Capital'e abone olun.
"MOBİLDE YOKSANIZ SİLİNİR GİDERSİNİZ"

"Mobilde yoksanız silinir gidersiniz"

BKM CEO’su SONER CANKO’ya göre, mobile gerekli ilgiyi göstermeyen şirketler, yok olma tehlikesiyle karşı karşıya. Araştırmalara dikkat çeken Canko, elde edilen verilerin net bir şekilde mobili zayıf olan şirketlerin müşteri nazarında kalitesiz olduğu izlenimi uyandırdığını anlatıyor. Canko, “Ne kadar eski, köklü bir şirket olursanız olun, mobilde olmazsanız silinip gidersiniz” diye konuşuyor.

Son Güncelleme: 01.08.2015

Mobil teknolojiler, hayatın her alanında büyük bir dönüşüm yaratıyor. Bu teknolojilerle birlikte kullanıcılarının tüketim alışkanlıkları değişirken bu değişim şirketlerin satış politikalarını da etkiliyor. BKM’nin kurduğu, Mobildenaldim. com sitesinde, şirketlerin mobile neden yoğunlaşmaları gerektiği anlatılıyor. “Neden mobilden almalıyım” ve “Neden mobilden satmalıyım” sorularıyla hem tüketici hem satıcı tarafından mobilin faydalarından söz ediliyor. BKM farklılaşmak ve büyümek isteyen şirketlerin yeni bir satış kanalı olan mobile yatırım yaparak kazanabileceklerini, mobildenaldim.com’un da kendilerine yol haritası olacağını belirtiyor. BKM CEO’su Soner Canko, mobile gerekli ilgiyi göstermeyen şirketlerin yok olacağını belirtiyor. “Belki de ileriki dönemlerde kullanılmadığı için web siteleri kapanacak” diyen Canko, şirketlerin mobilde satışa neden odaklanması gerektiğini ve mobil satışta nelere dikkat edilmesi gerektiğini şöyle anlattı:
 “MOBİL KULLANIMI YAYGINLAŞTI”
“Neden mobil” sorusunun iki boyutu var: Tüketiciler ve şirketler. Mobildenaldim.com adlı yeni kurduğumuz sitemizde, iki taraf için de mobilin neden gerekli olduğuna dair yanıtlar veriyoruz. Şirketler için satışlarını mobile kaydırmalarını konuşacak olursak öncelikle mobil cihazların kullanım oranlarının gittikçe arttığından bahsetmek gerekir. Bundan birkaç ay önce mobil cihaz kullanımının masaüstü bilgisayar kullanımını aşmayacağını tartışıyorduk. Artık çoktan geçti ve bu da insanların kullanım alışkanlıklarının değiştiğini gösteriyor. İnsanların günde birkaç saat açtığı bilgisayarlarını mı yoksa her an ellerinde tuttuğu mobil cihazları mı satış aracı olarak kullanmak bir şirket için avantajlı olur? Cevabı çok açık…
“MOBİL, PRESTİJ DEMEK”
Evet. Müşteriler, bir sektörde faaliyet gösteren iki ana oyuncudan mobilde güçlü olana yöneliyor. Örneğin iki dev market zinciri düşünün. Mobilde güçsüz olan, fiyatı daha ucuz ve ürünleri daha kaliteli olsa bile müşteriyi kaybediyor. Mobil kullanıcıların büyük bir kısmı mobil sitesi zayıf olan markalara itibar etmiyor. Aslında mobilde güçlü olmak, şirketler için markalarına prestij kazandıran bir unsur haline geldi. Eskiden markaların internet sitelerine bakıp şirketler hakkında bir öngörü kazanıyorsak şimdi de mobil aynı rolü oynuyor. Artık bir kurumun itibarını anlamak için işletim sistemlerinin mağazalarında aplikasyonlardaki yıldız sayısına ve yorumlara bakıyoruz. Eğer kötü bir şey yazıyorsa vazgeçiyoruz. Araştırmalardan elde edilen veriler net bir şekilde, mobili zayıf olan şirketlerin, müşteri nazarında kalitesiz olduğu izlenimi uyandırdığını ortaya koyuyor. Ne kadar eski, köklü bir şirket olursanız olun, mobilde olmazsanız silinip gidersiniz.
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler: mobil ticaret,bkm,soner canko

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER