Capital'e abone olun.

Rakip ülkeyi geçme planı

Capital, Türkiye’nin ihracatta potansiyeli yüksek 20 sektörünün rakip gördüğü ülkeleri araştırdı.

Son Güncelleme: 01.09.2012

Her sektörün kendine rakip aldığı bir ülke var. Bu, boyada İngiltere iken çelik, plastik, mobilyada Almanya; tekstil, hazır giyim, doğal taş, turizm ve ofis mobilyalarında İtalya olarak karşımıza çıkıyor. ABD’yi rakip gören sektör sayısı da azımsanamayacak düzeyde. Sektörlerin bu ülkeleri geçme planı ise 5-10 yıl arasında değişiyor. Capital, Türkiye’nin ihracatta potansiyeli yüksek 20 sektörünün rakip gördüğü ülkeleri araştırdı. Rakip ülkeyi geçmek için şirketlerin yaptığı planları ortaya koydurtık sektörlerin hedefinde tek bir ülke var. Bu ülkeyi rakip olarak görüyor, onu geçmek için plan yapıyorlar. İtalya ve Almanya en fazla geçilmek istenen ülkeler olarak ön plana çıkıyor. Bu ülkeleri İngiltere, ABD ve Çin izliyor. Hedefteki “rakip” ülkeyi geçmek için her sektörün koyduğu süre ise farklı... Turizm, mobilya, deniz ürünleri, kimya gibi sektörlerde bu süre 11-12 yıl iken, boya, çelik, hazır giyim, tekstil gibi sektörlerde rakibi geride bırakmak için 5 yıl süre biçiliyor. Her sektörün “rakip ülkeyi” geçmek için hareket planı da değişkenlik içeriyor. Tekstilde ülke markası yaratılması gerekliliği üzerinde duruluyor, mobilyada yurtdışı CEO ithalatından bahsediliyor, boyada hammadde yatırımı, çelikte kaliteli üretim için çalışılıyor. Peki sektör oyuncuları bu hedeflerin neresinde? Hangi ülkeyi, nasıl geçmeyi planlıyorlar? Capital, bu tabloyu ortaya koymak üzere Türkiye’nin ihracatta potansiyeli yüksek 20 sektörünün rakip gördüğü ülkeleri araştırdı. Şirketlerin rakip ülkeyi geçme planlarını ortaya koydu.
Tabloyu görmek için görmek için görsele tıklayın.

İTALYA'NIN YERİNE OYNUYOR
Türk tekstil sektörü hem yüksek hacimli hem marka üretebilen karma rekabet yapısıyla küresel tedarikçiler arasında özel bir yere sahip. Bu nedenle doğuda Çin’le batıda İtalya’yla rekabet içinde. İstanbul Tekstil ve Hammadde İhracatçıları Birliği (İTHİB) Başkanı İsmail Gülle, sektörün genel eğiliminin markalı ve yüksek katma değerli ürünlere yoğunlaşmak olduğunu söylüyor. AR-GE ve ÜR-GE yatırımlarının sonuç vermeye başladığını belirten Gülle, “İhracatımız daha çok değer bazında artıyor. İtalya’nın Türk tekstil sektörünün en büyük ikinci pazarı haline gelmesi bu genel eğilimin bir sonucu. Bu sebeple Türk tekstil sektörü küresel pazarlarda İtalya’nın yerine oynuyor” diye konuşuyor. Hedeflerinde İtalya’yı geçmek olduğunu ifade eden Gülle, İtalya’nın 20, Türkiye’nin 8 milyar dolar tekstil ihracatı olduğunu söylüyor. “İtalya yerinde saysa Türkiye ihracatını her yıl yüzde 25 artırsa bile o rakama 5 yıldan önce ulaşmak mümkün değil” diyor. Gülle, Türkiye’nin İtalya’yı geçmesi için ülke markası olması gerektiğine dikkat çekiyor ve şöyle devam ediyor: “Şu an için Türkiye fiyat, kalite, hizmet gibi süreçlerde kıyasıya bir rekabet içinde.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER