürünün ihracat rakamları da şirketlerin merkezlerinin orada olması nedeniyle İstanbul’a yazılır.
Onun için şu anda öyle göremeyebilirsiniz ama resmi olarak da Türkiye’nin ihracatının yüzde 13’ünü İzmir yapıyor. İthalat olarak da 7 maldan 1’i Türkiye’ye İzmir’den giriyor.
“İzmir geri kaldı” şeklindeki görüşlere hiç katılmadım. Çünkü, eskiden İzmir’de, İstanbul’da, Bursa’da ve Gaziantep’te olan sanayileşme, Anadolu’nun bütün kentlerine yayıldı. Bunda teşvik politikaları da etkili olmaya başladı. Ve diğer kentlerde bu tür sanayileşme hareketleri başladığı için “İzmir geri mi kaldı? Şu il İzmir’e yetişti” gibi söylemler oldu, ama bunları söyleyenler hesap bilmeyenler. Rakamları önlerine koyduğumuz zaman söyleyecek bir şeyleri kalmıyor. Ege’nin bazı illerinin İzmir’i geçtiğiyle ilgili söylentiler oldu. Rakamları önlerine koyduk. Ege’nin tüm illerini toplasan İzmir’in yarısı yapmıyor.
HEDEF KALİTELİ TURİZM
2004’ten itibaren kruvaziyer turizmine ağırlık verdik. Şu anda İzmir’in kruvaziyer turist sayısı 400 bine yaklaştı. Her gün 3-5 bin civarında turist İzmir’in sokaklarında dolaşıyor. Kruvaziyer turizminden daha büyük pay alacağız. Bunun için de “kruvaziyer limanı” teşebbüsümüz var.   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER