Capital'e abone olun.

Markanın 7 yeni gücü

Marka değeri şirketlerin en önemli varlığı haline geliyor.

Son Güncelleme: 01.09.2011



En çok değer yaratan, müşteriye en yakın, en güvenilir marka olma özelliğini tescillerken, sektöründe fark yarattığını, sağlam bir finansal tablosu olduğunu ve geleceğe güvenle ilerlediğini ilan etmiş oluyor. Türkiye'nin değer yaratma ve artırma konusunda en başarılı şirketleri bu yıl da İngiliz BrandFinance danışmanlık şirketinin Capital için hazırladığı "En Değerli 100 Marka" araştırmasında bir araya geldi. 2011 araştırmasının lideri Türk Telekom oldu. İkinci sırada İş Bankası, üçüncü sırada ise Turkcell var. Listede son 1 yıl içinde marka değerini artırarak dikkat çeken çok sayıda şirket var. Peki "değer" artıranlar bunu nasıl başarıyor? Hangi stratejilerle başarıya ulaşıyorlar? İşte bu soruya yanıt veren 7 strateji ve onları uygulayanların elde ettikleri örnek sonuçlar...

1- YENİLİKÇİ YAKLAŞIM
Marka değerini artırmanın ilk kuralı yenilikçi ürün geliştirmekten geçiyor. Süt ve süt ürünleri sektörünün en köklü şirketlerinden Pınar, yenilikçilik konusunda yaptığı ataklarla marka değerini her geçen gün artırıyor. Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı, organik ürünler ve gurme çeşitler gibi yenilikçi ürünlerle tüketicinin gözünde marka değerini daha üst noktalara taşıdıklarını söylüyor. En değerli markalar arasında hep marka değerini artırmasıyla dikkat çeken Akbank da teknolojiye ve altyapıya sürekli önemli yatırımlar yapıyor. Banka son 2 yılda daha yenilikçi ve hızlı hizmet sunmak için teknoloji projelerine 300 milyon dolarlık yatırım yaptı. Bank Asya ise yeni teknolojiye ve yenilikçi ürünlere yaptığı yatırımlarla kısa sürede bankacılıkta kendini çok farklı bir noktaya taşıdı. Marka değerini önemli ölçüde artırdı. Bank Asya Genel Müdürü Abdullah Çelik, özellikle yenilikçi uygulamalarla kredi kartı sektöründe adından bahsedilen bir banka olmayı başardıklarını ifade ediyor. Listeye yeni giren Şölen, son yıllarda AR-GE'ye yaptığı yatırımlarla dikkati çekiyor. Başarılarını yenilikçiliğe borçlu olduklarının altını çizen Şölen CEO'su Elif Çoban, yılda ortalama 50 yeni ürün geliştirdiklerini belirtiyor. 3 yılda yaptıkları toplam yatırım tutarının 225 bin TL'yi aştığını söyleyen Çoban, "Şölen'in marka değerinin yükselmesinde AR-GE'ye verdiğimiz önem, geliştirdiğimiz yenilikçi ürünler ve bu ürünlerin sektörde yarattığı katma değer etkili oldu" diyor

Türkiye'nin en değerli 100 markasını görmek için görsele tıklayın

2- HIZLI BÜYÜME TETİKLİYOR
Hızlı büyüme, markaların değer artışını tetikleyen bir başka faktör. Son dönemde hızlı büyüyen şirketlerin marka değer artışıyla listeye girmiş olmaları da bunu destekliyor. Örneğin, Sütaş markasını listeye taşıyan etkenler arasında son yıllarda sektörünün üstünde gösterdiği büyüme etkili oldu. 2010 yılını pazar lideri olarak kapattıklarını belirten Sütaş Genel Müdürü Serpil Veral, "2011'in ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre pazar yüzde 4 büyürken, Sütaş'ın büyümesi yüzde 19 oldu. Bu dönemde pazar payımız yüzde 17 seviyesinde gerçekleşti. 2011'i yüzde 20 büyüme ile kapatmayı planlıyoruz" diyor. Şölen'in de marka değerini artırmasında yenilikçilik kadar son dönemdeki hızlı büyümesinin de önemli rolü var. Capital 500 sıralamasında son 3 yılda 43 basamak zıplayan şirket, 2010'da yaklaşık 322 milyon TL'lik net ciro elde etti. Şölen, 2011 sonunda yüzde 30'un üzerinde büyüme ile yaklaşık 400 milyon TL üzerinde satış gelirine ulaşmayı planlıyor. Sofra da Capital 500'de yükselişte olan şirketlerden. 2010 yılında listede 243'üncü sırada yer alan şirket, bu yıl listede 5 basamak atlayarak 238'inciliğe çıktı. Sofra'nın çatı kuruluşu Compass Group da 55 ülke içerisinde 23'üncü sıradan 10'unculuğa yerleşti. 2-3 yıldır büyüme yolunda ciddi bir atakta olduklarını belirten Sofra CEO'su Yaşar Büyükçetin, "Pazar payımızı artırmak için yaptığımız satış, pazarlama ve müşteri ilişkileri yönetimi konularındaki proaktif çalışmalar sonucunda hem büyüdük hem değerimizi artırdık" diye konuşuyor.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER