Capital'e abone olun.
ÖNCELİK EGE'DE UZUN VADEDE YAYILACAĞIZ

Öncelik Ege'de uzun vadede yayılacağız

Tesco Kipa CEO’su Jeff Adams, Türkiye’deki büyüme yolculuklarını, bundan sonraki hamlelerinin neler olacağını anlattı.

Son Güncelleme: 01.04.2013

Tesco Kipa, Türkiye’de bugüne kadar çok hızlı bir büyüme sergilemedi. Ağırlıklı Ege Bölgesi’nde yeni mağazalar açtı. Bu durum, dönem dönem Tesco’nun Türkiye pazarında beklediğini bulamadığına yorumlandı. Ancak Tesco Kipa’da 8 ay önce CEO’luk koltuğuna oturan JEFF ADAMS, bu algının tamamen yanlış olduğu düşüncesinde... 3-4 yıl daha Ege’ye odaklanacaklarını, uzun vadede ise Türkiye’ye yayılmayı hedeflediklerini söylüyor. Pazara şu ana kadar 1,2 milyar TL yatırım yaptıklarını hatırlatıyor ve ekliyor: “Büyüme için birçok kişiyle görüşüyoruz. Her zaman fırsatları izliyor ve dinliyoruz. Eğer biri satış yapmak istiyorsa biz ilgilenmekten mutluluk duyarız.” Çok değil bundan 10 yıl önce İngiliz perakende devi Tesco, Kipa’yı alarak Türkiye’ye giriş yaptı. Global bir markanın Türkiye’ye girişi o dönem büyük heyecan yarattı. Rekabetin tamamen değişeceği düşünüldü. Ancak beklenti tam olarak karşılanmadı. Tesco Kipa, ulusal yayılım yerine, Kipa’nın güçlü olduğu Ege Bölgesi’nde operasyonunu büyütmeyi tercih etti, Tesco Kipa, bugün 24 şehirde 200 mağazasıyla yer alıyor. 10 yıllık zaman diliminde birkaç genel müdür değişikliği yaşadı. Sekiz ay önce ise operasyon Jeff Adams’a emanet edildi. CEO’luk koltuğunda henüz 1 yılını doldurmayan Adams, markanın oluşan algısının aksine şu ana kadar büyüme stratejisine uygun davrandığını söylüyor. “Türkiye’de çok küçük bir şekilde başladığımız bu iş, şu anda çok iyi bir şekilde ilerliyor” diye konuşuyor. Ağırlıklı Ege Bölgesi’nde büyümelerinin nedenini ise “Dağıtım merkeziniz neredeyse o bölgelerde yayılmanız daha doğru. Çünkü dağıtım en büyük maliyetlerimizden biri” sözleriyle açıklıyor. Adams’ın bundan sonrası için de temkinli planları var. Uzun vadede Tesco Kipa’nın Türkiye’nin her yerinde yer alacağını söylüyor. Yine de en büyük olmanın peşinde olmadıklarının sinyallerini veriyor ve “Biz birçok farklı formatta büyümeyi hedefliyoruz. Bu en büyük olacağız anlamına gelmiyor ama bazı konularda ‘en iyisi’ olacağımız anlamına geliyor” diye konuşuyor. Tesco Kipa CEO’su Jeff Adams, Türkiye’deki büyüme yolculuklarını, bundan sonraki hamlelerinin neler olacağını Capital’e anlattı:  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER