Capital'e abone olun.
ÖDÜLLER ŞİRKETİN GÖRÜNÜNÜRLÜĞÜNÜ YÜZDE 30-100 ARTIRIR

Ödüller şirketin görününürlüğünü yüzde 30-100 artırır

hris Robinson ile iş dünyasında ödüllerin önemini, ödüllere başvurmanın inceliklerini konuştuk

Son Güncelleme: 01.03.2012

İngiltere'nin güneydoğusunda bulunan Sussex'te yaşayan Chris Robinson, aslında bir marka danışmanı. 2006 yılından bu yana ise "ödül danışmanlığı" yapıyor. Boost Marketing adlı şirketinde pazarlamacılardan oluşan ekibiyle şirketlere ödül başvurusu yapmaktan, ödül kazanmak için strateji oluşturmaya kadar kapsamlı bir danışmanlık hizmeti veriyor. Dünyada çok yeni bir iş alanı olan ödül danışmanlığının giderek daha fazla ilgi gördüğüne işaret eden Robinson, "Ödül almak şirketlerin görünürlüğünü önemli ölçüde artırıyor. Ödüllü markalar tüketiciden daha fazla ilgi görüyor. Şirketler de bu işi artık daha çok ciddiye alıyor" diyor. Chris Robinson, bir ödülü hak etmek için alanında öncü, stratejisini ispatlayabilen ve hikayesini doğru anlatabilen şirket olmak gerektiğini söylüyor. Türk şirketlerine uluslararası ödüller için yarışmaktan korkmamalarını söyleyen Robinson, "Hikayeniz dünyanın herhangi bir yerindeki herhangi bir şirkete de ilham verebilir" diye konuşuyor. İlk girişiminde ödül alamayan şirketlere ise "Vazgeçmeyin" mesajını veriyor ve ekliyor: "Başka ödülleri deneyin, başka hikayeler anlatın." Chris Robinson ile iş dünyasında ödüllerin önemini, ödüllere başvurmanın inceliklerini konuştuk:

Ödül almak şirketler için neden anlamlıdır? Dünyanın her ülkesinde aynı anlam ve önemde midir?
- İçinde bulunduğumuz ortamda ödül alan şirketlerin görünürlüğü yüzde 30 ile 100 arasında artıyor. Bu gösteriş merakından ya da halkla ilişkiler faaliyetlerine olan ihtiyacın artmasından kaynaklanmıyor. Bu daha çok şirketlerin kendilerini müşterilerine ispatlama, muhtemel müşterilere ve hatta potansiyel çalışanlara ve yatırımcılara ulaşma çabalarının artmasından kaynaklanıyor. Genel trend olarak servis sağlayıcıların ödüllere daha fazla başvurduklarını görüyoruz. Bu, bu tip şirketlerin potansiyel müşterilerinin bu konudan daha çok anlamalarından kaynaklanıyor. Aynı zamanda ödüller bu tip şirketlere hizmetlerini sunarken rakiplerine karşı rekabet avantajı sağlıyor. Fiyat rekabeti yapmadan farklılaşabilme imkanı veriyor.

İş dünyasında ödülün tarihi ile ilgili bilginiz var mı? Ne zamandan beri şirketlere ödül veriliyor?
- Bugün dünyadaki belli başlı ödüller sadece son 5-10 yıldır verilmekte. İngiltere'de örneğin kişilere verilen ödüllerin yüzyıllar öncesine dayandığını biliyoruz. İş dünyasında ise 1950'li yıllarda yaygınlaşmaya başladı. Burada özellikle iki ödülün, İngiltere Kraliçesi'nin ihracat ödülleri ile Kraliçe'nin endüstri ödüllerinin tetikleyici olduğunu sanıyorum.

Son yıllarda verilen ödül sayısı arttı. Sizin bir tahmininiz var mı, günümüzde dünya çapında yılda kaç ödül veriliyor?
- Evet, kesinlikle verilen ödül sayısında artış var. Bazı ödüllerin sadece sponsorluk gelirlerine odaklı olması nedeniyle ortadan kaybolduğunu görüyoruz. Ancak bu nadir görülen bir durum. Yayıncılar, akademik kurumlar, sektör birlikleri ve hatta denetleyici kurumlar ödüllerin marka yaratmada önemli bir kaynak olduğunu ve diğer reklam gelirleri düşerken buradaki gelirin arttığını fark ettikçe verilen ödül sayısı artıyor.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER