Capital'e abone olun.

Liderler ne ister?

"Kendi şirketiniz dışında,en çok hangi şirkette CEO olmak isterdiniz" sorumuza bu yıl 120 lider yanıt verdi.

Son Güncelleme: 01.02.2011


Öncelikle tutkulu olması gerekiyor. Çünkü tutku, her zaman rakiplere fark atmayı sağlayan en kritik özellik. Yaptığı işte iddialı ve tutkulu olan şirketlerde, liderler de mücadele ruhlarının kamçılandığını hisseder. Lider olarak potansiyelini ortaya koyma fırsatını bulur.” Bu sözler “Outsmart! How to Do What Your Competitors Can’t Üstünlük/Rakibin Yapamadığını Nasıl Yaparsınız?” kitabının yazarı, ünlü yönetim uzmanı Jim Champsy’e ait. Champsy, kitabında üstün şirket olmanın aynı zamanda yöneticiler tarafından tercih edilen şirket olmaktan geçtiğine değiniyor. Özellikle belli bir alana odaklanan, yenilikçilik konusunda iyi bir performans ortaya koyan ve fikirlere önem veren bir kültüre sahip şirketlerin liderler açısından cazip bulunduğunu söylüyor. Bir de şirketin yaptığı işte tutkulu olması halinde de o şirketlerin en çok çalışılmak istenenler arasında yükseleceğini ifade ediyor.Capital de Champsy’nin dile getirdiği bu gerçekten yola çıkarak her yıl iş dünyasının en başarılı yöneticilerine en çok çalışmak istedikleri şirketleri soruyor. Böylelikle şirketlere bilenlerin gözünden bakıp onların cazibelerin artıran özelliklerini mercek altına yatırıyor. İşte bu yıl 6’ncı kez liderlerin en çok çalışmak istediği 20 şirketi belirledik ve onları cazip kılan özelliklerini, bir zamanlar o şirketleri yönetmiş olan eski CEO’larına sorduk.

“TURKCELL DOYURUCU BİR OYUN ALANI AÇAR”
Listenin zirvesindeki Turkcell, 8 milyar TL’yi aşan cirosuyla Türkiye’nin teknoloji alanındaki en büyük şirketi. Rekabetin yoğun yaşandığı GSM sektöründe lider pozisyonunda yer alıyor. Türkiye’nin yanında sınır ötesinde de farklı şirketleriyle bölgesel güç olma peşinde koşuyor. Tüm bunlar da Turkcell’i liderler açısından cazip hale getiriyor. 2002-2006 yılları arasında 4,5 yıl Turkcell’in genel müdürlüğünü yapan Muzaffer Akpınar, liderlerin Turkcell’de çalışmak istemelerini haklı ve yerinde buluyor. “Türkiye’nin bugüne kadar ortaya çıkardığı en kuvvetli ve önemli markalardan biri” dediği şirketi, etki alanı geniş, öncü, yenilikçi, hareket kabiliyeti yüksek ve hızlı bir yapı olarak tanımlıyor.“Turkcell, yurtdışı operasyonlar ile ülkemizde oluşmuş bir iş ve yönetim modelinin yurtdışına başarılı bir şekilde ihracı. Okula gidemeyen kızlarımızın, ‘Kardelenler’in okuması gibi sosyal sorumluluk projeleriyle ülkemizin sosyal konularına olumlu yönde etki edebilen bir kurum. Tüm bu sebeplerle Turkcell, liderlerin çalışmak isteyeceği bir şirket. Bu yetkinlikler, Turkcell genel müdürüne kuvvetli, yetkin ve doyurucu bir oyun alanı açar” diye konuşuyor. Yönetim uzmanlarına göre Turkcell, bu özelliklerinin yanında yenilikçi yönetim uygulamalarıyla da üst düzeyin ilgisini çekiyor.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER