Capital'e abone olun.

Marka projeleri

Türkiye’nin markalaşmış 20 KSS projesi ve liderlerin gözünden başarının sırları...

Son Güncelleme: 01.03.2013

Doğan Gazetecilik’in “Baba Beni Okula Gönder”i, Opet’in “Temiz Tuvalet Projesi”, Hürriyet’in “Aile İçi Şiddete Son” kampanyası ve Turkcell’in “Kardelenler”i... Bu projelerin her biri, bu işe gönül veren birkaç isimle, idealist liderlerle yola çıktı. Aradan geçen yıllar, onları giderek büyüttü. Sonunda öyle bir noktaya geldiler ki şirketlerini aşıp tek başlarına kamuoyuna mal oldular, birer marka haline dönüştüler. Artık her birinin milyon dolarlık bağımsız bütçeleri, ayrı yönetim ekipleri var. Üstelik sadece onlar da değil. Benzer başarılara ulaşmış, 20’ye yakın uzun soluklu, marka KSS projesi bulunuyor. Her biri Türkiye’nin önemli bir yarasına merhem oluyor. İşte Türkiye’nin markalaşmış 20 KSS projesi ve liderlerin gözünden başarının sırları...

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
"AJANDAMDA İLK SIRADA"
“Baba Beni Okula Gönder”, kurumsal sosyal sorumluluk denince ilk akla gelen projelerden. 2004’te yola çıkıldı, bütçesi 35 milyon TL’yi aştı. Bugüne dek 10 bin 500’ün üzerinde kız çocuğuna burs verildi. Projenin mimarı Doğan Gazetecilik Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner. “Baba Beni Okula Gönder projesi benim için çok önemli. Elde ettiği başarı çok büyük bir manevi haz sağlıyor” diyor. Kat edilen mesafeyi şöyle anlatıyor: “Biz, hep birlikte çalışarak, inanarak yola çıktık. Amacımız özellikle kız çocuklarının tamamının okullaşma-sıydı. Köy köy dolaşıldı, gözlem yapıldı. Baba Beni Okula Gönder, bu konuda çok başarılı oldu. Benzer kampanyalar ve MEB’in çalışmalarıyla, bugün ilköğretimde okullaşma oranı yüzde 100’e yaklaştı. Kız-erkek farkı da yok denecek kadar azaldı. Böyle bir projeye liderlik etmekten gerçekten çok mutluyum. Projeyi oluştururken tüm çalışmaların içinde bizzat yer aldım. Halen de içindeyim. Okuyorum, araştırıyorum ve yeni fikirler üretmeye çalışıyorum. Proje ile ilgili çalışmalara ajandamda öncelikli yer veriyorum. Başarı için doğru amaçlarla yola çıkmak çok önemli. Bu projenin hedefleri, ülke hedefleriyle örtüşüyordu ve toplumun desteğini aldı. Başlarken kendimize, kız çocuklarının okullaşma sorunu sürdüğü sürece devam edeceğimize dair söz vermiştik. 8’inci yılına giriyor ve desteğimiz sürüyor. Projeyi iyi anlatmak ve şeffaf olmak da çok önemli. Bunu başardık ki destekçi sayısı 300 bini aştı.”  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER